💰 Business

Ooredoo and Msheireb partner to provide fibre infrastructure

اتفاقية بين Ooredoo ومشيرب لتوفير الخدمات الذكية

DOHA: Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, announced yesterday a partnership with Msheireb Properties, the leading real estate development company and a subsidiary of Qatar Foundation, to provide fibre infrastructure to its flagship development, Msheireb Downtown Doha, the world’s first sustainable downtown regeneration project.

Msheireb Downtown Doha is set to leverage Ooredoo’s industry-leading technology infrastructure to transform the way that people think about urban living, and to improve their daily lives. The combination of Ooredoo’s network infrastructure, cloud-based digital citizen services, and robust cybersecurity solutions will enable smart living, shopping, and leisure.

Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Ooredoo COO, said: “Ooredoo is providing its world-class fibre infrastructure to strengthen the Smart City offering of Msheireb Downtown Doha, one of the Smartest City Districts in the world. Ubiquitous connectivity is at the heart of Msheireb Downtown Doha’s goals of transforming the local economy, providing social infrastructure, and supporting environmental sustainability.”

Msheireb Downtown Doha’s long-term digital roadmap, developed in partnership with Ooredoo, outlines how the district leverages new and emerging innovations that can encourage social interaction, respect the local culture, and provide greater care for the environment. Ooredoo’s industry-leading digital infrastructure, provided through its Qatar Data Centre, will allow Msheireb Downtown Doha to react and predict citizens’ needs in real-time.

Jamal Al Kuwari, Acting Chief Officer- Commercial, Msheireb Properties, said: “Sharing integrated real-time insights on citizens is vital for Msheireb Downtown Doha to become a world-class Smart City. We’re dedicated to partnering with Ooredoo on building our smart core that can future-proof our infrastructure, and support smart buildings, shops, and facilities.”

أعلنت Ooredoo اليوم عن توقيع اتفاقية شراكة مع “مشيرب العقارية”، شركة التطوير العقاري الرائدة والتابعة لمؤسسة قطر، لتعزيز البنية التحتية لمشروعها الضخم “مشيرب قلب الدوحة”، الذي يعد أول مشروع لتطوير وسط مدينة ذكية يوفر عناصر الاستدامة على مستوى العالم، ويشكل منطقة حيوية هامة ورائدة عالمياً.

ومع هذه الشراكة الجديدة، من المنتظر أن يستفيد مشروع «مشيرب قلب الدوحة» من البنية التحتية التكنولوجية الرائدة التي توفرها Ooredoo والتي تهدف لتغيير مفهوم ونظرة أفراد المجتمع للحياة داخل المدن، وتحسين حياتهم اليومية. وستزود Ooredoo المشروع بالبنية التحتية لشبكة Ooredoo والخدمات الرقمية السحابية لأفراد المجتمع، والتي سيتمكن الأفراد من خلالها من الاستمتاع بخدمات معيشة وتسوق وترفيه ذكية.

وتعليقاً على هذه الشراكة، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في Ooredoo: “توفر Ooredoo خدمات بنية تحتية ذات مستوى عالمي للألياف الضوئية بهدف تعزيز مقومات وعناصر المدينة الذكية في مشروع مشيرب قلب الدوحة، الذي يعد أحد أذكى أحياء المدن في العالم. كما أن توفير خدمات اتصالات متكاملة وشاملة يتماشى مع أهداف مشروع مشيرب قلب الدوحة المتمثلة في تحويل الاقتصاد المحلي، وتوفير البنية التحتية للسكان، ودعم الاستدامة البيئية”. ويبيّن مخطط الخدمات الرقمية طويل الأمد لمشروع “مشيرب قلب الدوحة “، والذي تم تصميمه بالشراكة مع Ooredoo، طرق استفادة منطقة المشروع من الابتكارات الجديدة والناشئة في التشجيع على التفاعل الاجتماعي، واحترام الثقافة المحلية، والاهتمام بشكل أكبر بالبيئة.

هذا وستتيح البنية التحتية الرقمية الرائدة التي توفرها Ooredoo عبر مركز قطر للبيانات التابع لها، التنبؤ باحتياجات الأفراد والاستجابة لها بشكل مباشر في مشيرب قلب الدوحة. من جهته، قال جمال الكواري، الرئيس التنفيذي بالإنابة – إدارة الشؤون التجارية: «يعد التعرف على أنماط احتياجات الأفراد وسلوكياتهم بشكل فوري ومباشر أمراً هاماً بالنسبة لمشيرب قلب الدوحة لتصبح جزءاً من مدينة ذكية بمواصفات عالمية.

ونحن حريصون على إقامة الشراكات مع Ooredoo لبناء نواة ذكية تدعم بنيتنا التحتية في المستقبل، وتتوافق مع المباني والمحلات التجارية والمرافق الذكية». ويمكن للشركات في قطر الاستفادة من مزايا Ooredoo، التي تجعل من Ooredoo الشركة الأفضل بالنسبة للشركات بفضل المواهب الكثيرة التي توظفها وأفضل الشبكات الثابتة والجوالة، وأوسع مجموعة من خدمات وحلول الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، إضافة إلى كونها الشريك الموثوق به منذ أكثر من 60 عاماً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X