💰 Business

Ooredoo’s 5G tests in full swing in desert

«ooredoo» تُسرّع وتيرة اختبارات «5G» في المناطق الصحراوية

Doha: Ooredoo announced yesterday that customers will be able to enjoy the life changing speeds of 5G across Qatar’s desert, as soon as commercial devices are available in Qatar.

Ooredoo has deployed and begun testing its newly upgraded 5G towers in desert areas such as Sealine and will be offering trials to selected VIP customers via 5G home broadband devices.

The company has invested heavily in the launch of the 5G desert project to ensure the best coverage during the camping season for Qatar’s people when 5G devices become available.

Waleed Al Sayed, Chief Executive Officer, Ooredoo Qatar, said: “Camping is an important part of Qatar’s culture and so ensuring that our network is 5G ready in popular areas of the desert is a priority for us. 5G will enable our customers to download movies, stream VR gaming experiences, even when surround by dunes, and most importantly give users peace of mind of that they can always stay connected when away from home.”

5G home broadband devices work on both the Ooredoo 4G and 5G network and can achieve speeds of up to 2 Gbps, 20 times the speeds of Ooredoo’s 100Mbps fibre. Hardware manufacturers are working closely together with Ooredoo to ensure the performance in Qatar is seamless in various use-cases before being made available to customers.

To demonstrate the power of 5G, Ooredoo recently showcased real life 5G speeds exceeding 2617 Mbps in a moving vehicle at The Pearl, as well as the use of an Aerial Taxi Drone powered by the company’s live 5G network.

As well as announcing the testing, Ooredoo has stated that by end of the desert season in 2019, a host of the most popular desert locations will be connected with 5G Home Broadband devices.

أعلنت «ooredoo» أن عملاءها سيتمكنون من الاستمتاع بتجربة شبكة «5G» في صحراء قطر، وذلك حال توفر الأجهزة المتوافقة مع هذه التكنولوجيا المتطورة.

وقد نشرت «ooredoo» أبراج «5G»، التي قامت بتحديثها مؤخراً، وبدأت الاختبارات عليها. وتقع هذه الأبراج في المناطق الصحراوية مثل سيلين، وستوفر إمكانية إجراء التجارب لعدد من عملائها باستخدام أجهزة البرودباند المنزلي، التي تعمل بتكنولوجيا «5G».

وتحرص «ooredoo» على الاستثمار بشكل كبير لتوفير تغطية «5G» في المناطق الصحراوية، وذلك لضمان أفضل تغطية خلال موسم التخييم للعملاء عند توفر الأجهزة المتوافقة مع تقنية «5G».

وفي هذا الصدد، قال وليد السيد، الرئيس التنفيذي لـ «ooredoo قطر»: «يُعدُ التخييم أحد التقاليد القطرية، ولذلك كان ضمان جاهزية شبكتنا لتوفير خدمات 5G في مناطق التخييم المعروفة من أولوياتنا. ستمكن تكنولوجيا 5G عملاءنا من تنزيل الأفلام، وتشغيل ألعاب الواقع الافتراضي، حتى لو كانوا في مناطق صحراوية بعيدة، وأهم ما في الأمر أن هذه التكنولوجيا ستوفر لعملائنا راحة البال والاطمئنان إلى أنهم على اتصال دائماً حتى لو كانوا بعيدين عن منازلهم».

ويمكن لأجهزة البرودباند المنزلي من الجيل الخامس «5G»، العمل على شبكات «5G» وشبكات «4G»، ويمكن أن تصل سرعتها إلى 2 جيجابت بالثانية، أي أعلى بـ 20 مرة من سرعة الألياف الضوئية 100 ميجابت بالثانية من «ooredoo». ويجري التعاون حالياً بين صانعي الأجهزة و»ooredoo»، لضمان سلاسة أداء الأجهزة التي سيوفرونها في مختلف الاستخدامات، قبل أن تطرح لاستخدام العملاء في قطر.

أول مشغل

ومنذ إعلانها أنها أول مشغل في العالم يطلق شبكة «5G» تجارياً في شهر مايو الماضي، تمكنت «ooredoo» من إيصال تكنولوجيا الجيل المقبل إلى أكثر من 85 برجاً، وذلك لضمان بقاء قطر في صدارة الدول من حيث تكنولوجيا «5G».

وللدلالة على قوة شبكة «5G»، عرضت «ooredoo» حديثاً سرعات حقيقية لهذه الشبكة تجاوزت 2617 ميجابت بالثانية، وذلك في مركبة متحركة بمنطقة اللؤلؤة، بالإضافة إلى استخدام تاكسي طائر متصل مباشرة بشبكة «5G».

وإلى جانب الإعلان عن البدء باختبارات «5G» في المناطق الصحراوية، صرحت «ooredoo» بأنه سيتم توصيل عدد من المواقع الصحراوية المعروفة بأجهزة البرودباند المنزلي المتوافقة مع تكنولوجيا «5G» في نهاية موسم التخييم في 2019.

وتبقى شبكة ooredoo سوبرنت «5G» غير متاحة للاستخدام عبر الهواتف الذكية حتى الآن، نظراً لعدم توفر الأجهزة المتوافقة مع هذه التقنية، ومع ذلك أكدت الشركة حرصها على نشر شبكتها الحديثة، حتى يتمكن العملاء (من الأفراد ومن الشركات) من الاستفادة من هذه الشبكة المتطورة فور توفر الأجهزة المتوافقة معها.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X