Technology

Apple iOS 12.1.2 Has A Serious Problem

مشكلة خطيرة تواجه مستخدمي آيفون بعد التحديث الجديد

After a promising start, iOS 12.1.2 is going from bad to worse for iPhone owners and Apple AAPL -3.85% Apple’s legally motivated rush to push out the update needs further discussion as it is now having very serious consequences for many users…
As more and more iPhone owners blindly upgrade to iOS 12.1.2 reports are now flooding in from around the world that it cuts off mobile data services. As such, Apple’s claims that it “Addresses an issue that could affect cellular connectivity in Turkey for iPhone XR, iPhone XS, and iPhone XS Max” seem ironic given the problem has now expanded to all models of iPhone across all continents.

Tracking complaints on Twitter alone, iPhone owners now suffering from mobile data loss after upgrading to iOS 12.1.2 can be found in North America, South America, Europe and Asia. But the United States appears to be hit particularly hard:

“Thanks @Apple @AppleSupport for the Christmas present…since updating my iPhone to iOS 12.1.2 I can’t access cellular data. I reset my device and now I can’t activate it anymore. No Service. You better fix this in an update soon!” – New York

“@AppleSupport My iPhone X is having WiFi connection issues since I updated to iOS 12.1.2 !!!” – Maryland

source: forbes.com

لاحظ العديد من مستخدمي أجهزة آيفون وجود مشكلة بعد تحديث أجهزتهم بالنسخة الجديدة من نظام التشغيل “آي أو أس 12.1.2”.

فقد اشتكى مستخدمون حدّثوا هواتفهم بنسخة 12.1.2 من نظام تشغيل “آي أو إس” من انقطاع خدمة بيانات الجوال التي تسمح للمستخدمين بالبقاء على اتصال مع النت حتى بدون وجود شبكات الواي فاي.

وعبر هؤلاء المشتكون عبر منصات التواصل الاجتماعي عن استيائهم من انقطاع خدمة بيانات الجوال في أجهزتهم بعد قيامهم بتحديث نظام التشغيل للنسخة الجديدة 12.1.2.

وتأتي الشكاوى من أماكن متفرقة من أميركا الشمالية والجنوبية وأوروبا وآسيا إلا أن الولايات المتحدة تبدو الأكثر تضررا، حيث سجلت العديد من الشكاوى عبر تويتر من مستخدمين غاضبين جراء هذا الانقطاع في الولايات المتحدة.

وشكر أحد المتضررين من نيويورك شركة آبل على هدية أعياد الميلاد قائلا بسخرية إن جهازه لم يعد متصلا بالشبكة العنكبوتية والفضل بذلك لتحديث “آي أو إس” الجديد، مطالبا الشركة بحل المشكلة في أقرب وقت، في حين قال آخر إنه لا يستطيع التواصل مع زوجته وأولاده نتيجة هذا التحديث وانقطاع الخدمة.

ولم يصدر أي رد رسمي من قبل الشركة، في حين طلب الحساب الرسمي للدعم الفني للشركة على تويتر من المستخدمين الذين يواجهون هذه المشكلة إعادة تشغيل هواتفهم وتحديث الإعدادات الذي يبدو من ردود المستخدمين أنه لم يكن ذا جدوى في حل المشكلة.

وقد بدأت آبل في العمل على الإصدار التجريبي 12.1.3 الذي يمكن أن يكون الحل لهذه المشكلة، إلا أن موعد طرح التحديث الجديد لم يتحدد بعد.

Apple iOS 12.1.2 Has A Serious Problem

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X