additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar has not missed a single LNG shipment to customers despite siege: Al Sada

السادة: دولة قطر لم تتخلف عن توريد شحنة واحدة من الغاز الطبيعي المسال رغم الحصار

QNA
Nagoya, Japan: The Minister of Energy and Industry H E Dr Mohammad bin Saleh Al Sada stressed that Qatar had not missed out a single shipment to its valued customers worldwide despite the unjust and illegal siege by its neighbours since June, 2017.

The Minister was addressing the 7th LNG Producer – Consumer Conference 2018 that was held today in Nagoya City in Japan, where he emphasized that Qatar placed its relationship with its customers on top of its priority list.

Dr Al Sada expected LNG production will increase by 43% from the current 77 to 110 million tons per annum.

The Minister said that gas was forecast to be the fastest-growing fossil fuel in the global energy mix. He added that the growth rate of LNG has surpassed all other sources of energy.

This production is planned to commence by 2024, thereby largely contributing to global efforts to bridge the gap between the supply and demand of LNG, which is expected to emerge starting mid 2020s due to demand growth.

He stressed that the second wave of LNG-production, led by the addition of four world-class LNG trains in Qatar, besides upcoming substantial producing facilities in USA, Mozambique, Canada and other countries will further boost international LNG trade. Dr Al Sada said that the growing LNG trade was a second revolution of natural gas, and a natural evolution to meet the rising need for cleaner energy, delivered at the doorstep of consumers around the world.

The Minister also added that, by 2040, LNG was expected to exceed the volumes of natural gas delivered by pipeline and will make up the bulk of gas trades for the first time.

Dr Al Sada met on the sidelines of the conference with Dan Brouillette, US Deputy Secretary of Energy. The two sides discussed matters of common interest in the field of energy.

He also met with Fatih Birol, IEA Executive Director and discussed the latest developments in the oil and gas markets.

The LNG Producer-Consumer Conference is a global annual forum, providing an opportunity to promote active dialogue among LNG producers, consumers and other stakeholders with a view to deepening shared understandings of market trends and to developing the global LNG market.

الدوحة – قنا

أكد سعادة الدكتور محمد بن صالح السادة وزير الطاقة والصناعة، أن دولة قطر لم تتخلف عن توريد ولو شحنة واحدة من الغاز الطبيعي المسال وفي المواعيد المحددة على الرغم من الحصار الجائر وغير القانوني الذي فرضته بعض الدول المجاورة عليها في شهر يونيو من العام الماضي.

جاء ذلك في كلمة لسعادة الدكتور السادة بالجلسة الافتتاحية لمؤتمر منتجي ومستهلكي الغاز الطبيعي المسال 2018 الذي عقد اليوم في مدينة /ناجويا/ اليابانية تحت عنوان “أهمية الغاز الطبيعي المسال- هل بدأت ثورة الغاز الثانية؟”

وشدد وزير الطاقة والصناعة على الأهمية البالغة التي توليها دولة قطر لعلاقاتها والتزاماتها التعاقدية مع زبائنها، متوقعا زيادة إنتاجها من الغاز الطبيعي المسال بنسبة 43% ليصل حوالي 110 ملايين طن سنويا مستقبلا، ارتفاعا من 77 مليون طن سنويا في الوقت الحالي.

وأكد أن هذه الزيادة (33 مليون طن سنويا) في الإنتاج ستسهم في سد الفجوة بين العرض والطلب العالمي والتي يتوقع أن تبدأ في منتصف العقد التالي، مبينا أن إنتاج الدولة الحالي يجعلها أكبر مورد للغاز الطبيعي المسال في العالم، وهو ما يعني أنها تسيطر على ربع حجم التجارة العالمية من هذه المادة الحيوية.

وقال إن الموجة الثانية من إنتاج الغاز الطبيعي المسال، والتي أطلقتها دولة قطر بإضافة أربعة خطوط إنتاج جديدة، وما يتوقع أن يعقبها من إنتاج من الولايات المتحدة الأمريكية، وموزمبيق، وكندا وغيرها، سوف تزيد من حصة الغاز الطبيعي المسال في تجارة الطاقة العالمية.

واعتبر سعادته تلك الموجة بمثابة التطور الطبيعي لتلبية احتياجات المستهلك من الطاقة النظيفة، وإيصالها إلى عتبة داره في أرجاء المعمورة.

وأردف بالقول إنه مع حلول عام 2040، سوف يفوق حجم إمدادات الغاز الطبيعي المسال للمرة الأولى حجم إمدادات الغاز الطبيعي عبر خطوط الأنابيب في تجارة الغاز.

وأضاف الدكتور السادة أن جميع التوقعات تشير إلى أن الغاز الطبيعي سيكون أسرع أنواع الوقود الأحفوري نموا في مزيج الطاقة.. مشيرا إلى أن معدل نمو الغاز الطبيعي المسال في الوقت الراهن أسرع من معدلات نمو مصادر الطاقة الأخرى.

وفي سياق ذي صلة، اجتمع سعادة الدكتور محمد بن صالح السادة وزير الطاقة والصناعة على هامش المؤتمر مع سعادة السيد دان بروييت، نائب وزير الطاقة الأمريكي، حيث بحث الجانبان مجالات الاهتمام المشترك بين البلدين الصديقين في مجال الطاقة.

كما اجتمع سعادته مع سعادة السيد فاتح بيرول، المدير التنفيذي لوكالة الطاقة الدولية، وتناول الاجتماع أحدث التطورات في أسواق النفط والغاز العالمية.

يذكر أن مؤتمر منتجي ومستهلكي الغاز الطبيعي المسال الذي يعقد سنويا في اليابان يوفر لكبار المسؤولين وصناع القرار في الدول المنتجة والمستهلكة منبرا هاما لمشاركة أحدث الاتجاهات والتطورات ومناقشة الفرص والتحديات في أسواق الغاز الطبيعي المسال في العالم، ويهدف إلى تشجيع الحوار الفعال بين المنتجين والمستهلكين لتعميق التفاهم المشترك فيما يخص سوق الغاز الطبيعي المسال وسبل تطويره.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button