additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

MoPH aims at cutting tobacco consumption by 30% in 4 years

تخفيض استهلاك التبغ ،بنسبة 30 في المئة بحلول عام 2022

QNA
DOHA: The Ministry of Public Health has confirmed that it is working with its partners to reduce tobacco consumption by 30 percent by 2022 and identified it as a national target within the National Health Strategy 2018-2022.

During Doha Healthcare Week, which is taking place from November 6 to 12, the Ministry of Public Health (MoPH) highlighted the efforts of the State to combat smoking, through which health awareness messages are introduced in an innovative way to urge people to stop consuming tobacco, and encourage them to adopt healthy lifestyles, The proportion of Qatar adults who smoke is 31.9 percent men and 1.2 percent women.

Head of the HMC Tobacco Control Center, Dr Ahmed Mohammed Al Mulla, said that the Ministry and health sector institutions are working on adopting a number of important initiatives aimed at encouraging people to stop smoking, which contribute to achieving our national goal to get required reduction in the spread of smoking, explaining the importance of awareness in this regard.

He called on smokers to take advantage of the services of the Center for Smoking Control of the Hamad Medical Corporation (HMC) accredited by the World Health Organisation in addition to smoking cessation clinics in the primary health care centers to help them quit smoking.

MoPH, in cooperation with HMC and the Primary Health Care Corporation (PHCC), is implementing a national campaign to reduce the effects of smoking and the consumption of other tobacco products.

The campaign aims to encourage people to abide by the Tobacco Control Law, and to guide people to useful ways to quit. It is worth mentioning that the campaign began by raising awareness of Law No. 10 of 2016 on the control of tobacco and its derivatives and informing the public about the strict laws and penalties governing the handling of tobacco in the State of Qatar.

Since the start of the campaign in May and until last October, HMC Tobacco Control Center visited 1500 patients, mostly males, and carried out 739 inspection visits to monitor violators of the law on tobacco control and its derivatives, and recorded 41 violations during the same period.

The number of patients to the clinics of smoking cessation in the primary health care institution since the beginning of this year until the end of September reached 2132 patients.

For her part, Head of the non-communicable diseases section at the MoPH Dr. Kholoud Al Mutawa, said that work is continuing within the national campaign to reduce the effects of smoking and the consumption of other tobacco products.

Two phases are planned to be implemented, the first phase of Qatar Youth to enable young people to choose to abstain from smoking and choose to live with their full potential without tobacco. The final phase of the campaign aims to guide people to useful ways to quit smoking.

Dr. Al Mutawah confirmed that the Ministry is working towards the optimal implementation of Law No. 10 of 2016 on the control of tobacco and its derivatives. An integrated plan of action has been prepared to implement all areas and shops in Qatar.

Manager of Health Promotion and Wellness, Operation Department at PHCC Dr. Wadha Al Baker explained that the PHCC continues to work with all efforts to reduce the phenomenon of tobacco consumption in all its forms. In this regard, the smoking cessation clinics in nine health centers carries out many activities and programs to assist patients to quit smoking.

أكدت وزارة الصحة العامة أنها تعمل بالتعاون مع شركائها على تخفيض استهلاك التبغ ،بنسبة 30 في المئة بحلول عام 2022 ، وحددت ذلك كهدف وطني ضمن الاستراتيجية الوطنية للصحة 2018 -2022 .

وخلال فعاليات أسبوع الدوحة للرعاية الصحية، والذي يقام في الفترة من 6-12 نوفمبر الجاري تسلط وزارة الصحة العامة ومؤسسات القطاع الصحي الضوء على جهود الدولة في مكافحة التدخين، والتي يتم خلالها تقديم رسائل التوعية الصحية بأسلوب مبتكر لحث السكان على الامتناع عن استهلاك التبغ، وتشجيعهم على تبني أنماط حياة صحية ،حيث تبلغ نسبة المدخنين بين البالغين في دولة قطر 31.9 في المئة من الرجال و 1.2في المئة من النساء .

وفي تصريح له بهذه المناسبة أكد الدكتور أحمد محمد الملا، مستشار وزير الصحة العامة ومدير مركز مكافحة التدخين بمؤسسة حمد الطبية أن الوزارة ومؤسسات القطاع الصحي تعمل على تبني العديد من المبادرات الهامة الهادفة إلى تشجيع السكان على الامتناع عن التدخين، وبما يساهم في تحقيق هدفنا الوطني في تحقيق الانخفاض المطلوب في انتشار التدخين، موضحاً أهمية التوعية في هذا الصدد.

وأوضح الدكتور الملا أن الوزارة ومؤسسات القطاع الصحي تحرص على تعزيز الاستفادة من خدمات الإقلاع عن التدخين ، داعياً المدخنين إلى الاستفادة من خدمات مركز مكافحة التدخين بمؤسسة حمد الطبية والمعتمد من منظمة الصحة العالمية إضافة إلى عيادات الإقلاع عن التدخين في مؤسسة الرعاية الصحية الأولية لمساعدتهم على الإقلاع عن التدخين.

