👮‍♂️ Government

Woqod opens its 81st petrol station in Qatar

«وقود» تُدشّن محطة وقود حزم المرخية

QNA
Doha: Woqod has opened a new petrol station today at Hazm Al Markhiya. The station is spread over an area of 5,000 square meters and has 3 lanes with 9 dispensers that will serve Hazm Al Markhiya and its neighbourhood.

The new petrol stations offer round-the-clock services to residents, and include Sidra convenience store, manual carwash and sale of LPG cylinders.

Woqod’s CEO, Saad Rashid Al Muhannadi, said: We are pleased to open new fixed petrol station in Hazm Al Markhiya. Woqod aspires to expand its petrol station network in the country to meet the rising demand for petroleum products and achieve the goal of providing customers with access to best-in-class products and services at their convenience and comfort. Woqod has recently accelerated the process for the construction of new petrol stations to meet the fuel and energy needs of the country.”

Further, he added that Woqod is currently overseeing the implementation of 16 new petrol stations, most of these stations are expected to be operational in the year of 2019, noting that there are 6 stations in the bidding phase and 26 stations in the design phase.

With this new petrol station Woqod operates a network of 81 stations.

“Woqod is targeting to have 130 fuel stations by the end of 2020,” Al Muhannadi said.

في إطار خطتها الاستراتيجية التي ترتكز على توسيع شبكة محطاتها وخدمة جميع مناطق الدولة، افتتحت شركة قطر للوقود «وقود»، محطة جديدة في منطقة حزم المرخية، وذلك أمس الأربعاء، ليصل عدد محطاتها الإجمالي إلى 81 محطة ثابتة ومتنقلة.

وبهذه المناسبة، صرح المهندس سعد راشد المهندي -الرئيس التنفيذي للشركة- قائلاً: يسرنا اليوم افتتاح محطة وقود حزم المرخية، لتلبية احتياجات عملائنا الكرام في منطقة حزم المرخية وما حولها، مؤكداً أن افتتاح هذه المحطة الجديدة من شأنه أن يترجم خطط «وقود» الطموحة؛ الساعية إلى توسيع شبكة محطاتها، وتسهيل الوصول إليها، كما يهدف إلى تلبية الطلب المتزايد للمنتجات البترولية في السوق المحلي، وضمان توفير منتجات وخدمات عالية الجودة لجميع العملاء في أنحاء الدولة.

وأضاف أن «وقود» قامت في الآونة الأخيرة بتسريع وتيرة أعمال بناء المحطات، من أجل تعزيز خدمة العملاء، معرباً عن شكر «وقود» وتقديرها لكل الجهات ذات العلاقة التي ساهمت وتساهم في إنجاز مشروعاتها الحيوية.

وتبلغ مساحة محطة حزم المرخية (5000 متر مربع)، وتحتوي على 3 خطوط؛ تتضمن 9 مضخات لتعبئة الوقود لخدمة مرتادي منطقة حزم المرخية والمناطق المجاورة لها. وتقدم المحطة لعملائها خدمات على مدار الساعة، بما في ذلك متجر سدرة للمستلزمات اليومية، وخدمات غسيل السيارات اليدوي، فضلاً عن مراكز توزيع أسطوانات الغاز «شفاف»، وتوفير جميع أنواع المنتجات البترولية للمركبات الخفيفة.

وأوضح المهندي أن «قطر للوقود» تُشرف حالياً على تنفيذ 16 محطة وقود جديدة، سوف يتم افتتاح معظمها في عام 2019، مشيراً إلى وجود 6 محطات في مرحلة المناقصة، و26 محطة في مرحلة التصميم. وفي ختام تصريحه، قال المهندي إن «قطر للوقود» لديها خطة استراتيجية تهدف إلى زيادة العدد الإجمالي للمحطات العاملة، حتى يصل 130 محطة ثابتة ومتنقلة بحلول عام 2020.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X