👮‍♂️ Government

Qatar Charity provides winter clothes to orphans in Syria

بدعم كريم من أهل قطر.. كسوة الشتاء لأيتام الداخل السوري

Doha: Qatar Charity (QC) has provided winter clothing to orphans in Mare, a town in Syria. A total of 525 orphans benefited from the project.

The project was carried out with generous support from the people of Qatar as part of the ongoing ‘Below Zero’ campaign launched by Qatar Charity to support the vulnerable in winter

The implementation of the project coincided with the increasingly cold weather, rainstorms and floods that engulfed several camps of the Syrian displaced and refugees on the Syrian-Turkish borders.

The winter package included a coat, a winter clothing set and shoes. Last month, the ‘Below Zero’ campaign was launched under the slogan ‘Share the warmth’ from Al Bayli Camp for Syrian refugees on the Turkish-Syrian border.

The campaign focuses on the displaced, refugees and those affected in countries going through exceptional circumstances such as Syria, Palestine and Iraq. The campaign also includes on the poor in Kyrgyzstan, Nepal, Pakistan, Albania and Bosnia and Herzegovina, where temperatures fall below zero degree Celsius.

The campaign aims to raise QR66m to provide the necessary winter needs for 800,000 people in three main areas – food, shelter and heating. The targeted people will be given food baskets, winter clothes, blankets, heaters, fuel, and tents.

Qatar Charity, through its ‘Rofaqa’ initiative, sponsored 157,000 orphans worldwide, including 3158 orphans in Syria, who receives comprehensive educational, health, and social services provided by the charity, in addition to holding many activities for them.

According to the weather forecasts of international meteorological websites, the winter in the Middle East this year (2018-2019) would be harsh, accompanied by heavy rains and snow, bringing additional challenges to the displaced Syrians, refugees and the poor people in countries where temperatures go below zero degrees Celsius.

The harsh weather could increase their suffering, especially if they do not receive adequate support to cope with the bad weather. Qatar Charity urges people in Qatar to continue supporting its ‘Below Zero’ campaign in order to reach out to the largest number of displaced people, refugees and those in need.

بدعم كريم من أهل قطر نفذت «قطر الخيرية» مشروع كسوة الشتاء للأيتام في منطقة مارع في الشمال السوري بهدف توفير الدفء لهم، وقد استفاد منه 525 طفلاً يتيماً. وجاء تنفيذ المشروع تزامناً مع تزايد برودة الطقس والعواصف المطرية التي هطلت مؤخرا،ً والسيول التي أغرقت عدداً من مخيمات النازحين واللاجئين السوريين على الحدود السورية التركية، وفي إطار تواصل تنفيذ حملة «تحت الصفر» التي خصصتها «قطر الخيرية» لمواجهة برد الشتاء.

يهدف المشروع إلى التخفيف من الأعباء المعيشية عن ذويهم خصوصاً في ظل الظروف الصعبة التي يعيشونها وتدني القوة الشرائية لديهم. وتضمنت «حقيبة الكسوة»، التي تم توزيعها على الأيتام معطفاً ومجموعة ملابس شتوية وأحذية.

وكانت حملة «تحت الصفر» قد انطلقت في نوفمبر الماضي تحت شعار «امنح الدفء» من مخيم البيلي للاجئين السوريين على الحدود التركية السورية لإعانة النازحين واللاجئين والمحتاجين الذين يعانون ظروفاً استثنائية في عدد من الدول وهي: سوريا وفلسطين والعراق، والشرائح الفقيرة التي تواجه شتاء قارساً تصل فيه درجات الحرارة إلى ما دون الصفر في كل من: قيرغيزيا، والنيبال، وباكستان، وألبانيا، والبوسنة والهرسك. وتستهدف الحملة جمع 66 مليون ريال، بهدف توفير احتياجات الشتاء الضرورية لـ 800 ألف شخص في ثلاثة مجالات رئيسة هي: الغذاء والإيواء والتدفئة، من خلال عدد من المنتجات التي تحتاجها الفئات المستهدفة وهي: السلال الغذائية، والملابس الشتوية، والبطانيات، والمدافئ، ووقود التدفئة، والخيام وغيرها.

إجمالي المكفولين

وتقوم «قطر الخيرية» بكفالة الأيتام من خلال مبادرة «رفقاء» التابعة لها، حيث وصل عدد مكفوليها حوالي 157.000 يتيم حول العالم، بينهم 3158 يتيماً سورياً، يتلقون الرعاية الشاملة في جميع الجوانب التعليمية والصحية والتربوية والاجتماعية، إضافة إلى تنفيذ البرامج والأنشطة الترفيهية والتربوية.

شتاء قارس

ونظراً لأن مواقع دولية تعنى بالأرصاد الجوية توقعت أن يكون شتاء هذا العام (2018 ـ 2019) في منطقة الشرق الأوسط قاسياً ومصحوباً بالأمطار الغزيرة والثلوج، وهو ما يفرض تحديات إضافية على النازحين واللاجئين السوريين وغيرهم، وعلى الفئات الفقيرة في الدول التي تتدنى فيها درجات الحرارة لما تحت الصفر، ويفاقم من معاناتهم، فإن الحاجة باتت أكثر إلحاحاً لتلبية الاحتياجات المتزايدة لمتطلبات النازحين واللاجئين وذوي الحاجة في مواجهة برد الشتاء، لذا فإن «قطر الخيرية» تستحث أهل الخير في قطر لمواصلة مد يد العون لحملتها «تحت الصفر» ومنح الدفء لكل من يحتاجه، سائلة المولى أن يصرف عنهم كل سوء ومكروه، كما توجهت في ذات الوقت بالشكر الجزيل لكل من تبرع بعطائه للحملة في الأيام الماضية داعية المولى عز وجل أن يزيدهم من فضله.

للدعم والتبرع

ويمكن التبرع لحملة «تحت الصفر» من خلال موقع «قطر الخيرية» QCH.QA/B0، أو تطبيقهاQCH.QA/APP، وكذلك من خلال طلب خدمة المحصل المنزلي عبر التطبيق، أو الاتصال على الخط الساخن للجمعية: 44667711.

كما يمكن التبرع لها عبر الرسائل النصية من خلال إرسال الرمز (B0) إلى الرقم 92632 للتبرع بمبلغ 50 ريالاً، وإلى الرقم 92642 للتبرع بمبلغ 100 ريال، وإلى الرقم 92428 للتبرع بمبلغ 500 ريال، أو من خلال زيارة المقر الرئيس لـ «قطر الخيرية» أو فروعها داخل الدولة، أو من خلال نقاط التحصيل في المجمعات التجارية والأسواق.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X