additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👩🏽‍💻 Projects

QEERI developing 13 solar radiation monitoring stations

محطات قطرية مبتكرة لرصد الإشعاع الشمسي

DOHA: The Qatar Environment and Energy Research Institute (QEERI), part of Hamad bin Khalifa University, is developing a network of 13 solar radiation monitoring stations which will enable precise mapping of solar resources across Qatar.

The project, which is in line with QEERI’s mission to assist Qatar in tackling its grand challenges related to energy and the environment, will be implemented in collaboration with Qatar Meteorological Department (QMD).

QEERI first launched its work on SRA in 2012 in Education City in Doha, with one monitoring station measuring solar radiation and other meteorological parameters.

The information provided by QEERI SRA facilities help stakeholders identify locations with high solar energy potential, deploy the most appropriate solar technologies, plan for grid integration based on spatial and temporal variability, manage solar energy integration in the grid, e and carry out an economic assessment of solar energy investments.

يعكف معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة -التابع لجامعة حمد بن خليفة- على تطوير شبكة مكونة من 13 محطة لرصد الإشعاع الشمسي، وهو ما سيساعد في وضع خريطة لموارد الطاقة الشمسية في جميع أنحاء قطر.

ويتماشى هذا المشروع مع رسالة المعهد المتمثلة في مساعدة قطر على التصدي للتحديات الكبرى المرتبطة بالطاقة والبيئة، وسيُنفّذ بالتعاون مع إدارة الأرصاد الجوية القطرية.

ويرتكز تقييم موارد الطاقة الشمسية على تحليل ودراسة احتمالات سطوع الشمس في أحد المواقع أو المناطق المحددة، وهو ما يساعد صنّاع القرار على تقدير مقدار الطاقة التي يمكن إنتاجها من تطبيقات الطاقة الشمسية في ذلك الموقع وهو قيد الدراسة. وعلى مدار السنوات الخمس الأخيرة، تطورت قدرات تقييم موارد الطاقة الشمسية، وتوسعت لتشمل محطة استقبال صور الأقمار الصناعية، وهو ما يسمح بالتقييم المكاني للإشعاع الشمسي في جميع أنحاء قطر، ووضع نموذج لموارد الطاقة الشمسية على المدى الطويل. وتساعد هذه المعلومات الأطراف المعنية على رصد المواقع التي تتميز بارتفاع إمكانيات الطاقة الشمسية فيها، وتحديد التقنيات الشمسية الأكثر ملاءمة، والتخطيط لدمجها في شبكة الطاقة الكهربائية، بناء على التنوع المكاني والزماني، وإدارة الشبكة، وتحديد الجدوى من الاستثمار فيها.

وقالت الدكتورة فيرونيكا برموديز، مديرة أبحاث أولى في معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة: «تُعدّ المعلومات الموثوقة حول توافر موارد الطاقة الشمسية وعوامل الأرصاد الجوية المرتبطة بها مهمة لتبنّي أنظمة الطاقة الشمسية وتطويرها. ونحن نعتقد بأن امتلاك شبكة مكوّنة من 13 محطة تتعاون عن كثب مع إدارة الأرصاد الجوية القطرية، سيسمح لنا بإنتاج بيانات عالية الجودة يمكن أن تساهم في تعزيز الاتجاه لتبنّي موارد الطاقة النظيفة والمستدامة مثل الطاقة الشمسية».

وبدوره، قال السيد عبدالله محمد المناعي، مدير إدارة الأرصاد الجوية: «يُعدّ معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة -بمرافقه الحديثة وخبراته العلمية المتطورة- من المتعاونين الرئيسيين مع إدارة الأرصاد الجوية القطرية.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button