وتنفذ وزارة الصحة العامة بالتعاون مع مؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية “حملة وطنية للحد من آثار التدخين واستهلاك منتجات التبغ الأخرى” ، وتهدف الحملة المكونة من عدة مراحل إلى تشجيع السكان على الالتزام بقانون الرقابة على التبغ ومشتقاته والتعرف على المخاطر الناتجة عن استخدام التبغ، وحث الشباب على الامتناع عن التدخين، وإرشاد الناس إلى وسائل مفيدة للإقلاع عنه.

والجدير بالذكر أن الحملة بدأت بالتوعية بالقانون رقم 10 الصادر في عام 2016 الخاص بالرقابة على التبغ ومشتقاته وإعلام الجمهور بالقوانين والعقوبات الصارمة التي تحكم التعامل بالتبغ في دولة قطر ، كما تم خلال الحملة كذلك تعريف الجمهور بمخاطر تعاطي التبغ والتي تتضمن التعريف بالمواد السامة التي يحتويها وعلاقتها بالتسبب بمرض السرطان وأمراض القلب، بالإضافة إلى تأثير التدخين السلبي، وحث الجميع على حماية أنفسهم، وأطفالهم وعائلاتهم بالكف عن تعاطي التبغ بكل أشكاله وصوره”.

ومنذ انطلاق الحملة في شهر مايو الماضي وحتى شهر أكتوبر الماضي زار مركز مكافحة التدخين في مؤسسة حمد الطبية 1500 مريض معظمهم من الذكور، كما تم تنفيذ 739 زيارة تفتيشية لرصد المخالفين لقانون الرقابة على التبغ ومشتقاته، وتم تسجيل 41 مخالفة خلال الفترة ذاتها.

كما بلغ عدد مراجعي عيادات الاقلاع عن التدخين في مؤسسة الرعاية الصحية الأولية منذ بداية العام الحالي حتى نهاية شهر سبتمبر الماضي 2132 مراجعاً .

من جانبها أوضحت الدكتورة خلود المطاوعة، رئيس قسم الأمراض غير الانتقالية في وزارة الصحة العامة، وضابط الاتصال المعني باتفاقية منظمة الصحة العالمية الإطارية بشأن مكافحة التبغ ،أنه يتم مواصلة العمل ضمن الحملة الوطنية للحد من آثار التدخين واستهلاك منتجات التبغ الأخرى ، ومن المقرر تنفيذ مرحلتين مقبلتين تستهدف المرحلة الاولى شباب دولة قطر بهدف تمكين الشباب من اتخاذ خيار الامتناع عن التدخين واختيار العيش بإمكانياتهم الكاملة دون التبغ، كما تهدف المرحلة الأخيرة من الحملة إلى إرشاد الناس إلى وسائل مفيدة للإقلاع عن التدخين.

وأكدت الدكتورة خلود المطاوعة، أن الوزارة تعمل على التنفيذ الأمثل للقانون رقم 10 الصادر في عام 2016 الخاص بالرقابة على التبغ ومشتقاته ، حيث تم إعداد خطة عمل متكاملة لتنفيذه تشمل جميع المناطق والمحلات التجارية في دولة قطر، إضافة إلى استحداث آليات جديدة تدعم تطبيق القانون إذ تم انشاء لجنة وطنية للبت في طلبات تراخيص محلات يصرح بها استهلاك التبغ والشيشة وبتمثيل من عدة وزارات، كما تم زيادة عدد مفتشي التبغ في الوزارة إلى 42 مفتشاً ومفتشة.

من جهتها أوضحت الدكتورة وضحة الباكر، مدير خدمات الصحة والمعافاة في مؤسسة الرعاية الصحية الأولية أن المؤسسة تواصل العمل من خلال بذل كافة الجهود الرامية للحد من ظاهرة تعاطي واستهلاك التبغ بكافة أشكاله ، مؤكدة في هذا الصدد أن عيادات الإقلاع عن التدخين الموجودة في تسعة مراكز صحية تابعة للمؤسسة تنفذ العديد من الأنشطة والبرامج لمساعدة المراجعين في الإقلاع عن التدخين.

وأضافت إن عيادات الإقلاع عن التدخين بالمراكز الصحية استقطبت شرائح عمرية متنوعة من المراجعين الراغبين في الإقلاع عن التدخين، وبفضل البرامج والأنشطة والعلاج المناسب الذى يتلقاه المراجعون نجح بعضهم بالفعل في التخلص من التدخين.

يذكر أن مركز الاقلاع عن تعاطي التبغ في مؤسسة حمد الطبية يقدم برامج طبية متخصصة للمساعدة على الإقلاع عن تعاطي التبغ ويمكن الاتصال للحصول على موعد في المركز على الرقم (16060).

كما يمكن للأشخاص الذين يريدون الإقلاع عن تعاطي التبغ الحصول على موعد في المراكز الصحية التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية من خلال الاتصال على الرقم (107).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button