Technology

WhatsApp rolls out private replies in beta

ميزة جديدة في واتساب تخص مجموعات الدردشة.. تعرف عليها

WhatsApp users will soon be able to reply privately to individuals in group chats, rather than starting a separate conversation with the fellow chat participant.

According to WABetaInfo, the messaging service has introduced a new feature called ‘Reply Privately’ which lets users reply in a group with a message that will only be seen by the intended recipient.

Previously, users could only make a reply that would be read by all, or privately message the person they wanted to speak to.

The ‘Reply Privately’ feature allows two individual users to message each other within a group chat, whereas a private message could miss the context of the group’s larger discussion since it would take place away from the group chat.

In instances where users are part of a chat group where only the administrator can send out messages, non-admins can now reply privately to the admin, without the message being seen by the rest of the group, according to WABetaInfo.

The feature is being rolled out as part of the Android version 2.18.335 update, though it is not available for iOS and web versions yet.

However WABetaInfo also warns users not to update to the latest beta version yet, as there is a bug where the app will crash if users delete media that is in the chat.

يواصل تطبيق واتساب إضافة المزيد من التسهيلات والميزات التي تسهدف جعل تجربة المستخدمين أكثر احترافية وثراءً، حيث كشفت مجموعة المعلومات التكنولوجية (WABetaInfo)، الثلاثاء، أن التطبيق يعمل على إطلاق ميزة رصدت في أحدث إصدار تجريبي من التطبيق في نظام أندرويد، تتيح إرسال رسائل سرية في مجموعات الدردشة.

ومن المقرر إصدار الميزة الجديدة في “واتساب” كجزء من تحديث (Android 2.18.335)، وقالت المجموعة إن هذه الميزة صـممت لإتاحة إمكانية إجراء محادثة منفصلة، مخفية عن بقية أعضاء المجموعة مع مستخدم معين، ولكن مع إمكانية كشف التعليقات غير اللائقة للجميع.

ولاستخدام الميزة يجب على المستخدم الضغط على رسالة الشخص الذي يرغب في الرد عليها، ليظهر خيار “الرد الخاص” الذي يتيح فتح محادثة خاصة مع هذا الشخص.

تجدر الإشارة إلى أن تطبيق المراسلة “واتساب” يتيح بالفعل إمكانية الرد على عضو معين بشكل فردي في مجموعات الدردشة، ولكن الميزة الجديدة ستحول الرد إلى دردشة شخصية سرية مخفية عن الجميع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X