💰 Business

Ooredoo, Qatar First Bank sign deal on data security

«ooredoo» توفر حل التعافي من الكوارث لبنك قطر الأول

Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, has announced a digital transformation partnership with Qatar First Bank to enable business continuity and high service availability.

Qatar First Bank becomes the first Ooredoo customer from the banking sector to have its virtual disaster recovery site hosted, managed and monitored in Ooredoo’s industry-leading and highly secure Qatar Data Centre. As a result, the bank can ensure data security, sovereignty and business continuity.

Cloud-based disaster recovery ensures that Qatar First Bank can protect critical data and applications, while also minimising downtime in case of power outages or disruptions.

Yousuf Abdulla al-Kubaisi, chief operating officer, Ooredoo, said: “Our digital transformation partnership ensures that Qatar First Bank is Qatar’s banking leader in protecting customer data on the cloud via our Qatar Data Centre. We are serving as the trusted partner of choice for Qatar’s banking and finance sector to safeguard mission-critical applications, ensure happy customers, and support diversified economic growth.”

Ooredoo’s Qatar Data Centre has state-of-the-art IT and network infrastructure for the highest levels of security, availability, and reliability. Ooredoo, with the Qatar Data Centre, aims to meet business requirements across hosted and cloud-based applications and services.

Mohamed al-Sahli, chief operating officer, Qatar First Bank, said: “As a pillar of Qatar’s economy, banking and financial institutions need to operate in real-time to meet customer and regulatory needs. Qatar First Bank’s digital transformation with Ooredoo is ensuring our backup and disaster recovery is faster and more secure, our digital budgets are optimised, and our IT staff are freed up to focus on our client banking innovations.”

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business”, thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

أعلنت «ooredoo»، أمس، عن إبرام شراكة مع بنك قطر الأول، للمساهمة في التحول الرقمي للبنك، ما سيمكنه من توفير استمرارية الأعمال، بالإضافة إلى التوافر العالي للخدمات التي يقدمها للعملاء.

وبموجب هذه الشراكة، فقد أصبح البنك أول عملاء «ooredoo» من القطاع المصرفي يستفيد من حلول مركز قطر للبيانات التابع لـ «ooredoo» لاستضافة وإدارة ومتابعة خدمة التعافي الافتراضي من الكوارث للبنك. ويتميز هذا المركز بمستويات الأمن العالية التي يوفرها، ما يضمن للبنك أمن بيانات العملاء والسيطرة عليها، إضافة إلى ضمان استمرارية الأعمال.

وتساهم خدمة التعافي من الكوارث المستندة إلى الحوسبة السحابية في ضمان أن يتمكن بنك قطر الأول من حماية بياناته وتطبيقاته المهمة، في الوقت الذي يقلل فيه وقت انقطاع الخدمات عند انقطاع الطاقة.

وبهذا الصدد، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «إن شراكتنا فيما يتعلق بالتحول الرقمي تضمن ريادة بنك قطر الأول في حماية بيانات العملاء على السحابة عبر مركز قطر للبيانات. فنحن الشريك الموثوق والمفضل للقطاع المصرفي والمالي في قطر الذي يوفر الحماية للتطبيقات المهمة، وضمان رضا العملاء، ودعم نمو الاقتصاد الذي يتميز بدرجة عالية من التنوع».

ويتضمن مركز قطر للبيانات أحدث البنى التحتية للشبكات وتكنولوجيا المعلومات لتوفير أعلى مستويات أمن المعلومات والتوافر والموثوقية.

من جانبه، قال محمد السهلي، رئيس العمليات في بنك قطر الأول: « تُعدُ المصارف والمؤسسات المالية ركيزة أساسية في اقتصاد قطر، ولذلك فهي بحاجة لأن تعمل بشكل فوري لتلبية احتياجات العملاء، والمتطلبات التنظيمية. فالتحول الرقمي لبنك قطر الأول بالتعاون مع «ooredoo» يساهم في أن يكون النسخ الاحتياطي والتعافي من الكوارث أكثر سرعة وأماناً، وأن تكون موازناتنا الرقمية أكثر ترشيداً، في الوقت الذي يتفرغ فيه موظفو تكنولوجيا المعلومات لدينا للاهتمام بابتكار الخدمات والحلول المصرفية التي يحتاجها عملاؤنا».

ويمكن لعملاء «ooredoo» من الشركات الاستفادة من مزايا «ooredoo»، التي تجعل من «ooredoo» الشركة الأفضل بالنسبة للشركات، بفضل المواهب الكثيرة التي توظفها وأفضل الشبكات الثابتة والجوالة، وأوسع مجموعة من خدمات وحلول الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، إضافة إلى كونها الشريك الموثوق به منذ أكثر من 60 عاماً.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X