😎 LifeStyle

Expo to explore Qatar’s history through family collections

«المكتبة الوطنية» تحتضن معرض «المقتنيات الخاصة»

Doha: A collection of historical photos, artefacts and documents from the private collections of several Qatari families will be showcased at a Qatar National Library exhibition from December 16 to January 31, 2019.

Entitled ‘Qatar Through Private Collections,’ the exhibition represents a collective memory of the nation’s past, and celebrates its traditional way of life. The previously unseen private collections bring to life the contributions that local people have made in preserving Qatar’s identity, history and heritage.

“Family collections provide a unique insight into Qatar’s history and we are grateful for the generosity of the families who have lent their valuable collections to the library for this occasion,” said Maryam Al Mutawa, Information Services Librarian at Qatar National Library. “The exhibition will arouse the curiosity of attendees, youth and historians in particular, to learn new aspects of the nation’s history.”

The Library will host an opening ceremony on the first day of the exhibition at 4:00 PM, and visitors are welcome to attend the event.

The exhibition is a part of the Library’s month-long celebration of Qatar National Day.

تاريخ الأوطان مسطور في جغرافيا الأماكن وتفاصيل الحياة اليومية التي يعيشها الأفراد. حول هذا التاريخ، يدور معرض «قطر عبر المجموعات الخاصة» الذي تحتضنه مكتبة قطر الوطنية، اعتباراً من الأحد المقبل حتى 31 يناير 2019، ضمن باقة زاخرة من الفعاليات بمناسبة اليوم الوطني تحتفي بمعنى الوطن، وتستكشف دروب التاريخ والثقافة والجغرافيا في قطر على مر العصور.

يسلّط المعرض -الذي تتجلى فيه ومضات من الذاكرة الجماعية لشعب قطر- الضوء على أسلوب الحياة التقليدية قديمًا، من خلال المقتنيات الخاصة بالعائلات القطرية، مثل العملات التذكارية، والوثائق الخاصة، والصور الفوتوغرافية، وغيرها الكثير. وتجسد هذه المقتنيات -التي لم تعرض من قبل- دور الأفراد في حفظ هوية قطر وتاريخها وتراثها، من خلال شغفهم وهواياتهم الشخصية.

وذكرت مريم المطوع، اختصاصية معلومات بقسم الوثائق التاريخية في المكتبة، أن المجموعات العائلية الخاصة تعطي لمحة فريدة عن تاريخ قطر، وقالت: «نحن في غاية الامتنان لكرم العائلات والأسر القطرية التي أعارت متعلقاتها القيمة للمكتبة لعرضها في هذا المعرض الفريد الذي نقيمه بمناسبة اليوم الوطني. سيلهب هذا المعرض شغف الحاضرين، لا سيما الشباب والمؤرخين، لمعرفة جوانب جديدة عن التاريخ الشعبي غير المسطور».

الجدير بالذكر، أن المكتبة الوطنية سوف تستضيف حفل استقبال بمناسبة افتتاح المعرض في الرابعة عصر الأحد المقبل، وقد وجهت دعوة عامة للجمهور لحضور الحفل وزيارة المعرض.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X