💰 Business

Ooredoo announces sponsorship of Clement Fencing Academy

«ooredoo» توفّر الرعاية لأكاديمية «كليمنت» للمبارزة

Doha: Ooredoo has announced it is now the official sponsor of the Doha-based Clement Fencing Academy.

Affiliated to the Qatar Fencing Federation and the French Fencing Federation, the Clement Fencing Academy currently has more than 200 members representing 42 nationalities participating in fencing at its two locations in Doha. The Academy hosts cross-training programmes inviting national athletes to compete and train with members of the club, as well as running after-school and physical education classes for Doha students aged 6 to 16 years.

The Academy also offers wheelchair fencing training for both wheelchair users and the fully able, in order to promote opportunity for all and full integration for every sector of society. And, as the CFA teaches fencing in both French and English, the Academy has developed short fencing educational programmes to initiate and encourage the use of French in Qatari schools.

Manar Khalifa Al Muraikhi, Director Communications and PR at Ooredoo, said: “Supporting the community in Qatar is of paramount importance to Ooredoo and we are grateful for opportunities such as these to work with local associations that benefit our community and our people. We recognise the importance of staying fit and healthy, and we welcome any opportunity to promote this within our community. We are confident our partnership with Clement Fencing Academy will help young people get involved in this wonderful sport and learn valuable life lessons.”

Ooredoo is delighted to have cemented this relationship with the Clement Fencing Academy and looks forward to a long and fruitful partnership in support of health and fitness for the community in Qatar.

أعلنت «ooredoo» أنها أصبحت الآن الراعي الرسمي لأكاديمية كلمينت للمبارزة في الدوحة «Doha Clement Fencing Academy».

وتتبع أكاديمية كليمنت للمبارزة للاتحاد القطري للمبارزة والاتحاد الفرنسي للمبارزة، وتضم حالياً أكثر من 200 عضو من 42 بلداً يشاركون في رياضة المبارزة في موقعين بالدوحة. وتستضيف الأكاديمية برامج تدريبية تتاح الفرصة من خلالها للرياضيين القطريين للمنافسة والتدرب مع أعضاء الأكاديمية، كما تنظم دروساً في التربية البدنية بعد أوقات الدراسة للطلبة في الدوحة ممن تتراوح أعمارهم بين 6-16 عاماً.

وتوفر الأكاديمية أيضاً تدريباً على مبارزة الكراسي المتحركة لمستخدمي هذه الكراسي، ولمن هم ليسوا بحاجة إليها، وذلك من أجل إتاحة الفرصة أمام جميع فئات المجتمع، بالإضافة إلى الدمج التام لجميع الفئات في المجتمع. وبالإضافة إلى تدريس أصول المبارزة باللغتين الفرنسية والإنجليزية، فقد قامت أكاديمية كليمنت للمبارزة أيضاً بتطوير برامج تدريب قصيرة على المبارزة، من أجل التشجيع على استخدام اللغة الفرنسية في مدارس قطر.

وفي إطار الرعاية التي توفرها «ooredoo»، ستدعم الشركة فعاليات مختلفة، مثل المشاركة في احتفال «ooredoo» باليوم الرياضي للدولة، وذلك لتشجعهم على تجربة رياضة المبارزة، بالإضافة إلى عدد من الأنشطة الممتعة، دعماً للدعوة إلى أهمية تبني نمط حياة صحي بين أفراد المجتمع.

وفي هذا الصدد، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «تولي ooredoo أهمية كبرى للجهود الرامية إلى دعم المجتمع في قطر، ونحرص على استغلال الفرص التي تمكننا من العمل مع الجهات المحلية التي تساهم في فائدة مجتمعنا وأفراده، فنحن ندرك أهمية المحافظة على الصحة واللياقة البدنية، ونرحب بأي فرصة للدعوة إلى ذلك في مجتمعنا. كما أننا على ثقة بأن شراكتنا مع أكاديمية كليمنت للمبارزة ستساعد الصغار والشباب على ممارسة هذه الرياضة، التي تتيح لهم تعلم العديد من الدروس القيمة».;

Ooredoo announces sponsorship of Clement Fencing Academy

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X