😎 LifeStyle

QF launches new skate park in Education City

مؤسسة قطر تفتتح منتزه التزلج الجديد

DOHA: Qatar Foundation has officially launched its new skate park in Education City.

Located at the West Green Spine in Education City, the park – a collaboration with QSports – features an exciting range of ramps, rails, and bowls, and is tailored for skateboarders, BMX riders, and rollerbladers. Those interested in learning can rent equipment at the park, and take classes with on-site trainers.

The park is open to the public and provides an exciting new avenue for community engagement, while encouraging members of the community to adopt active lifestyles.

The park is open seven days a week, from 6am to 9:45pm. Visitors to the skate park can use the Academy Parking inside Gate 1, Education City.

افتتحت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع منتزه التزلج الجديد، في المنطقة الخضراء الأكاديمية بالمدينة التعليمية، بالتعاون مع شركة «كيو – سبورت».

يشتمل المنتزه على مجموعة من المنحدرات والمرتفعات المصممة خصيصاً للمتزلجين وممارسي رياضة الدراجات الهوائية، والمهتمين برياضة ألواح التزلج.

ويمكن للراغبين في التنزه استئجار المعدات المتوفرة في المنتزه، وتلقي النصائح والإرشادات حول ممارسة هذه الرياضة من قبل المدربين المتواجدين في المنتزه، من أجل دعم الزائرين ومساندتهم في ممارسة رياضتهم وهوايتهم.

ويمكن لجميع أفراد المجتمع استخدام منتزه التزلج، الذي يعدّ مرفقاً ترفيهياً جديداً يتيح للجميع فرصة المشاركة المجتمعية، كما يشجع مرتاديه على تبني أساليب حياة نشطة وأكثر صحة.

يفتح المنتزه طيلة أيام الأسبوع، من الساعة 6 صباحاً حتى 9:45 مساءً. كما يمكن لزوار منتزه التزلج استخدام مواقف الأكاديمية التي تقع بجانب البوابة رقم 1، داخل المدينة التعليمية.;

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X