👮‍♂️ Government

Qatar Executive receives its first Gulfstream G500 Jet

“القطرية لطائرات رجال الأعمال” تتسلم طائرتين حديثتين

QNA
Doha: Qatar Executive, the private jet charter division of Qatar Airways Group, has received two of its new Gulfstream G500 executive jets, which will provide passengers with a unique and refined flying experience.

Entering service for the first time in early 2019, the G500 jet is the most technologically advanced aircraft in Qatar Executive’s fleet. The state-of-the-art jet sets a new industry benchmark by offering one of the quietest cabins, as well as having the best cabin altitude pressure, allowing for unparalleled passenger comfort.

In 2019, Qatar Executive is set to receive an additional five G500s and one G650ER.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “Welcoming the ultra-modern Gulfstream G500 executive jet into our fleet is a commitment to our Qatar Executive clients’ expectations. The truly advanced jet enables us to offer an unparalleled flying experience to our global clientele, who I am sure will be thrilled when flying on board this all-new aircraft.”

“We are proud of the strong relationship we have with Gulfstream Aerospace Corporation and we look forward to receiving further jets from them in the future,” Al Baker said.

President of Gulfstream, Mark Burns, said: “Gulfstream is proud to make the first international delivery of the Gulfstream G500 to Qatar Executive, and we look forward to continuing to help them build their Gulfstream fleet, which already includes our high-performing, class-leading flagship, the G650ER.”

The G500 is powered by the next generation Pratt and Whitney Canada PW800 engines, optimized for high-altitude, fast and long-range jets. In addition to being one of the quietest and most efficient jets in the industry, the aircraft’s remarkable range makes it capable of travelling non-stop from Istanbul to Cape Town; Los Angeles to London; and San Francisco to Tokyo.

The cabin contains the most advanced technology including satellite communications, high-speed internet, the Oryx One entertainment system, wireless local area network and Gulfstream’s Cabin Management System, which allows passengers to use their own personal electronic devices to control audio, video, lighting, temperature, window shades and other cabin functions.

The new executive jet was first unveiled by Qatar Executive on the opening day of Farnborough International Airshow, earlier this year.

Qatar Executive currently operates a fleet of 15 private jets, including five Gulfstream G650ERs, two Gulfstream G500s, three Bombardier Challenger 605s, four Global 5000s and one Global XRS.

أعلنت الشركة القطرية لطائرات رجال الأعمال عن استلامها لطائرتي جلفستريم G500 لتستمر بتقديم تجربة سفر فريدة واستثنائية للمسافرين.

وذكرت الشركة التابعة لمجموعة الخطوط الجوية القطرية أن الطائرتين الجديدتين ستدخلان في الخدمة اعتبارا من بداية عام 2019، حيث تعدان الأحدث والأكثر تقدما من الناحية التكنولوجية في أسطول القطرية لطائرات رجال الأعمال.

كما أعلنت القطرية لطائرات رجال الأعمال أنها ستستلم خلال عام 2019 خمس طائرات إضافية من طراز G500 ، وطائرة من طراز G650ER.

وترسي طائرات جلفستريم G500 معايير جديدة لتجربة السفر، حيث تقدم للمسافرين إمكانية السفر في إحدى أكثر المقصورات هدوءا في قطاع الطيران الخاص، بالإضافة إلى توفيرها لأفضل ضغط جوي داخل المقصورة وغيرها من الخدمات، متيحة بذلك تجربة سفر لا تضاهى للركاب.

وقال السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية :” إن استلام مجموعة الخطوط القطرية لطائرة راقية ومتقدمة من طراز جلفستريم G500 وإضافتها إلى أسطول القطرية لطائرات رجال الأعمال، يؤكد حرصها المتواصل على تلبية تطلعات عملائها، حيث ستمكن هذه الطائرة من الاستمرار بتقديم تجربة سفر لا تضاهى لجميع العملاء الذين سيستمتعون بتجربة سفر استثنائية على متن هذه الطائرة الجديدة كليا”.

ونوه السيد الباكر بالعلاقة القوية التي تربط مجموعة الخطوط الجوية القطرية مع شركة جلفستريم، معربا عن تطلعه إلى استلام المزيد من الطائرات الخاصة في المستقبل.

من جهته أعرب السيد مارك بيرنز رئيس شركة جلفستريم عن فخر الشركة بتسليم أولى طائرات جلفستريم G500 إلى الشركة القطرية لطائرات رجال الأعمال، معربا عن تطلعه إلى الاستمرار بتعزيز أسطول طائرات الشركة القطرية الذي يضم حاليا عددا من طائرات شركة جلفستريم عالية الأداء من طراز”G650ER”.

وتعمل طائرة جلفستريم G500 بمحركات (برات آند ويتني كندا PW800) التي تم تصميمها خصيصا للطائرات السريعة وذات المدى الطويل وتحلق إلى ارتفاعات عالية.

وبالإضافة إلى كونها إحدى أكثر الطائرات هدوءا وكفاءة في قطاع الطيران، يتيح المدى الطويل للطائرة القدرة على الطيران من إسطنبول إلى كيب تاون، أو من لوس أنجلوس إلى لندن، أو من سان فرانسيسكو إلى طوكيو مباشرة وبدون توقف.

وتوفر مقصورة الطائرة تكنولوجيا متطورة من ناحية الاتصالات عبر الأقمار الصناعية والإنترنت فائق السرعة ونظام (أوريكس ون) الترفيهي وشبكة لاسلكية محلية ونظام جلفستريم لإدارة المقصورة الذي يتيح للمسافرين الفرصة لاستخدام أجهزتهم الشخصية للتحكم بالصوت والفيديو والضوء والحرارة وتعتيم النوافذ وغيرها من الوظائف.

وتم الكشف عن أولى طائرات جلفستريم G500 لأول مرة خلال فعاليات اليوم الافتتاحي لمعرض فارنبره الجوي في وقت سابق من عام 2018.

وتشغل القطرية لطائرات رجال الأعمال حاليا 15 طائرة رجال أعمال راقية، بما في ذلك خمس طائرات جلفستريم G650ER، إلى جانب طائرتين من طراز جلفستريم G500، وثلاث طائرات بومباردييه تشالنجر 605، وأربع طائرات جلوبال 5000 وطائرة جلوبال XRS.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X