💰 Business

Hospitality Qatar 2018 opens

انطلاق فعاليات «قطر للضيافة 2018»

DOHA: The fourth edition of Hospitality Qatar, the country’s largest commercial exhibition of the hospitality sector, opened yesterday at Doha Exhibition and Convention Center.

Sheikh Nawaf bin Jassim bin Jabor Al-Thani, Chairman of the Board of Directors of Katara Hospitality, led the inauguration of the three-day annual event in the presence of Said Djellab, Minister of Trade of Algeria, other high officials and members of the diplomatic community.

Commenting on the launch, Sheikh Nawaf bin Jassim praised the event’s growing stature as reflected by the rising number of exhibitors who are drawn to the opportunities offered by Qatar’s hospitality market.

“This year’s edition sees the participation of more than 188 exhibitors from 20 countries, where the hospitality industry in Qatar will witness a boom in 2022, as part of the country’s efforts to develop the hospitality sector in line with the Qatar National Vision 2030 and the FIFA World Cup in 2022,” he said.

He added: “Due to these efforts, Qatar’s hospitality sector has become one of the best in the region, especially with the development of hotel projects and high-end tourism destinations like resorts and entertainment venues, to host diverse events that promote Qatar’s position as leading tourism and hospitality destination at the regional and international levels.”

Ahmed Al Obaidli, Director of Exhibitions at National Tourism Council, opened the first ‘Future of Tourism in Qatar’ conference. This conference focuses on relevant topics such as the role of innovation and new technologies in developing the tourism sector in Qatar, enhancing the customer experience and launching new initiatives in the culinary sector.

It features six panel sessions, eight presentations and a series of speeches, bringing together experts and entrepreneurs to discuss Qatar’s preparations for World Cup 2022.

The hospitality show includes events such as the Salon Culinaire which comprises contests and special shows for local, regional and international chefs, a live cooking competition where participants compete to prepare the best dish, as well as Mocktail Competition and barista competition.

The event which runs until tomorrow also includes informative sessions on the latest trends in the hotels, restaurants and cafes (HORECA) sector, as well as the latest investments and projects in these areas.

Haidar Mshaimesh, Acting General Manager of organisers IFP Qatar, said the show has enhanced the country’s position on the global hospitality industry map by attracting key industry players, leading professionals, investors and businessmen.

“This year’s edition of the event presents a great opportunity for stakeholders and industry leaders to take advantage of the opportunities offered by the Qatari hospitality market, especially as this sector awaits a bright future amid massive government investment and expansion in hospitality projects and tourist destinations in the country.

We are confident that Qatar will continue its success in attracting more tourists, especially after the completion of ongoing hotel and tourism projects,” said Mshaimesh.

By Raynald C Rivera / The Peninsula

افتتح سعادة الشيخ نواف بن جاسم بن جبر آل ثاني رئيس مجلس إدارة «كتارا للضيافة»، أمس، «قطر للضيافة 2018»، المعرض التجاري الأبرز في قطاع الضيافة والفنادق والمطاعم والمقاهي «هوريكا» في قطر، الذي يضم 188 عارضاً من 20 دولة، بحضور سعادة وزير التجارة الجزائري سعيد جلاب، وعدد من السفراء وكبار الشخصيات.

وقال سعادة الشيخ نواف: «تتنامى أهمية ومكانة (قطر للضيافة) عاماً بعد عام، وتعكس دورة هذا العام حجم الإقبال والمشاركة الكبيرة، حيث تستقطب أكثر من 188 شركة من 20 دولة، بالإضافة إلى عدد كبير من المختصين بقطاع الضيافة والخبراء ورجال الأعمال والمستثمرين من أنحاء العالم».

وأضاف سعادته: سيشهد قطاع الفنادق في قطر طفرة خلال الأعوام المقبلة وحتى العام 2022، وذلك في إطار الجهود التي تبذلها الدولة لتطوير قطاع الضيافة، تماشياً مع رؤية قطر الوطنية 2030، واستعداداً للاستحقاقات المقبلة، وعلى رأسها استضافة الدولة لبطولة العالم لكرة القدم 2022. وبفضل هذه الجهود الكبيرة، أصبح قطاع الضيافة القطري من بين الأفضل في المنطقة إن لم يكن أفضلها، لا سيما مع التطور الكبير الحاصل على صعيد تنفيذ المشاريع الفندقية، والوجهات السياحية من منتجعات وأماكن ترفيهية، وبنى تحتية لاستضافة مختلف أنواع الفعاليات، الأمر الذي يعزز من مكانة قطر كوجهة رائدة في مجال السياحة والضيافة على المستويين الإقليمي والدولي».

مؤتمر

وتزامناً مع المعرض، افتتح السيد أحمد العبيدلي -مدير المعارض في المجلس الوطني للسياحة- أعمال مؤتمر «مستقبل السياحة في قطر»، الذي يقام بالشراكة بين المجلس الوطني للسياحة والشركة الدولية للمعارض – قطر، في مبادرة هي الأولى من نوعها. وسيناقش المؤتمر -على مدى ثلاثة أيام- المواضيع المتعلقة بدور الابتكار والتقنيات الحديثة في تطوير القطاع السياحي في قطر، وخلق تجارب جديدة في هذا المجال، بالإضافة إلى طرح مبادرات خاصة بمجال التميز في الطهي.

وتستمر فعاليات المعرض -الذي يقام في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات- حتى 8 نوفمبر الحالي.

منصة

بدوره، قال أحمد ناصر سريع الكعبي، الرئيس التنفيذي للعمليات في مجموعة آل سريّع القابضة: «يشكل المعرض منصة مهمة تتيح لرواد وخبراء ومختصي وموردي خدمات الضيافة، فرصة التواصل، وتبادل الخبرات، وأفضل الممارسات، بالإضافة إلى التفاعل مع شرائح مختلفة من الزوار. كما يساهم هذا المعرض في تعزيز مكانة قطر الإقليمية والدولية كوجهة رائدة لفعاليات الضيافة والسياحة، ويدعم عجلة النمو في القطاع السياحي المحلي».

من جهته، قال حيدر مشيمش، القائم بأعمال المدير العام في الشركة الدولية للمعارض – قطر: «عزز معرض قطر للضيافة بشكل كبير من مكانة دولة قطر على خارطة قطاع الضيافة العالمي، بفضل استقطابه لأبرز الشركات العاملة في هذا القطاع، وكبار المتخصصين والمستثمرين ورجال الأعمال العاملين ضمن هذا القطاع. ومما لا شك فيه أن دورة العام الحالي من هذا الحدث تشكل فرصة كبيرة للجهات المعنية، ورواد هذا القطاع، للاستفادة من الفرص التي يتيحها السوق القطري في مجال الضيافة، لا سيما وأن هذا القطاع ينتظره مستقبل زاهر في ظل الاستثمارات الحكومية الضخمة، والتوسع الكبير في مشاريع الضيافة والوجهات السياحية في الدولة.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X