📚Education

Qatar Nanny Training Academy obtains ISO 9001:2015 certification

«قطر لتدريب المربيات» تحصل على «الآيزو» في إدارة الجودة

Qatar Nanny Training Academy (QNTA), a member of Qatar Foundation, has been recognised by a world leader in testing, inspection, and certification services for the excellence of its training program.

QNTA has received ISO 9001:2015 certification by the Bureau Veritas International Doha L.L.C. for its continuous improvement in recruiting, enrolling, and training nannies, as well as implementing best practices and applying quality standards to its procedures.

By obtaining this certification, QNTA has advanced its goal of maintaining and further improving the quality of nanny training in Qatar.

It celebrated this achievement at a ceremony attended by Hessa Al Mansoori, Managing Director of QNTA, its staff and employees, and officials from Bureau Veritas International Doha L.L.C.

During the ceremony, Al Mansoori received the ISO certificate from Selim Kseib, Country Chief Executive of Bureau Veritas Qatar.

Al Mansoori also presented the commemorative shield of QNTA to the representative of the international organization.

Al Mansoori said, “Obtaining the ISO 9001:2015 certification of Quality Management System demonstrates our commitment to implementing the highest quality practices at QNTA.”

“This certificate not only recognises the quality of the management of procedures at QNTA, but also represents an important step in the Academy’s plans to attain international accreditation for its approach and curriculum.

Such international accreditation will preserve this project’s rights as a pioneer project, and open up new horizons of expansion and progress for it.”

Kseib said, “On behalf of the entire team at Bureau Veritas International Doha LLC, it is my pleasure to congratulate QNTA on this international certification.

This distinctive certification truly reflects a high level of commitment and leadership by QNTA towards achieving the best international practices in management and quality systems.”

حصلت أكاديمية قطر لتدريب المربيات، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، على شهادة آيزو (9001-2015 ISO) من مؤسسة «بيرو فيريتاس إنترناشيونال الدوحة»، المتخصصة في خدمات التدقيق، ومنح شهادات مطابقة للمعايير الدولية. جاء ذلك كجزء من التزام الأكاديمية بالتحسين المستمر لعمليات الاستقطاب والتدريب والتوظيف لمربيات الأكاديمية، وتنفيذًا لمعايير الجودة، من أجل مواكبة أفضل الممارسات وتطبيق معايير الجودة في إجراءاتها.

وأعلنت المؤسسة الدولية -عبر فرعها في المملكة المتحدة- أن الأكاديمية جرى تدقيقها، وتبين أنها متوافقة مع متطلبات معايير الجودة في ممارساتها الإدارية والتدريبية، ويشمل ذلك عمليات استقطاب المربيات من دولهن، وعمليات التدريب والتأهيل الأكاديمي، وعمليات التوظيف.

وفي هذا السياق، احتفلت الأكاديمية بهذا الإنجاز، خلال حفل حضرته السيدة حصة المنصوري، المدير العام للأكاديمية، وعدد من الإداريين والعاملين بالأكاديمية، ومسؤولون من «بيرو فيريتاس إنترناشيونال الدوحة» القائمة بعمليات التقييم، ومنح شهادة الجودة.

وخلال الحفل، قام السيد سليم كسيب المدير التنفيذي بمؤسسة «بيرو فيريتاس إنترناشيونال الدوحة»، بتسليم شهادة الآيزو إلى السيدة حصة المنصوري، التي قدمت درع الأكاديمية التذكاري إلى ممثل المؤسسة الدولية، وقالت: «تبعًا لحجم التطور الذي شهدته الأكاديمية ازدادت مسؤولية تقديم أعلى معايير الجودة في الخدمات التي تقدمها الأكاديمية للمجتمع».

وأضافت: «يأتي حصول الأكاديمية على شهادة الأيزو لنظام إدارة الجودة دليل على تطبيق أعلى ممارسات الجودة في العمليات التدريبية لمربيات أكاديمية قطر لتدريب المربيات».

وتابعت: «إن الحصول على الآيزو لا يشير فقط إلى الاعتراف بجودة إدارة عملية الاستقطاب، وعمليتي التدريب والتوظيف في الأكاديمية، وإنما هو خطوة مهمة تطمح لها الأكاديمية للتطوير المستمر، من أجل الوصول إلى مرحلة الاعتماد الدولي للمنهاج الذي يحفظ لهذا المشروع أسبقيته، ويفتح أمامه آفاقاً جديدة من الازدهار والثقة».

من جانبه، هنأ السيد سليم كسيب، المدير التنفيذي بمؤسسة «بيرو فيريتاس إنترناشيونال الدوحة» أكاديمية قطر لتدريب المربيات على حصولها على هذه الشهادة العالمية، وأكد أن الشهادة المميزة تعكس حقاً مستوى عالياً من الالتزام والقيادة من جانب الأكاديمية لقياس أفضل الممارسات الدولية في نظم الإدارة والجودة».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X