🛡Team Qatar

AFC Asian Cup: Qatar off to a flying start with 2-0 win against Lebanon

منتخبنا الوطني يستهل مشواره بفوز مستحق على لبنان

Al Ain: Qatar yesterday kicked off their AFC Asian Cup campaign with a convincing 2-0 win over Lebanon.

Both goals came in the second half when Bassam Al Rawi (65) and Almoez Ali (79) to give Qatar three points in Group E of the 24-team tournament.

Coached by Felix Sanchez, Qatar impressed with their speed and fitness and teams traded early blows in the clash played at Hazza Bin Zayed Stadium.

Al Rawi opened the scoring from a free kick with a right footed shot to the high centre of the goal in the 65th minute.

Feared striker Ali 14 minutes later produced a right-footed drive from the centre of the box to the centre of the goal as Qatar went 2-0 up.

In the 9th minute, Qatar captain Hassan Al Haydos – on a cross from Akram Afif – produced a header from the centre of the box but missed with his shot to the right.

Twelve minutes later Al Haydos (once again put himself in a position to score a goal but his right-footed drive from outside the box was blocked Lebanese backline.

Five minuets from the first0half whistle, Afif managed to flick a cross toward Al Haydos (whose right-footed shot from outside the box was blocked. A few moments later, Qatar again missed a chance to score when Assim Madibo’s shot was blocked after getting an assist from Bualem Khoukhi.

Four minutes into the second half, goal hero Ali fired a shot from outside the box but the ball misses the target.

At the hour-mark, Abdelaziz Hatim dinked a left-footed shot from outside the box but the ball was is blocked after an assist by Ali. It wasn’t long before Al Eawi opened the scoring followed by a goal from Ali as Qatar wrapped up a convincing show.

Qatar take on North Korea Jan 13 followed by a match against Saudi Arabia on the 18th.

The 24-team tournament concludes on February 1.

فاز المنتخب القطري لكرة القدم على نظيره اللبناني بهدفين دون مقابل في المباراة التي أقيمت بينهما مساء اليوم على ملعب استاد هزاع بن زايد بمدينة العين في الجولة الأولى من مباريات المجموعة الخامسة ضمن منافسات بطولة كأس الأمم الآسيوية المقامة حاليا في الإمارات.

وسجل بسام الراوي (65) والمعز علي (79) هدفي الفوز لصالح المنتخب القطري. وبفوزه اليوم يحل المنتخب القطري في المركز الثاني في المجموعة التي تتصدرها السعودية برصيد 3 نقاط لكل منهما من مباراة واحدة، بفارق الأهداف أمام قطر، في حين بقي رصيد لبنان وكوريا الشمالية خالياً من النقاط.

وكانت المباراة الثانية ضمن ذات المجموعة شهدت يوم الثلاثاء فوز السعودية على كوريا الشمالية 4-0 على استاد راشد في دبي.

وتشهد الجولة الثانية من منافسات المجموعة لقاء لبنان مع السعودية يوم السبت على استاد آل مكتوم في دبي، وكوريا الشمالية مع قطر على استاد خليفة بن زايد في العين.

ويتأهل إلى دور الـ 16 المنتخبان الحاصلان على المركزين الأول والثاني في كل مجموعة، إلى جانب أفضل أربعة منتخبات تحتل المركز الثالث.

وبدا الحذر واضحاً من كلا المنتخبين مع أفضلية للمنتخب القطري الذي امتلك زمام السيطرة في وسط الميدان عبر تحركات حسن الهيدوس وكريم بوضياف في منطقة العمليات ومن أمامهم بوعلام خوخي الذي تراجع في الكثير من الأحيان لاستلام الكرة، في حين حدّ الدفاع اللبناني من تحركات المهاجم المعز علي .

ولجأ المنتخب اللبناني إلى طريقة 5-4-1 لتأمين المناطق الدفاعية وإغلاق كافة المنافذ والاعتماد على سلاح الهجمات المرتدة والكرات الثابتة، فشكل رباعي الوسط حسن معتوق وهيثم فاعور وجورج ملكي وباسل جرادي كثافة عددية في وسط الملعب.

وفي الشوط الثاني دفع المدير الفني للمنتخب القطري فيليكس سانشيز بورقة عبدالعزيز حاتم بدلاً من كريم بوضياف لتجديد حيوية خط الوسط، كما لجأ إلى تغيير الظهير الأيسر عبدالكريم علي بعبد الكريم حسن في محاولات لتغيير النسق الهجومي من الأطراف.

وافتتح بسام الراوي التسجيل للمنتخب القطري في الدقيقة 65 من ركلة حرة مباشرة على مشارف منطقة الجزاء أسكنها على يمين الحارس اللبناني مهدي خليل.

وأجرى المدير الفني لمنتخب لبنان ميودراغ رادولوفيتش تغييرين بإشراك لاعب الوسط نادر مطر مكان روبرت ملكي وسمير أياس بدلاً من جورج ملكي أملاً في تعديل النتيجة في الثلث الأخير من زمن الشوط الثاني.

وفي غمرة بحث لبنان عن التعادل سدد أكرم عفيف كرة من داخل منطقة الجزاء ارتدت من الحارس مهدي خليل لتجد قدم المعز علي الذي أودعها بدوره في الشباك في الدقيقة 79 هدفاً ثانياً ضمن النقاط الثلاث للمنتخب القطري.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X