💰 Business

Ooredoo announces success of first Augmented Reality campaign

نجاح حملة الواقع المعزز من «ooredoo»

Doha: Ooredoo announced yesterday its recent Augmented Reality campaign was a huge hit with customers, who reacted enthusiastically to the opportunity to experience the new technology for the first time in Qatar.

The telecommunications leader launched its Augmented Reality technology via the Ooredoo app in celebration of Qatar National Day, using the new technology to offer celebratory gifts to its customers through Augmented Reality-compatible advertisements both around town and on all social media platforms.

In just a few days, hundreds of thousands of customers scanned the advertisements and redeemed a variety of generous gifts through the app.

The new Augmented Reality has allowed Ooredoo to provide a new, interactive way for customers to engage with its products and services.

Augmented Reality affords the ability to enrich what customers see, hear and feel on the Ooredoo app by adding digital media elements such as computer-generated 3D animation to real-world elements. Augmented reality merges both real and virtual worlds to create a still real, but enhanced real world.

Manar Khalifa Al Muraihki, Director PR and Corporate Communications at Ooredoo, said of the campaign: “We’re over the moon our customers reacted so positively to this new, interactive experience during such a special occasion as Qatar National Day, and we’re delighted so many of them embraced it immediately. We’re always proud to stay at the forefront of telecommunications technology, making sure our customers get to experience and use it first, and we look forward to continuing to do so in this highly technologically advanced era.”

Ooredoo customers can expect to see many more such campaigns in the near future as the telco leader continues to use advanced technology such as augmented reality to enhance customer experiences.

أعلنت «ooredoo» أن الحملة التي أطلقتها بمناسبة اليوم الوطني باستخدام تقنية الواقع المعزز، قد حققت نجاحاً منقطع النظير لدى العملاء؛ فقد حظيت الحملة الأولى من نوعها في قطر بمشاركة واسعة من المستخدمين الذين أتاحت لهم الشركة فرصة تجربة هذه التقنية المتطورة للمرة الأولى.

وكانت الشركة قد أطلقت حملة الواقع المعزز عبر تطبيق «ooredoo» بالتزامن مع الاحتفالات باليوم الوطني لدولة قطر، واستخدمت هذه التقنية لتقديم هدايا مميزة لعملائها عبر نشر إعلانات متوافقة مع الواقع المعزز في مختلف أنحاء قطر وعلى حسابات الشركة على مواقع التواصل الاجتماعي. وقد شارك بالحملة مئات الآلاف من العملاء عبر تمرير هواتفهم على الإعلانات وحصلوا على تجربة مميزة مع الواقع المعزز وهدايا قيّمة عبر التطبيق.

ومن خلال هذه التقنية، نجحت «ooredoo» في تقديم تجربة جديدة وتفاعلية للعملاء، بهدف التعرف عن قرب على الخدمات التي تقدمها والقدرات المتطورة التي تمتلكها. وقدمت تقنية الواقع المعزز تجربة مميزة للعملاء أثرت حياتهم الرقمية عبر تطبيق «ooredoo»، فتقنية الواقع المعزز تدمج العالم الواقعي بالافتراضي، من خلال تعزيز الصورة الواقعية بإضافات ورسومات متحركة يتفاعل معها المستخدم.

وعن ذلك، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: « يسعدنا أن نرى النجاح الكبير الذي حققته هذه الحملة المبتكرة لدى عملائنا، التي أضافت المزيد من البهجة خلال الاحتفالات بمناسبة عزيزة على الجميع، وسعداء أيضاً بالمشاركة الكبيرة التي حظيت بها. ونحرص دائماً أن نكون في مقدمة شركات الاتصالات التي تقدم أحدث التقنيات لعملائها ليحظوا بتجربة مميزة قبل الجميع، ونعدهم بمواصلة العمل لتوفير أحدث ما توصلت إليه التكنولوجيا لكي يستمتعوا بالإنترنت إلى أقصى حد».

هذا، وقد وعدت الشركة جميع العملاء في قطر بإطلاق المزيد من هذه الحملات عما قريب، باستخدام تقنيات حديثة بهدف توفير تجربة استخدام لا مثيل لها.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X