additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QC-Orbis pact to raise fund for global eye care

«قطر الخيرية» توقّع مذكرة تفاهم مع منظمة «أوربس» لمكافحة العمى

DOHA: Qatar Charity has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with Orbis to promote “Qatar Creating Vision” initiative led by the Qatar Fund For Development (QFFD).

The signing ceremony took place at the World Innovation Summit for Health (WISH), which started yesterday and it will conclude today.

The MoU was signed by Khalid Abdullah Al Yafie, representing Yousif bin Ahmed Al Kuwari, Qatar Charity’s Chief Executive Officer, and Rebecca Cronin, Chief Executive Officer of Orbis UK, and was attended by Khalifa bin Jassim Al Kuwari QFFD Director General, said a release.

Qatar Charity has built a strong partnership with Orbis since March 2015, by funding a project to combat blindness in Bangladesh. The MoU is a further extension of the existing partnership and cooperation between Qatar Charity and Orbis. It will enhance the “Qatar Creating Vision” initiative led by QFFD. Yousif bin Ahmed Al Kuwari, said: “Qatar Charity is proud to sign this MoU with Orbis International, under the umbrella of “Qatar Creating Vision” initiative, led by QFFD”.

Al Kuwari added: “The purpose of this MoU is to enhance and strengthen the strategic cooperation between Qatar Charity and Orbis, in which the two parties will seek new opportunities for cooperation to support Orbis’ projects for combating blindness and providing eye care. This cooperation will include joint fundraising campaigns.”

Rebecca Cronin, CEO of Orbis, said: “We are delighted to sign this MoU with Qatar Charity, our strategic partner. We will be working together to raise more funds towards eye care treatment around the world”.

“So far, Orbis and Qatar Charity have worked together through the project that QC funded in Bangladesh to help many people suffering from blindness and other eye related problems. The programme expansion led by the QFFD will certainly help us reach millions more,” added Cronin.

Khalifa bin Jassim Al Kuwari, QFFD Director General, said: “This MoU reflects the efforts of the QFFD on behalf of Qatar to coordinate the development initiatives that bring together national and international organisations in various areas.”

وقّعت «قطر الخيرية» مذكرة تفاهم مع منظمة «أوربس» الدولية لمكافحة العمى (Orbis International)، لدعم مشاريع مبادرة «قطر تصنع الرؤية»، وبحضور صندوق قطر للتنمية، الذي أطلق هذه المبادرة، وذلك خلال مؤتمر القمة العالمية للابتكار في الرعاية الصحية «WISH»، المنعقد بالدوحة في 13-14 نوفمبر 2018. وقد وقع مذكرة التفاهم كل من السيد خالد عبدالله اليافعي ممثلاً عن سعادة السيد يوسف بن أحمد الكواري الرئيس التنفيذي لـ «قطر الخيرية»، والسيدة ريبيكا كرونين، الرئيس التنفيذي لمنظمة أوربس في المملكة المتحدة. وحضر مراسم توقيع المذكرة سعادة السيد خليفة بن جاسم الكواري، المدير العام لصندوق قطر للتنمية.

ولـ «قطر الخيرية» تعاون سابق وشراكة مع منظمة «أوربس» ابتداءً من مارس 2015 في مشروع محاربة العمى وأمراض العيون في بنجلاديش، الذي موّلته «قطر الخيرية. وتأتي هذه المذكرة استمراراً للشراكة والتعاون بين «قطر الخيرية» ومنظمة «أوربس»، ودعماً مباشراً لمبادرة «قطر تصنع رؤية»، التي يشرف عليها صندوق قطر للتنمية. وقد انضمت «قطر الخيرية» إلى هذه المبادرة موخراً، حيث ستساهم فيها من خلال تصميم وتنفيذ المشاريع المستقبلية للمبادرة، اعتماداً على الخبرة الواسعة التي تملكها بالمعايير الثقافية وأولويات التنمية في البلدان التي تستهدفها وتعمل فيها، بالإضافة إلى الاستفادة من وجود مكاتب ميدانية لها في عدد من البلدان، ولما لـ «قطر الخيرية» من تعاون واسع وقوي مع العديد من شركاء التنمية المختلفين ومنظمات المجتمع المدني المحلية. وبهذه المناسبة، علق سعادة السيد يوسف بن أحمد الكواري -الرئيس التنفيذي لـ «قطر الخيرية»- على أهمية هذه المذكرة قائلاً: «تفخر قطر الخيرية بتوقيعها هذه المذكرة مع منظمة «أوربس» لمكافحة العمى، ضمن مبادرة «قطر تصنع الرؤية»، التي أطلقها ويتبناها صندوق قطر للتنمية». وأضاف: «إن غرض هذه المذكرة هو تعزيز وتقوية التعاون الاستراتيجي القائم بين قطر الخيرية وصندوق قطر للتنمية ومنظمة أوربس، وسيسعى الأطراف من خلالها إلى إيجاد فرص جديدة للتعاون، من أجل دعم مشاريع وبرامج مبادرة «قطر تصنع الرؤية»، على أساس التمويل عن طريق تنظيم حملات لحشد الموارد ولجمع التبرعات». وعلقت السيدة ربيكا كرونين -الرئيس التنفيذي لمنظمة أوربس- قائلةً: «نحن سعداء لتوقيع هذه المذكرة مع قطر الخيرية، الشريك الاستراتيجي الذي نفتخر أننا نعمل معه، وذلك لغرض الحصول على المزيد من التمويل في تحسين العناية بالعيون في جميع أنحاء العالم. لقد تمكّنا نحن وقطر الخيرية -من خلال المشروع الذي مولته في بنجلاديش- من مساعدة العديد من الأشخاص الذين يعانون من فقدان البصر، وهذا التوسّع الذي تنشده هذه المذكرة وبالشراكة والتعاون مع صندوق قطر للتنمية، سيساعدنا حتماً على الوصول إلى ملايين عديدة أخرى».

من ناحيته، صرح سعادة السيد خليفة بن جاسم الكواري -المدير العام لصندوق قطر للتنمية- قائلاً: «تأتي هذه المذكرة لتعكس جهود صندوق قطر للتنمية نيابة عن دولة قطر في إطلاق مبادرات نوعية تجمع بين المنظمات القطرية والدولية في مجالات عدة؛ أهمها مجال الصحة، من خلال تقديم خدمات صحية نوعية بأدوات تمويلية مبتكرة».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button