Art

Katara hosts ‘horses photography’ exhibition

جمال الخيول في معرض فني بـ كتارا

The “Al Adiyat” photography exhibition by Omar al-Hammadi was inaugurated on Tuesday at Katara – the Cultural Village, featuring 40 images of horses, taken in countries including Sweden, Poland, Ireland, Germany and Qatar.

Katara general manager Dr Khalid bin Ibrahim al-Sulaiti led the inauguration of the exhibition, organised by the Youth Hobby Centre at building 18. Its name was derived from an ancient Arabic word, meaning “horses storming a battlefield.”

According to Katara, horses are a significant symbol in the Arabian culture and so in Qatar, and al-Hammadi focused on specific types of horses.

He was keen on snapping the subjects in certain positions while in action, citing the beauty of these Arabian horses.

Al-Hammadi said his photographs were taken in different countries to search for the best and most beautiful breeds of horses.

“My hobby in horse’s photography began in 2009 where I started my research and travels and I learned a lot about them during that time,” he added.

He lauded Katara for hosting his exhibition, as well as the Centre for constantly supporting young talents.

افتتح في المؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا معرض “العاديات” للفنان القطري عمر الحمادي، الذي ينظمه المركز الشبابي للهوايات في المبنى 18 بحضور نخبة من الفنانين والإعلاميين وحشد كبير من الجمهور.

ويضم المعرض 40 لوحة فوتوغرافية للخيول في مشاهد مختلفة سعى من خلالها الفنان عمر الحمادي إلى إبراز جمال الخيول في أماكن متنوعة.

ويأتي تنظيم هذا المعرض في إطار حرص المؤسسة العامة للحي الثقافي على دعم وتشجيع الفنانين، خاصة القطريين وإبراز تجاربهم الإبداعية التي تتحلى بمستويات عالية من الحرفية.

وأوضح الفنان عمر الحمادي أنه اقتبس اسم معرضه من الآية الكريمة ( وَالعَادياتِ ضَبْحًا)، مشيرا إلى أنه سافر إلى عدة دول أوروبية، حيث التقط الكثير من الصور، وكذلك من دولة قطر، والتي سعى من خلالها إلى إبراز ما تتمتع به الخيول من جمال ورمزية ليس فقط في الثقافة العربية وإنما في الثقافات الأخرى أيضا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X