👮‍♂️ Government

Qatar welcomes UN resolution on Yemen

قطر ترحب بقرار مجلس الأمن حول اليمن

QNA
Doha: The State of Qatar has welcomed the UN Security Council resolution No. 2451 on Yemen, calling for a ceasefire and for activating the agreements and commitments reached in the Stockholm negotiations.

In a statement today, The Ministry of Foreign Affairs said that this decision would alleviate the unprecedented human tragedy of the brotherly Yemeni people, if all parties are committed to it.

The statement reiterated the State of Qatar’s on all parties of the conflict in Yemen to abide by international law and to enable international organizations to play their role. It also called on the parties of the conflict to assume their responsibility towards civilians by protecting them and to facilitate the means of protection and minimum living rights.

The statement thanked the United Kingdom for its effective role in the issuance of this important resolution, and renewed the position of the State of Qatar calling for a political settlement in Yemen “after the days proved that the military decision is not possible and that the continuation of the military option will only bring more woes and devastation to the brotherly Yemen and its people” . (QNA)

رحبت دولة قطر بقرار مجلس الأمن رقم 2451 حول اليمن القاضي بوقف إطلاق النار وتفعيل ما تم التوصل اليه من اتفاقات وتعهدات في مفاوضات استوكهولم .

واعتبرت وزارة الخارجية – في بيان اليوم – أن من شأن هذا القرار في حال التزام كافة الأطراف به تخفيف وطأة المأساة الانسانية غير المسبوقة التي يعاني منها الشعب اليمني الشقيق.

وجدد البيان دعوة دولة قطر جميعَ أطراف الصراع في اليمن إلى الالتزام بالقانون الدولي وتمكين المنظمات الدولية من القيام بدورها كما دعا أطراف الصراع للاضطلاع بمسؤوليتها تجاه المدنيين وحمايتهم وتيسير سبل الحماية والحد الأدنى من حقوق العيش لهم.

وشكر البيان المملكة المتحدة على دورها الفعّال في إصدار هذا القرار المهم وجدد موقف دولة قطر الداعي إلى حلّ وتسوية سياسية في اليمن “بعد أن أثبتت الأيام أن الحسم العسكري ليس ممكنا وأن الإمعان في الخيار العسكري لن يجرّ إلا المزيد من الويلات والخراب على اليمن الشقيق وشعبه”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X