additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

S’hail 2018 sees ‘big sales’ on second day

إقبال كبيرعلى معرض «كتارا» للصيد والصقور

The second day of the ongoing S’hail 2018 – Katara International Hunting and Falcons Exhibition witnessed visits by dignitaries and ambassadors, the organisers said on Wednesday.

Lieutenant-General Ahmed Harith al-Nabhani, Chief of Staff of the Sultan’s Armed Forces – Oman, visited the exhibition and appreciated the large variety of hunting and falconry-related goods on offer.

S’hail 2018 is being held at Katara – the Cultural Village until September 8.

Ambassadors who visited the exhibition on Wednesday included Najeeb bin Yahya al-Balushi – Oman, Hafiz al-Ajmi – Kuwait, Nizar al-Haraki – Syria, Askar Shokybayev – Kazakhstan and Nikoloz Revazishvili – Georgia.

Katara general manager Dr Khalid bin Ibrahim al-Sulaiti welcomed the dignitaries and took them on a tour of the exhibition, showing them the different exhibitors from 20 countries worldwide, who are offering the latest hunting and falconry equipment at a much larger event than the first edition.

The exhibitors, too, expressed happiness at taking part in this year’s exhibition and some of them said they have had “great sales and transactions” on the first two days of the event. The exhibition is also getting a lot of international attention, they added.

The most prominent swords and dagger manufacturers from different countries have brought in some of their finest works to the exhibition. They have added more varieties of knives and daggers – made using different methods – like those found in the Swedish and Turkish pavilion, who are also selling traditional Ottoman and Arabian handmade swords.

Other exhibitors had slightly different kind of products, yet related to the theme of the exhibition, such as the Stevenson Brothers — prominent manufacturers of wooden rocking horses in the UK.

Marc Stevenson, co-founder of the company, said they have made some models of Arabian horses and camels especially for the exhibition and that they are finding many people interested in buying what they provide.

On the food front, a barbecue restaurant at the exhibition providing traditional fresh-hunt delicacies of birds and rabbits is a big hit, Katara has said in a statement.

The S’hail exhibition is also providing other services to the visitors such as two mobile ATM vans placed adjacent to the exhibition, so that buyers can easily withdraw money to complete their transactions.

Complimentary water bottles and energy drinks are distributed to visitors from different hubs, in addition to traditional Arabian tea, coffee and dates.

يواصل معرض كتارا الدولي للصيد والصقور في نسخته الثانية فعالياته وأنشطته المتنوعة ليبلغ بذلك يومه الثالث على التوالي، وسط حضور جماهيري غفير من المهتمين بالصيد والصقور، سواء كانوا من التجار أو الهواة. وكان المعرض قد سجّل إقبالاً لافتاً، أمس الأربعاء، من قبل كبار الشخصيات والشيوخ والسفراء لدى الدولة.واصطحبهم سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، ورئيس اللجنة المنظمة للمعرض، في جولة في مختلف أرجاء المعرض مبدين إعجابهم بما لمسوه من تنظيم وتنوع في مختلف أقسام المعرض، وبما يوفره من بنادق الصيد والأسلحة والأدوات واللوازم الخاصة بالقنص.

تحظى فعالية «مزاد سهيل» بمتابعة خاصة من هواة الصيد، وزوار المعرض، حيث يتم المزاد بشكل يومي، وتقوم اللجنة المنظمة بتحديد سعر الحد الأدنى لافتتاح المزاد على الطير، ويحق لكل شخص المشاركة فيه بعد أن يدفع رسوم اشتراك الدخول بالمزاد، ليضع سعره في الصندوق المخصص لذلك، ومن ثم تقوم اللجنة بفتح الصندوق، وعرض الأسعار التي وضعت للطير المعروض، ويستبعد السعر إذا كان أقل من الحد الأدنى لسعر المزاد.

وقد حدد المزاد ليوم أمس على صقر فئة فرخ الحر وحش من طرح إيران، ابتداء من سعر 100 ألف ريال وعلى من يرغب بالمزايدة أن يتقدم بوضع سعر أعلى مما حددته اللجنة المسؤولة عن المزاد.

وقد رسا المزاد على الشيخ جاسم بن فهد آل ثاني بمبلغ 110 ألف ريال قطري

محميات طبيعية

يضم معرض سهيل أجنحة متنوعة لعدد من المحميات المتميزة في الدولة، والتي نذكر منها محمية السيلية للصقور، حيث يقول السيد عبد العزيز بن حمد النصر مدير المحمية، إن المحمية معنية بتفريخ الصقور في قطر، وقد بدأت من عام 2001. وتتمثل مشاركتها في معرض سهيل في تقديم نماذج مختلفة من الطيور، منها البيور جير والبيور حرار والبيور الشاهين والطيور الهجينة المختلطة، مؤكداً أنّ المحمية تتوفر على مستشفى متخصص في علاج الطيور. مثمناً ما يوفره معرض سهيل من فرصة للتعريف بالمحمية لدى الجمهور المعني بالصيد والصقور.

أما السيد أحمد العذبة أحد المنظمين في محمية الجنوب، فقد قال إنّ المحمية تقع في جنوب قطر وهي تتمتع بمساحات واسعة، بالإضافة إلى تضاريسها المتنوعة وهو ما يجعلها من المناطق المفضلة لدى أهل القنص والرحلات البرية. وهي تفتح المجال في شهر فبراير للرحلات العائلية، موضحاً أنها توفر مستلزمات التخييم التي يحتاجها الزائر، مثل السيارة وغيرها.

ومن جانب آخر، يقول السيد زياد عبد الرحيم مدير شركة ريفر كامب من المغرب، إنه سعيد بمشاركته الأولى في معرض سهيل، قائلاً إنّ شركته تتوفر على عدد كبير من الطيور، بالإضافة إلى فندق كبير. مبدياً إعجابه بما لاحظه من تنظيم وتنوع في معرض سهيل، قائلا إنه ومنذ يومه الأول فقد شهد جناح شركته إقبالاً مهماً من رواد الصيد والشغوفين بالصقور.

وقال المسؤول عن جناح شركة باكستانية لبيع السكاكين إنها المرة الأولى التي يزور فيها قطر ويشارك في معرض سهيل في نسخته الثانية، مبيناً أن جناح الشركة يقدم أشكالاً متنوعة من الخناجر والسكاكين بمواصفات عالية.

وعن جناح شركة زهاب قال السيد بندر الفضلي من الكويت: أشارك للمرة الثانية على التوالي ولاحظت التطور الكبير في هذه النسخة على كل الأصعدة، سواء من حيث التنظيم والإدارة والمساحة، وأشكر جميع القائمين على المعرض على جهودهم.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button