👮‍♂️ Government

QF to organise THIMUN Qatar conference on Jan 22

مؤسسة قطر تنظم مؤتمر “ثايمن قطر” 22 يناير المقبل

QNA
Doha: Qatar Foundation (QF) will organise eighth annual THIMUN Qatar conference from January 22-25, 2019.

The Doha-based Model United Nations (MUN) conference — the largest in the Middle East — will bring together nearly 1,800 students from over 67 schools around the world to role-play as diplomats and ambassadors through imitation sessions of United Nations’ councils, commissions, and conferences, discussing and debating international issues to create purpose-led solutions to worldwide problems.

“At Qatar Foundation, we strive to create global citizens, who will become agents of meaningful change and, consequently, the leaders of tomorrow,” says Head of THIMUN Qatar Fatima El Mahdi.

“Today’s youth is the future of our world, and by providing opportunities for young people to discuss, negotiate, and debate, through initiatives such as THIMUN, we are helping to catalyze global change, and build a better world for generations to come,” says El Mahdi

This year, the theme of the conference is ‘Peace, Justice and Strong Institutions,’ inspired by UN Sustainable Development Goal 16 (SDG 16). The participants will be debating a range of topics that fall under the SDG 16 – all of which have significant global relevance. Over the last few months, students have been conducting sessions and carrying out research in order to be able to represent their appointed countries.

Additionally, as part of the event, THIMUN Qatar will be partnering with the United Nations Office on Drugs and Crime’s Education for Justice (E4J) initiative, which will see many UNODC officials serve as sessional speakers at the event. “Not only will the participants interact with peers from around the world, build new networks of knowledge and perspective, and learn about different countries, cultures, traditions, customs, and beliefs, they will also be given the unique opportunity to learn from the experts themselves: the UNODC representatives,” says El Mahdi.

تنظم مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع النسخة الثامنة من مؤتمر “ثايمن قطر” خلال الفترة من 22 إلى 25 يناير المقبل بمشاركة أكثر من 1800 طالب من 67 مدرسة دولية.

يأتي هذا المؤتمر الأكبر في الشرق الأوسط الذي يحاكي نموذج الأمم المتحدة كجزء من الاهتمامات الرئيسية للتعليم ما قبل الجامعي في المؤسسة وانطلاقا من ثقتها الراسخة في قدرات الشباب باعتبارهم قادة التغيير وأصحاب الفكر، حيث يجمع الطلاب ويمنحهم أدوار الدبلوماسيين والسفراء خلال جلسات محاكاة للجان الأمم المتحدة وبعثاتها ومؤتمراتها، ليتباحثوا ويتشاوروا في القضايا الدولية بهدف تطوير حلول للتحديات التي تواجه المجتمع الدولي.

وسيكون الموضوع الرئيسي للمؤتمر في نسخته الثامنة، “السلام والعدالة والمؤسسات القوية” المستلهم من الهدف رقم 16 من أهداف التنمية المستدامة التي أقرتها منظمة الأمم المتحدة، والتي لها أهمية عالمية كبرى، وسيناقش المشاركون مختلف القضايا التي تندرج تحت هذا الهدف، بعد أن قاموا بعقد جلسات وإجراء بحوث خلال الفترة الماضية تمكنهم من تمثيل “دولهم” التي حددت لهم.

كما سيعقد مؤتمر “ثايمن قطر” شراكة مع مبادرة التعليم من أجل العدالة (E4J) التي يوفرها مكتب الأمم المتحدة المعني بالمخدرات والجريمة، والتي تستضيف العديد من مسؤولي المكتب كمتحدثين أثناء الجلسات في المؤتمر.

وفي تعليق لها، قالت السيدة فاطمة المهدي مدير ثايمن قطر “نسعى، في مؤسسة قطر، إلى تنشئة مواطنين عالميين، يحملون راية التغيير ويصبحون قادة المستقبل، إن شباب اليوم هم مستقبل عالمنا، وعبر توفير الفرص لهم بالانخراط في مناقشات، ومناظرات ومفاوضات من خلال مبادرات مثل مؤتمر ثايمن قطر، فنحن نساعد في التحفيز على التغيير العالمي وبناء عالم أفضل للأجيال القادمة”.

وأضافت أن المشاركين سيتعاونون مع زملائهم من جميع أنحاء العالم ليطوروا شبكات علمية ووجهات نظر وليتعرفوا على مختلف الدول والثقافات والعادات والتقاليد والمعتقدات، كما ستتاح لهم فرصة فريدة من نوعها للتعلم من الخبراء مباشرة، أي مسؤولي المكتب المعني بالمخدرات والجريمة التابع للأمم المتحدة.. مشيرة إلى أن الهدف الأساسي لهذا المؤتمر هو توفير منصة لتبادل المعرفة لتعليم الشباب وتعزيز إمكاناتهم وتشجيعهم على تحقيق كامل قدراتهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X