additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Meet to showcase Qatar’s foremost road safety

٦٠ دولة تشارك في المؤتمر العالمي للسلامة المرورية

Over 30 traffic safety experts from different countries will participate in the two-day ‘International Traffic Safety Conference’ which will start on Monday at Sheraton Hotel Doha.

The aim of the conference is to support and promote the vision and objectives of the Qatar National Road Safety Strategy 2013-2022.

The two-day event is organised by the Ministry of Interior and Qatar University, with the participation of a large government institutions and private sector entities.

The event is being organised under the patronage of Prime Minister and Interior Minister
H E Sheikh Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani.

“The conference brings about an opportunity for dialogue and discussion at a global level, around issues related to the present and future of road traffics safety,” Dr. Omar Al Ansari, Vice-President of Qatar University for academic affairs said.

He also said in a press conference held yesterday at Qatar University that the event provides an opportunity for all stakeholders of road traffic safety to exchange their view points and reach solutions on problems of road safety. “Our contribution comes from the scientific research angle and there is continuous research in traffic safety.”

The conference tackle a number of different topics such as traffic safety engineering, driving behaviour, youth and traffic safety, education and traffic safety, road users at risk, legal enforcement, traffic accident data, post-accident investigations, among others.

Brigadier Mohamad Al Malki, General-Secretary of the National Traffic Safety Committee, said: “The conference aims to introduce the advanced level reached by the State of Qatar in the field of engineering, design and road construction, meet international safety and security standards, and learn about the experiences and efforts of other countries in the field of road safety, and the latest technology of road engineering.”

He also stressed the importance of the conference in exchanging experiences and sharing with the rest of the world as a practical application of the Sustainable Development Plan 2030 adopted at the United Nations Sustainable Development Summit on 25 September 2015, to halve the number of road deaths and injuries by 2020.

Jean Todt, UN General Security Special Envoy for Road Safety and Global Road Safety Ambassador, will attend the conference.

Dean of the Faculty of Engineering, Dr. Abdulmajeed Hamouda noted the participation of a large number of researchers and specialists in the field of transportation and traffic safety, as well as engineers from private and public institutions around the world.

He noted it is Qatar’s first time to host a conference like this, which raises Qatar’s international profile in the field of traffic safety. The conference will help prepare local institutions concerned with traffic issues in anticipation of Qatar receiving the worldwide event FIFA World Cup in 2022.

By Sidi Mohamed I The Peninsula

برعاية معالي الشيخ عبدالله بن ناصر بن خليفة آل ثاني رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، ينطلق يومي الاثنين والثلاثاء المقبلين، المؤتمر العالمي للسلامة المرورية، بفندق شيراتون الدوحة. يشهد المؤتمر مشاركة ممثلي حوالي 60 دولة حول العالم، و15متحدثاً دولياً متخصصاً، وعدد كبير من المشاركين من الجهات الحكومية والوزارات المختلفة، إضافة إلى متقدمين بأوراق عمل، من مختلف الجهات المعنية بالدولة. ومن المقرر أن يشهد المؤتمر 8 جلسات عمل.

جاء ذلك خلال المؤتمر الصحافي الذي عُقد أمس بجامعة قطر، ممثلة بمركز قطر للنقل والسلامة المرورية التابع لكلية الهندسة، وبمشاركة كل من وزارة الداخلية، ممثلة باللجنة الوطنية للسلامة المرورية، وبحضورعدد من الرعاة الداعمين للمؤتمر، وجمع من وسائل الإعلام والصحف للإعلان عن المؤتمر.

ويناقش المؤتمر كيفية تعامل دولة قطر بجهاتها المختلفة في ظل حدث وفعالية كبرى مثل مونديال كأس العالم لكرة القدم 2022، لتحقيق أعلى مستويات السلامة المرورية، وكمحفل دولي لدعم وتعزيز رؤية وأهداف الاستراتيجية الوطنية للسلامة المرورية 2013 -2022 بدولة قطر.

وقال الدكتور عمر الأنصاري، نائب رئيس جامعة قطر للشؤون الأكاديمية: «إن تنظيم المؤتمر يأتي لمناقشة المواضيع المعنية بالسلامة المرورية، وإتاحة فرص للحوار والنقاش على المستوى العالمي حول القضايا المتعلقة بحاضر ومستقبل السلامة المرورية على الطرق بدولة قطر، فضلاً عن الفرص التي يوفرها للمهتمين بها على مستوى المؤسسات أو مستوى الأفراد، من أجل مناقشة وتقريب وجهات النظر حول إيجاد حلول لمشكلات السلامة على الطرق، وكيفية ترجمة الأفكار إلى استراتيجيات والاستفادة منها وتطبيقها على أرض الواقع.

