💰 Business

Meeza and Vodafone Qatar renew partnership pact

«ميزة» و«فودافون قطر» تجدّدان شراكتهما لعشر سنوات أخرى

End-to-end managed IT services and solutions provider, Meeza, has renewed its existing contract with Vodafone Qatar to host the telecommunications operator’s IT infrastructure in Meeza’s state-of-the-art data centres for another 10 years.

The renewed agreement was signed by Meeza chief executive officer Ahmad Mohamed al-Kuwari and Vodafone Qatar chief executive officer Sheikh Hamad Abdulla al-Thani.

Since Vodafone Qatar’s establishment in 2008, Meeza has been providing data suite, IT equipment hosting, and co-location services with Tier III service level agreements.

Offering a guaranteed uptime of 99.98% in adherence with world-class efficiency and risk management standards, Meeza’s M-VAULT series are the only design and build Tier III certified data centres in Qatar – with the company’s M-VAULT 3 being LEED Gold certified and the M-VAULT 2, LEED Platinum certified.

Meeza data centres offers unprecedented and unparalleled flexibility and reliability in Qatar and the region. Primarily offering managed IT, data centre services, cloud services, and IT security services, Meeza is fast growing as a recognised power player in the smart cities and Internet of Things (IoT) arenas.

Al-Kuwari said, “Vodafone Qatar has always been one of our most important and influential clients, and renewing the contract with them for the next 10 years has enhanced our confidence in serving them to the best of our capabilities.

“The deal has also marked a new era of growth for our already strong portfolio to offer our clients with the most top-of-the-line IT infrastructure and enable their growth. Over the years, Meeza has been effectively bringing out newer dimensions to change the technological dimensions of Qatar and we would continue doing so in line with Qatar National Vision 2030. Such happy testimonials and contract renewals equip us to keep up to our promise of offering the best-in-class and globally-recognised and compatible software services to our

esteemed clients.”

Sheikh Hamad said, “As we move Qatar towards being one of the most digitally-connected countries in the world, it’s crucial that we can count on the strongest and most reliable technical partners to support us in fulfilling this ambition.

في إطار تقدمها وتطور أعمالها، واستناداً إلى شراكتها الراسخة مع «فودافون قطر» على مدى عقد من الزمن، جددت شركة ميزة -أبرز مزوّد لخدمات وحلول تكنولوجيا المعلومات المُدارة في قطر- يوم أمس، اتفاقيتها مع «فودافون قطر» لاستضافة البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات الخاصة بـ «فودافون» في مراكز البيانات المتطورة التابعة لها لمدة 10 سنوات أخرى. وقام بالتوقيع على الاتفاقية المهندس أحمد محمد الكواري الرئيس التنفيذي لشركة ميزة، والشيخ حمد بن عبدالله آل ثاني الرئيس التنفيذي لشركة فودافون قطر، وذلك في مقر شركة ميزة. وتوفر شركة ميزة خدمات استضافة المعدات التقنية ومعدات ربط الشبكات وفقاً لمتطلبات Tier-3 ثلاثية المحاور منذ تأسيس «فودافون قطر» في عام 2008.

تصنّف مراكز البيانات الخاصة بشركة ميزة «M-VAULTS» تصنيفاً عالمياً، ويصل مدى توفرها إلى 99.98%، كما أن مركز البيانات «M-VAULT2» الأول من نوعه في قطر، مصنف وفق تصنيف لييد البلاتيني «LEED platinum»، ومركز البيانات «M-VAULT3» مصنف وفق تصنيف لييد الذهبي «LEED Gold». تقدم شركة ميزة خدمات وحلول تكنولوجيا المعلومات المدارة، إضافة إلى خدمات مراكز البيانات، وخدمات أمن نظم المعلومات والخدمات السحابية، بالإضافة إلى خبرات واسعة في مجال المدن الذكية و»إنترنت الأشياء».

تجديد

وبهذه المناسبة، قال المهندس الكواري: «من خلال تجديد اتفاقية الشراكة مع فودافون للسنوات العشر المقبلة، عزّزنا علاقتنا الراسخة مع واحد من أهم شركائنا، الأمر الذي منحنا ثقة أكبر بقدرتنا على تزويده بأفضل الخدمات، كما أعطانا حافزاً قوياً لتطوير أعمالنا، وتقديم أحدث تجهيزات البنية التحتية في مجال تكنولوجيا المعلومات لعملائنا، بما يمكّنهم من مواصلة النمو، وتأتي هذه الاتفاقية في سياق مسيرتنا المتواصلة لتوفير أحدث التقنيات العصرية، للمساهمة في تغيير المشهد التكنولوجي في قطر، بما يتماشى مع رؤية «قطر الوطنية 2030»، ووفاء بوعدنا لعملائنا بتزويدهم بأفضل الخدمات ذات المستوى العالمي».

تقدم

وبدوره، قال الشيخ حمد: «مع سعينا لتحويل دولة قطر إلى واحدة من أكثر الدول تقدماً في مجال الاتصالات الرقمية على مستوى العالم، فمن المهم أن نتعاون مع شركاء موثوقين يمكن الاعتماد عليهم لدعمنا في تحقيق هذه الغاية، وتحرز شركتنا تقدماً سريعاً وملحوظاً في بناء وتطوير بنية تحتية عالمية المستوى في جميع أنحاء البلاد، بدءاً من مدن المستقبل الذكية، ووصولاً إلى حلول إنترنت الأشياء، وتتيح لنا شراكتنا مع شركة ميزة توفير

مزايا اتصال عالية السرعة وواسعة النطاق للشركات والعملاء الأفراد في قطر».

تقدم شركة ميزة حلولاً وخدمات فعالة من حيث التكلفة، لمساعدة عملائها على التركيز على أعمالهم الأساسية، والرقي بها بشكل مستمر من خلال تقديم أعلى مستويات الحماية وتقليل المخاطر المرتبطة بأعمالهم، والعمل على تخفيض النفقات وتسريع وتيرة فتح أسواق عمل جديدة.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X