💰 Business

Ooredoo signs partnership with Plug and Play

«ooredoo» توقّع اتفاقية شراكة مع «Plug and Play»

Doha: Ooredoo recently signed a partnership with Silicon-Valley based Plug and Play, the world’s largest start-up accelerator and corporate innovation platform. This collaboration will give Ooredoo and the world’s best start-ups an opportunity to collaborate, to explore innovation and develop new ideas in Qatar and across Ooredoo’s global footprint.

Manar Khalifa Al Muraikhi, Director PR and Corporate Communications at Ooredoo, said of the partnership: “As a leading telecommunications provider with operations in the Middle East, Africa and Asia, serving a network of more than 150 million customers, we are excited to be working with Plug and Play to offer even more exciting technological innovations to our customers.

We know Plug and Play has a stellar reputation as a market leader among global innovation platforms, and we are delighted to be able to give our customers the chance to leverage both this reputation and the company’s unrivalled expertise for their benefit.

We hope entrepreneurs will also use this opportunity to leverage our considerable experience and technology through the multiple business units and creative, forward-thinking solutions Ooredoo is proud to offer.”

Ooredoo is an industry leader, launching cutting-edge technology and innovations that enable customers to enhance their own digital experience and be among the first to benefit from all the technological advancements.

The collaboration between Ooredoo and Plug and Play can bring even newer, and more valuable technology, business models and use cases to Ooredoo customers.

Having access to some of the best start-ups in the world, Plug and Play will help them become new businesses that can cater to the technology needs of Ooredoo customers. This is considered an exciting opportunity to bring further innovation to Qatar and other Ooredoo companies.

Ooredoo is committed to identifying and implementing new products and services for its customers, particularly in the areas of 5G, IoT, payment, blockchain, AR/VR, AI and personal assistants. With Qatar set to host the World Cup in 2022, there will be myriad opportunities for a mutually beneficial relationship leading up to the event and beyond, with advantages extending on both sides.

Ooredoo’s vision is to enrich people’s digital lives and, as part of its digital transformation journey, the company is keen to partner with the top start-ups in the world to create a better experience for its customers.

In another first, the agreement with Plug and Play puts Ooredoo right in the heart of Silicon Valley, where the company can explore new potential and identify valuable opportunities to further expand its capabilities.

“We are very excited to have our very first corporate partner from Qatar join our IoT and Mobility ecosystem. As the leading communications company in Qatar, they will bring an exciting perspective to our programs,” says Sobhan Khani, VP of Plug and Play’s IoT, Mobility, and Real Estate & Construction programs.

“Given that Qatar is hosting the World Cup in 2022, we are excited to help Ooredoo find innovative technologies to create a good experience for Qatari citizens and their guests throughout the next four years” he added.

أعلنت «ooredoo» عن توقيع اتفاقية شراكة جديدة مع شركة «Plug and Play»، تهدف إلى زيادة التعاون بينها وبين أهم الشركات الناشئة حول العالم، ودراسة الفرص والأفكار في مجال الابتكار في قطر والدول التي توجد فيها «ooredoo». وتعد «Plug and Play» أكبر مسرع للشركات الناشئة في العالم، ومن أهم منصات الابتكار على مستوى الشركات، وتتخذ من وادي السيليكون بولاية كاليفورنيا الأميركية مقراً لها.

حول الشراكة الجديدة، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «تعد ooredoo من أهم شركات الاتصالات في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وجنوب شرق آسيا، وتقدم خدماتها لأكثر من 150 مليون عميل، لذا فإننا نحرص على التعاون مع شركات بارزة مثل Plug and Play، لتقديم المزيد من الابتكارات التكنولوجية لعملائنا. ولا شك أن Plug and Play تحظى بسمعة عالمية، وتعتبر شركة رائدة من بين شركات الابتكار على مستوى العالم، ونحن سعداء جداً لمنح عملائنا فرصة الاستفادة من تلك الخبرات الواسعة والاسم البارز للشركة.

كما نتمنى أن يغتنم رواد الأعمال هذه الفرصة، لتحقيق استفادة أكبر من تجربتنا في هذا المجال والتكنولوجيا التي نوفرها عبر مختلف الحلول المتطورة، وفرق

العمل المبدعة في «ooredoo».

ريادة

وتعد «ooredoo» شركة رائدة في قطاع الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، وتحرص على توفير التكنولوجيا والابتكارات المتطورة، لتمكين العملاء من تعزيز تجاربهم الرقمية، وليكونوا من أوائل المستفيدين من التطور التكنولوجي المتسارع.

ومن خلال هذه الاتفاقية، سيحصل عملاء «ooredoo» على فرصة الاستفادة من تكنولوجيا ونماذج أعمال أكثر تطوراً وأعلى قيمة. فمن خلال التعاون مع أفضل الشركات الناشئة في العالم، ستساعد «Plug and Play» تلك الشركات لتوجيه بوصلتها، بما يتناسب وتلبية المتطلبات التكنولوجية لدى عملاء «ooredoo».

حداثة

وتحرص «ooredoo» على توفير أحدث المنتجات والخدمات لعملائها، لا سيما في مجالات تكنولوجيا «5G»، وإنترنت الأشياء، وأنظمة الدفع الإلكترونية، وتقنية «البلوكشين»، والواقع الافتراضي والمعزز والذكاء الاصطناعي والمساعد الشخصي. ومع اقتراب موعد بطولة كأس العالم 2022 التي ستستضيفها قطر، ستكون هناك فرص كثيرة جداً للتعاون المشترك، وتحقيق المنفعة لمختلف الأطراف خلال الفترة التي تسبق البطولة والفترة التي تليها.

وتتمحور رؤية «ooredoo» حول إثراء حياة العملاء الرقمية، كما قطعت الشركة خطوات كبيرة نحو تحقيق التحول الرقمي بالنسبة لها ولعملائها، لذا تحرص على التعاون مع أنجح الشركات الناشئة حول العالم، لتقديم تجربة أفضل لعملائها. وفي سابقة أخرى، يأتي الاتفاق مع «Plug and Play» ليضع «ooredoo» في قلب وادي السيليكون، ما يمكنها من الاطلاع عن قرب على أحدث الابتكارات، والفرص على مستوى العالم للاستفادة منها في تعزيز قدراتها.

من جانبه، قال سبحان خاني، نائب الرئيس لبرامج إنترنت الأشياء وتقنيات التنقل والعقارات بشركة Plug and Play: «يسرنا أن تكون ooredoo أول شريك لنا من دولة قطر ينضم إلينا للتعاون في مجال إنترنت الأشياء وتقنيات التنقل. فبكونها أكبر شركات الاتصالات في قطر، ستساعدنا ooredoo على إضفاء منظور جديد ومميز على برامجنا. كما أننا متحمسون جداً لهذا التعاون، خاصة مع استضافة قطر لبطولة كأس العالم 2022، ما يمكننا من التعاون مع ooredoo لابتكار حلول تكنولوجية جديدة لخدمة ضيوف قطر خلال السنوات الأربع المقبلة؛ تمهيداً للحدث الرياضي الأبرز على مستوى العالم».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X