additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

Katara exhibits Qatari artist’s work in New Delhi

٢٤ لوحة بمعرض «وجدانيات» للفنان حسن الملا بنيودلهي

DOHA: Katara Cultural Village in collaboration with Indian Embassy in Doha, Qatar Embassy in New Delhi and the Indira Gandhi National Center for the Arts, has launched an exhibition by famous Qatari artist Hassan Al Mulla in New Delhi.

Al Mulla is one of the leading innovators who played an important role in establishing the Qatari art movement.

The exhibition, which runs till May 7, features 24 paintings in which the Qatari artist expresses his artistic vision, reflecting realistic, surrealistic, abstract, and so on.

On this occasion, Dr Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti, General Manager of Katara, said: “Katara continuously supports the Qatari creativity in various fields, both inside and outside Qatar through cooperation agreements with many centres, institutions and cultural foundationsto introduce Qatari artists’works.”

He added that the exhibition of Al Mulla will be the best ambassador reflecting the rich Qatari culture and Qatari experience.

He also pointed out that this event is not only an exhibition of a Qatari artist, but an integrated artistic vision that summarises the great experience of Al Mulla in the world of fine art and colours deserving of reflection and appreciation. It also gives visitors the opportunity to learn about the cultural characteristics of Qatari society.

Al Sulaiti thanked the Indian Embassy in Doha, Qatar’s Embassy in New Delhi and the Indira Gandhi National Center for their cooperation in realising this exhibition.

For his part, Al Mulla said: “I worked on these paintings using the ocean as inspiration and selecting a part of nature to express my thoughts with the use of some symbols and popular models, in addition to Arabic calligraphy as basic artistic value of Islamic culture.”

Al Mulla’s paintings emphasise his interest in the beauty of local culture. His career began in his early childhood years as he lived in old houses, fishing boats and the natural environment, and the people who settled in his memory were the heroes of the scenes he kept in his soul that influenced him deeply in his paintings.

The artist was born in 1951 in Doha and completed his art studies at the Faculty of Fine Arts in Baghdad.

He is an active and leading member of the Qatar Fine Arts Society and has participated in many exhibitions and festivals of art and culture at the local and international levels.

تقدم المؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، بالتعاون مع سفارة الهند في الدوحة وسفارة قطر في نيودلهي والمركز الوطني أنديرا غاندي، معرض «وجدانيات» للفنان حسن الملا الذي يُعد أحد المبدعين الروّاد الذين لعبوا دوراً مهماً في تأسيس الحركة التشكيلية القطرية، وفي صنع مكانة بارزة للفن القطري تخطت حدود الوطن. ويضم المعرض، الذي افتتح أمس الأول بحضور سعادة السيد محمد بن خاطر الخاطر سفير دولة قطر لدى الهند، والسيدة ريفا غانغولي داس المديرة العامة لمركز المجلس الهندي للعلاقات الثقافية، 24 لوحة سعى من خلالها الفنان القطري إلى التعبير عن رؤيته الفنية بما يعكس من واقعية وسريالية وتجريدية وغيرها.

بهذه المناسبة، قال سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي، المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي: «تسعى كتارا باستمرار إلى دعم المبدع القطري في مختلف المجالات، سواء داخل قطر أو خارجها من خلال اتفاقيات التعاون التي تبرمها مع العديد من المراكز والهيئات والمؤسسات الثقافية خارج الدولة لتقديم أعمال فنانين قطريين والتعريف بهم، مضيفاً أن معرض وجدانيات للفنان القطري حسن الملا الذي يعتبر عميد الفنانين التشكيليين القطريين سيكون خير سفير لما تزخر به الساحة الثقافية القطرية من تجارب فنية ثرية وممتازة ترقى لما هو عالمي».

وأشار إلى أنّ هذا المعرض ليس فقط لوحات فنية بريشة فنان قطري بل هو رؤية فنية متكاملة تلخص تجربة حسن الملا الثرية في عالم التشكيلي والألوان وتستحق الكثير من التأمل والقراءة. كما ستعطي الفرصة لزوار المعرض للتعرف على خصائص المجتمع القطري بخلفيته الحضارية والثقافية.

وتقدّم الدكتور السليطي بالشكر لكل من سفارة الهند في الدوحة وسفارة قطر في نيودلهي والمركز الوطني أنديرا غاندي، لما بذلوه من تعاون في سبيل أن يصل هذا المعرض إلى زواره في نيودلهي بأبهى حلة، مجدداً ترحيب المؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا بكل ما من شأنه أن يدعم التعاون الثقافي بين الثقافات ويمد جسور التواصل والتلاقي بين الشعوب ويوطد العلاقات بين المبدعين من مختلف الجنسيات.

ومن جانبه، يقول الفنان القطري حسن الملا عن معرضه: «عملت من خلال هذه اللوحات على استلهام المحيط وانتقاء جانب من الطبيعة للبحث فيها من أجل التعبير عن موقف فكري ووجداني مع استخدام بعض الرموز والنماذج الشعبية ذات الدلالات التاريخية، بالإضافة إلى حروف عربية كقيمة تشكيلية أساسية تأتي من خلفية ثقافية إسلامية.

وتؤكد لوحات الملا مدى اهتمامه بجمال الثقافة المحلية، ذلك أنّ مسيرته بدأت من سنوات الطفولة الأولى التي عاشها بين البيوت القديمة ومراكب الصيد والبيئة الطبيعية بكل تفاصيلها، والناس الذين استوطنوا ذاكرته فكانوا أبطال المشاهد التي اختزنها وجدانه فحفروا أماكنهم عميقاً في ذاته وفي لوحاته.

وبذلك لا يتبع الفنان حسن الملا مدرسة فنية معينة، فالأفكار التي لا تعرف حدوداً حررته من تقاليد الرسم والأطر المألوفة وألهمته الأسلوب والتقنية وأدوات العمل التي تميزه. ليكون عالمه الخاص ثرياً بالخيال وإنتاجه الفني غزيراً ومتجدداً، لكنه في الوقت نفسه مرتبط بصورة مباشرة أو غير مباشرة بثقافته التي تشكل عنصراً مؤثراً وملهماً للكثير من أعماله القديمة والحديثة. ويذكر أنّ المعرض سيتواصل إلى 7 مايو في نيودلهي.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button