وقال العميد محمد عبدالله المالكي، أمين سر اللجنة الوطنية للسلامة المرورية ورئيس اللجنة المنظمة للمؤتمر: إن تنظيم مؤتمر عالمي للسلامة المرورية دليل على مدى الاهتمام الذي توليه القيادة الحكيمة بالدولة بهذا الجانب الذي يعتبر إحدى الركائز الأساسية لنهضة قطر وتقدمها؛ مشيراً إلى أن الأهداف التي تسعى الجهة المنظمة للمؤتمر -في كل من وزارة الداخلية وجامعة قطر- إلى تحقيقها، تكمن في تعريف العالم بالمستوى المتقدم الذي وصلت إليه دولة قطر في مجال هندسة وتصاميم وبناء الطرق، واستيفائها معايير الأمن والسلامة العالمية، والاطلاع على تجارب وجهود الدول الأخرى في مجال سلامة الطرق، والاستفادة من تلك التجارب، فضلاً عن اكتساب الخبرات، والوقوف على آخر ما توصلت إليه تكنولوجيا هندسة الطرق.

وأشار الأستاذ الدكتور عبدالمجيد حمودة، عميد كلية الهندسة بجامعة قطر، إلى مشاركة عدد كبير من الباحثين والمختصين في مجال النقل والسلامة المرورية والمهندسين من المؤسسات العامة والخاصة في المؤتمر من شتى أنحاء العالم. وأوضح أن تنظيم قطر -لأول مرة- مؤتمراً من هذا النوع سوف يرفع من مكانتها الدولية في مجال السلامة المرورية، وتهيئة المؤسسات الوطنية المعنية بالشأن المروري لاستقبال الحدث العالمي الذي يترقبه العالم في 2022».

وتحدّث حمودة عن المحاور الرئيسية للمؤتمر، وتدور حول هندسة السلامة المرورية، وسلوكيات القيادة، والشباب والسلامة المرورية، والتعليم والسلامة المرورية، ومستخدمو الطرق المعرّضون للخطر، وإنفاذ القانون، وبيانات الحوادث المرورية، وتحقيقات ما بعد الحوادث، والتكنولوجيا الداخلية للمركبات، وخدمات الطوارئ، والطب والسلامة المرورية، وسلامة وأمن النقل، وأنظمة النقل الذكية، وانسيابية الحركة المرورية، وتصميم الطرق والرصف، والنقل العام، واقتصاديات وسياسات النقل، وإدارة الحركة المرورية، وخدمات النقل اللوجستية، التخطيط العمراني واستخدام الأراضي.

أليكس حنا: تنفيذ مشاريع البنية التحتية الرئيسية

ذكر السيد أليكس حنا، مدير مكتب خطيب وعلمي للاستشارات الهندسية، الذي يمارس عمله في قطر منذ عام 1993، أن المكتب يعمل عبر المشاريع العديدة التي أشرف عليها في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030، بالتعاون مع عدد من المؤسسات في القطاعين الحكومي والخاص.

ولفت إلى مشاركة المكتب في تنفيذ عدد من مشاريع البنية التحتية الرئيسية التي تم التركيز فيها على السلامة المرورية من خلال بيوت خبرة مرموقة، مثل مركز قطر للنقل والسلامة المرورية في كلية الهندسة بجامعة قطر.

محمد مكي: ترجمة الأفكار إلى استراتيجيات

أكد السيد محمد مكي، المدير العام لشركة تكنولاب، حرص الشركة التابعة لمجموعة العلي القابضة على أن تكون أحد الداعمين للبحث العلمي في جامعة قطر ورعاية المؤتمرات التي تصب في مصلحة المجتمع. وقال: «نحن فخورون بمشاركتنا في مؤتمر يحمل في رؤيته كيفية حماية جميع مستخدمي الطرق من الوفاة والحوادث الخطيرة، وإيجاد الحلول ومناقشتها، وكيفية ترجمة الأفكار إلى استراتيجيات يمكن الاستفادة منها على أرض الواقع».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button