additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Italian furniture firms to open factories in Qatar

شركات الأثاث الإيطالية تفتح المصانع في قطر

DOHA: Italian companies famous for manufacturing handmade furniture are expected to open small factories in Qatar to produce popular artisan furniture and to teach the manufacturing art to local people.

“Italian furniture manufactures running family business are now coming to Doha first time and they may establish some small factories and also teach how to make the special products which we are producing since generations in Italy,” said Pasquale Salzano, Italian Ambassador to Qatar.

Salzano was speaking to The Peninsula on the sidelines of the inaugural ceremony of INDEX Qatar 2018, a leading interior design and fit-out exhibition. A three-day event with visitors attending the exhibition and design talks conference opened yesterday at the Doha Exhibition and Convention Center (DECC).

“We are looking for local partnerships not only for big Italian companies but also for small producers of artisan-handcrafting products,” said Salzano.

He said that the products made in Italy are already on sales in Qatar. “The most important thing is to start producing these products especially the small products with artisan skills in Qatar. It is not easy to transfer the artisan skills but this is time to start to do that,” said Salzano.

He said that the participation of Italy and Turkish companies is greater than any companies representing other countries in the exhibition because Italy is worldwide famous for the furniture and beautiful artisan quality of the products.

He added that Italian handmade furniture showcased in the exhibition was really astonishing. “You will also find linen handmade products which are coming from Florence, the capital city of the Italian region of Tuscany, a hub of family business producing furniture since generations,” said Salzano.

He said in Qatar there are a lot of resources and possibilities in merging together the skills of those in this furniture business since generations which will be very useful for Italian companies. “Italian companies participating in the exhibition are hailed all over the Italy specially those from Tuscany,” said Salzano.

Supported by the National Tourism Council, and against a backdrop of sustained growth for the fit-out market across the country, INDEX Qatar is gathering hundreds of international product manufacturers, interior design firms, and other visitors at the Doha Exhibition and Convention Centre until Thursday 15 November.

By Sanaullah Ataullah I The Peninsula

افتتح سعادة السيد باسكوالي سالزانو السفير الإيطالي لدى الدوحة، معرض الديكور والتصميم الداخلي «إندكس قطر» في نسخته الثانية، أمس الثلاثاء في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، ليوفر للزوّار فرصة حضور المعرض ومحاضرات المؤتمر، ويشارك في المعرض أكثر من 250 عارضاً و20 متحدثاً، ضمن توقعات بزيارة نحو 5 آلاف شخص.

وبدعم من المجلس الوطني للسياحة، وفي إطار عملية التنمية المستدامة التي يشهدها السوق القطري، سيجمع «إندكس قطر» مئات الشركات العالمية لتصنيع المنتجات، وشركات التصميم الداخلي، بالإضافة إلى الزوّار، في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات طوال فترة المعرض حتى يوم الخميس 15 نوفمبر 2018.

وبناءً على النجاح منقطع النظير الذي حققته «محاضرات إندكس للتصميم» في حفل إطلاق المعرض في العام الماضي، تعلن «إندكس قطر» عن مؤتمرها الذي يستمر لثلاثة أيام، ويضمّ نخبة من كبار المتحدّثين والمتخصصين في التصميم الداخلي والهندسة المعمارية من جميع أنحاء العالم. ويشارك في محاضرات إندكس عددٌ من الكيانات المرموقة، من بينها: شركة هيلسون موران، ومؤسسة حمد الطبية، وميرابيللو للتصميم الداخلي.

عمور: المعرض فرصة قيّمة للتشاور مع كبار الصناعيين

ألقى مارك كاميرون -مدير خدمات رأس المال في شركة PwC- كلمة بعنوان: «تحليل وتوقّعات السوق: استعراض نطاق وتقدم مشاريع البناء الكبرى في قطر»، تلتها محاضرة بعنوان: «التصميم المعماري والداخلي: اتجاهات صياغة مستقبل التصميم»، ألقاها البروفيسور شريف عمور، مدير برنامج التصميم الداخلي في جامعة فيرجينيا كومنولث كلية فنون التصميم في قطر.

وفي مَعرِض حديثه، قال البروفيسور عمور: «يشكل إندكس قطر فرصة مميزة للالتقاء، والتعرّف على الخبراء في مجال التصميم والهندسة المعمارية من مختلف أنحاء العالم. أنا كشخص معني بالمجال الأكاديمي، أرى في هذا المعرض فرصة قيمّة للتشاور مع كبار الصناعيين وواضعي السياسات، وهذا أمر لا يقدر بثمن، حيث إنه يدفع باتجاه تبادل المعارف التي تمكننا من دعم أكبر شريحة من المجتمع، بغية الوصول للريادة الفكرية».

صباغ: نقدم ديكورات خاصة بالفلل والأبراج

قال العارض، سليم صباغ، مدير المبيعات في شركة آرت آند فريم للديكورات الخاصة بالمعارض والمناسبات: «نتوقع أن يكون هناك إقبال كبير على المعرض، بسبب أهميته، وهذه ماركتنا الأولى، ونأمل

أن تحقق أهدافها التي تتضمن التعريف على المنتجات التي تقدمها الشركة، وتسويقها للشركات، وكذلك الأشخاص، حيث لدينا ديكورات خاصة بالفلل والأبراج، فالسوق المحلي واسع جداً، ويحقق طلباً كبيراً على أحدث ما توصلت إليه خطوط الديكور».

بحث الاستدامة في مشاريع

التصميم والبناء الكبرى

وفي يوم الأربعاء، وهو الثاني من أيام «محاضرات إندكس للتصميم»، سيناقش المؤتمر موضوع الاستدامة في مشاريع التصميم والبناء الكبرى. بعد ذلك، ستقدم شركة مشيرب العقارية دراسة تحليلية للسوق، وتوقعات لفرص التطوير الجديدة.

ويعود للمشاركة في «إندكس قطر» لهذا العام المصممان الشهيران بريندان يونغ وفانيسا باتيلا، صاحبا العلامة التجارية «مايندهارت Mindheart» البريطانية الشهيرة للتصميم. وفي هذا الصدد، علقت فانيسا قائلة: «تسرنا العودة مرة أخرى للمشاركة في معرض إندكس قطر، الذي فاق كل توقعاتنا في نسخته السابقة، وإذ نقوم بعملنا بحب ونقدّم الأفكار الخلاقة والمتجددة دوماً، فنحن متحمّسون لتقديم منتجاتنا للسوق المحلي في قطر. إن أعمالنا تشكّل مصدر إلهام وفرح بالنسبة لنا، ونتمنى أن ينتقل إحساسنا وشغفنا هذا إلى جميع المنازل التي تحوي أعمالنا في قطر وحول العالم».

الكواري: نتوقع تسجيل إقبال

جيد على المعرض

وعن المعرض، قال شاهين أحمد الكواري، أحد العارضين، مدير شركة الطائر للتعمير والتجارة للأصباغ والدهانات: «هذا المشاركة الأولى للشركة في المعرض، ونتوقع أن يكون الإقبال جيداً، ونشكر الجهات المنظمة على التسهيلات التي قدمتها للعارضين. الغاية من المشاركة تتمثل في تعريف الزبائن بالشركة ومنتجاتها، والوصول إلى أكبر عدد من المهندسين المختصين في هذا المجال، وأبحث عن شراكات جديدة».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button