💰 Business

Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year

«اللؤلؤة – قطر» تستقبل 13 مليون مركبة خلال 2018

United Development Company (UDC), one of the leading Qatari public shareholding companies and the master developer of The Pearl-Qatar and Gewan Islands, is attracting an increasing number of visitors, as evidenced by the year-on-year increase in the number of vehicles entering The Pearl-Qatar.

Over 13mn vehicles have entered The Pearl-Qatar Island during 2018, a 17% increase from around 11mn in 2017, according to a statement issued yesterday.

The number of vehicles is tracked through technologically-advanced monitoring devices installed at the entrance of The Pearl-Qatar Island. The devices registered an increase of 156,712 in the monthly average of vehicles compared to last year. These include visitors, tourists, business owners and employees.

In December 2018, the daily average of cars entering The Pearl-Qatar Island peaked at 38,778. Thus, the Island welcomed a total of 1,202,114 vehicles over the entire month, representing a 16% increase compared to December 2017.

The number of vehicles entering the island rose 20% in December 2017 compared to the same period of 2016, reflecting the island’s success, year after year, in cementing its position as leisure and business hub.

The annual increase in the number of vehicles reflects The Pearl-Qatar’s attractiveness as a one-stop destination for entertainment, shopping, dining and luxurious living, with the regular opening of new retail outlets that offer an eclectic mix of top brands to the island’s residents and visitors, the statement added.

تواصل الشركة المتحدة للتنمية، المطوّر الرئيسي لجزيرتي اللؤلؤة-قطر وجيوان، استقطاب أعداد متزايدة من الزوار، وهو ما ينعكس بشكل واضح من خلال الزيادة السنوية التي تطرأ على عدد المركبات التي تزور الجزيرة عاماً بعد عام.

هذا، وتجدر الإشارة إلى أن أكثر من 13 مليون مركبة قد دخلت جزيرة اللؤلؤة- قطر خلال عام 2018، بزيادة نسبتها 17 % عن عدد المركبات المسجلة خلال عام 2017، والتي وصلت إلى 11 مليون مركبة.

ويتم تتبّع أعداد المركبات الداخلة إلى الجزيرة باستخدام تكنولوجيا حديثة وأجهزة رصد متطورة مثبتة عند مدخل جزيرة اللؤلؤة-قطر. وقد سجلت أجهزة الرصد ارتفاعاً بلغ 156,712 شهرياً، مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. وهي تشمل مركبات الزوار والسياح إلى جانب العاملين في الجزيرة من المالكين وموظفي المحلات التجارية.

وصل معدل عدد المركبات التي زارت جزيرة اللؤلؤة- قطر بشكل يومي في شهر ديسمبر 2018 إلى 38,778 مركبة. وعليه بلغ إجمالي عدد المركبات الزائرة 1,202,114 مركبة على مدى الشهر بأكمله، وهو ما يمثل زيادة بنسبة 16 % عن عدد المركبات المسجلة في ديسمبر 2017.

نمو

وكان عدد المركبات التي تدخل الجزيرة شهرياً قد ارتفع في ديسمبر 2017 بنسبة 20 % عن الشهر نفسه من عام 2016، في انعكاس لنجاح الجزيرة بترسيخ موقعها باعتبارها وجهة فريدة للترفيه والتسوق والعيش الفاخر وارتياد المطاعم الراقية.

ويعكس هذا الارتفاع السنوي الثابت في عدد المركبات التي تزور «اللؤلؤة-قطر» الجاذبية التي تتمتع بها الجزيرة مع الافتتاح المنتظم للمزيد من منافذ البيع الجديدة التي تقدم مزيجاً مختاراً من أفضل العلامات التجارية لسكان الجزيرة وزوارها.;

Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year Over 13mn vehicles entered The Pearl-Qatar last year

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X