💰 Business

Al Meera to open branches at metro stations; launches loyalty programme

«الميرة» تطلق 8 أفرع جديدة للشركة في محطات مترو الدوحة

QNA
Doha: Al Meera will open 8 new branches in Doha Metro stations in cooperation with Qatar Rail.

On the sidelines of a ceremony organised by the company to launch “Meera Rewards” loyalty programme, Sheikh Thani bin Thamer bin Mohamed Al Thani, Chairman of Al Meera Consumer Goods Company, said that the company is working on 3 projects in Oman. The company has signed an agreement with an Omani company for the construction of a new branch in Al Amerat area, which is due to be completed in a year and a half.

Customers can register to the “Meera Rewards” loyalty programme for free through “Meera Rewards” mobile app. Consumers can earn and redeem Meera Reward Points at all Al Meera branches in Qatar. Members registering between December 12 and 31 will receive 500 welcome points.

“We are delighted to announce the launch of “Meera Rewards” loyalty programme, an initiative in which we thank customers for their loyalty to Al Meera over the years. Customers can join the programme free of charge and start collecting and redeeming their points at any of our branches across Qatar. We have been keen to differentiate from the competition by giving customers points against their purchases on all the items offered at the branches, always. In addition, to earning extra points off their purchases, they can also enjoy regular special offers and promotions that we provide to satisfy the needs of our esteemed customers,” Al Meera chairman said.

“Meera Rewards” programme also allows family members to benefit from a unique account, as the number of points earned by each individual can be combined into the Family Account, thus accelerating the benefits.

The launch of “Meera Rewards” is a step in the way of Al Meera’s e-shopping plan to serve its customers better.

كشف سعادة الشيخ ثاني بن ثامر بن محمد آل ثاني، رئيس مجلس إدارة شركة الميرة الاستهلاكية عن وجود 8 أفرع جديدة للشركة في محطات مترو الدوحة، وذلك بالتعاون مع شركة سكك الحديد القطرية “الريل”، وضمن خطط الشركة التوسعية للمرحلة المقبلة، فضلا عن التوسع في الجامعات، وافتتاح أفرع كبيرة في منطقة الشمال ومناطق أخرى من الدولة.

وأكد سعادته في هذا السياق على مواصلة “الميرة” الريادة في قطاع التجزئة بالدولة عبر خططها الاستراتيجية.

وبشأن التوسعات الخارجية لشركة الميرة أوضح سعادته في تصريحات أدلى بها اليوم على هامش حفل نظمته الشركة لتدشين برنامج “مكافآت ميرة”، أن الشركة بصدد العمل على 3 مشاريع في سلطنة عُمان الشقيقة، لافتا إلى أن الشركة وقعت اتفاقا مع شركة عمانية لتشييد فرع جديد للميرة بمنطقة العامرات في سلطنة عمان، والذي من المقرر أن ينتهي العمل به خلال عام ونصف العام.

وأكد سعادة رئيس مجلس إدارة شركة الميرة على أهمية برنامج الولاء “مكافآت ميرة” في تسهيل عمليات الشراء لعملاء الميرة في مختلف الفروع الـ52 المنتشرة في مناطق الدولة.. لافتا إلى إطلاق الشركة لميزة متفردة عن البرامج الأخرى لشركات منافسة، تتمثل في تركيز “مكافآت ميرة” على العائلة، التي سيستفيد جميع أفرادها من 500 نقطة مجانية من خلال الاشتراك بالبرنامج حتى نهاية العام الجاري.

وأشار سعادته إلى أن البرنامج يشمل مميزات أخرى، كمعرفة المستهلكين لأفرع الميرة القريبة منهم، وكذلك يتيح لهم الاطلاع الفوري على العروض التي تقدمها الشركة بجميع أفرعها، فضلاً عن ميزات أخرى سيتم إضافتها من خلال تلقي ملاحظات العملاء، وعبر تطوير البرنامج، منوهاً في هذا السياق إلى أنه من خطط شركة الميرة في المستقبل، العمل على برنامج آي بيزنس والذي يتيح لعملاء الشركة والمستهلكين الشراء من فروع الميرة عن طريق الانترنت أون لاين.

ويسمح برنامج مكافآت ميرة أيضا بإضافة أفراد العائلة تحت حساب واحد واستفادتهم من هذا الحساب، إذ يمكن توحيد عدد النقاط المكتسبة من قبل كل فرد في إطار “الحساب العائلي” مّما يسرّع الاستفادة من المكافآت.

ويعتبر إطلاق مكافآت ميرة خطوة على طريق لجوء الميرة إلى التسوّق الالكتروني لخدمة عملائها بشكل أفضل، حيث تسعى الميرة للارتقاء بعلاقتها المميزة مع عملائها والتأكيد على شعارها الدائم بأن تكون الأكثر تميزاً وقرباً من خلال التواجد على امتداد دولة قطر من خلال 52 فرعا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X