👮‍♂️ Government

CRA Qatar holds meeting with Oman team to boost ties

إبرام اتفاقية تعاون بين هيئتي الاتصالات القطرية والعُمانية

The Communications Regulatory Authority (CRA) has met with a high-level Omani delegation representing the Ministry of Transport and Communications, Telecommunications Regulatory Authority (TRA), and Space Communication Technologies Company, at the CRA headquarters.

During the meeting, the CRA and TRA signed an agreement for co-ordination of satellite networks in the presence of representatives from Es’hailSat, the Qatar Satellite Company.

The CRA said the agreement stems from the joint co-operation that started by an earlier visit from CRA to its counterpart at its headquarters in Muscat, where the two regulatory bodies signed a Memorandum of Understanding (MoU) to enhance their co-operation in the field of radio spectrum monitoring.

On the sidelines of the signing, the two parties discussed various matters of mutual interest and prospects for future co-operation, including the signing of another MoU for co-operation in spectrum monitoring during Qatar’s hosting of the 2022 FIFA World Cup, exchanging of experiences related to satellite projects, in addition to training and development of Omani and Qatari competencies in the field of radio spectrum monitoring.

استقبلت هيئة تنظيم الاتصالات وفداً عُمانياً رفيع المستوى ممثلاً عن وزارة النقل والاتصالات، وهيئة تنظيم الاتصالات، وشركة تقنيات الاتصالات الفضائية، وذلك في مقرها، وبحضور ممثلين عن الشركة القطرية للأقمار الصناعية «سهيل سات».

ووقّعت خلال الزيارة كل من هيئة تنظيم الاتصالات القطرية والعُمانية، على اتفاقية للتعاون المشترك في مجال تنسيق الشبكات الساتلية. وقّع على الاتفاقية عن دولة قطر سعادة السيد محمد علي المناعي رئيس هيئة تنظيم الاتصالات، وعن سلطنة عُمان المهندس يوسف بن عبدالله البلوشي نائب الرئيس التنفيذي لشؤون إدارة الطيف الترددي، هيئة تنظيم الاتصالات.

وجاء توقيع هذه الاتفاقية استكمالاً لمسيرة التعاون بين الهيئتين، التي بدأت مؤخراً من خلال زيارة قامت بها الهيئة القطرية لنظيرتها العُمانية في مقرها الكائن في العاصمة مسقط، والتي وقّع خلالها الطرفان على مذكرة تفاهم لتعزيز التعاون المشترك بينهما في مجال مراقبة ورصد الطيف الترددي. وعلى هامش التوقيع، تباحث الجانبان في العديد من المواضيع ذات الاهتمام المشترك، وتم مناقشة آفاق التعاون المستقبلي في بعض المواضيع، كالتنسيق من أجل التوصل إلى مذكرة تفاهم في ما يتعلق بمراقبة ورصد الطيف الترددي خلال استضافة دولة قطر لبطولة كأس العالم 2022، بالإضافة إلى تبادل الخبرات التنظيمية والتشغيلية في ما يتعلق بمشاريع الأقمار الصناعية، وتدريب وتطوير الكفاءات العُمانية والقطرية في مجال مراقبة الطيف الترددي.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X