⚽ QSL

El Arabi nets his 11th goal of the season as Al Duhail down Al Arabi

الدحيل يحافظ على الصدارة بثنائية في شباك العربي

DOHA: Charismatic Moroccan forward Yousef El Arabi and Qatar international Karim Boudiaf were on target as Al Duhail extended their lead at the top of the points table with a comfortable 2-0 win against Al Arabi yesterday.

At the Al Duhail Stadium, second half goals from Boudiaf (55th minute) and El Arabi (63rd) helped them earn the full points. Al Duhail, who are unbeaten in the League so far, are now at the top of the QNB Stars League (QSL) standings with 28 points.

Al Duhail goalkeeper Khalifa Abubacker made multiple blocks yesterday as he thwarted Al Arabi attacks on several occasions.

The lack of end product was bad news for Al Arabi as it allowed the league leaders to grow into the game. The earliest warning came when El Arabi had a header disallowed for offside.

The relentless pressure increased from here on and the home side was desperately unlucky not to take the lead when Nam Tae-Hee struck a spectacular volley from wide on the left which looped over the keeper before striking the bar. The same player was again involved as his goalbound shot was superbly blocked on the line by Ali Bazmandegan.

The Red Knights came out for the second half with even greater endeavour and were able to get the breakthrough goal early on. Bringing possession down the left, Boudiaf received the ball on the edge of the area, looked up and then struck a shot from 20 yards that was deflected on its way into the corner of the net.

While Al Arabi were still reeling in shock, a wonderful passing move culminated in Edmilson finding El Arabi on the right of the box, who advanced inside before drilling a low, hard shot into the far corner.

The 0-2 loss was not what Al Arabi needed as they look to propel themselves up the table.

In the second match of the day, Al Sailiya beat Al Kharaitiyat 5-0 to bag full points and to also overtake Al Ahli in the points table to make it to the top four.

Rachid Tiberkanine scored a hat-trick, his goals coming in the 32nd, 45+1 and 56th minutes. Abdulqadir Ilyas added to his tally with goals in the 52nd and 88th minutes.

واصل الدحيل سلسلة عروضه المميزة وحصد النقاط بعد فوزه على نظيره النادي العربي بثنائية دون رد في المواجهة التي جمعت بين الفريقين مساء اليوم، في ختام مباريات الاسبوع الـ11 والاخير من القسم الاول لحساب منافسات الدوري القطري لكرة القدم ( دوري نجوم QNB 2018 / 2019).

وسجل هدفي الدحيل كل من، كريم بوضياف ويوسف العربي، في الدقيقتين 55 و63.

وبهذه النتيجة، ارتفع رصيد الدحيل إلى 28 نقطة، متربعًا على قمة جدول الترتيب، بينما تجمد رصيد العربي عند 12 نقطة، في المركز التاسع.

وحافظ الدحيل على سجله خاليا من الهزائم في الدوري هذا الموسم، محققا انتصاره الثامن هذا الموسم مقابل التعادل في مباراة ولديه مباراة مؤجلة أمام السد .. في المقابل تلقى العربي الهزيمة السابعة له بالدوري هذا الموسم مقابل الفوز في أربع مباريات.

جاء الشوط الأول بأفضلية واضحة لفريق الدحيل على مستوى الهجوم، حيث سنحت للفريق العديد من الفرص التي تألق في إبعادها دفاع العربي، ومن خلفه الحارس مسعود زراعي، وكان للأخير الدور البارز في انتهاء هذا الشوط بنتيجة التعادل.

بدأ الدحيل محاولاته برأسية ليوسف العربي في الدقائق الأولى، ثم تسديدة قوية من نام تاي هي في الدقيقة 11 تصدى لها مسعود زراعي، وتلتها تسديدة لإدميلسون استلمها مسعود زراعي في الدقيقة 11، ثم تسديدة قوية لنفس اللاعب في الدقيقة 14 أبعدها الحارس أيضاً.

وشهدت الدقيقة 15 تسجيل يوسف العربي لهدف برأسه، ولكن تم الغاؤه بسبب وجوده متسللاً، ثم تلتها تسديدة من نام تاي هي اصطدمت بالعارضة وعادت إلى داخل الملعب، وتواصلت الأفضلية للدحيل حتى الدقيقة 32 التي شهدت تسديدة لنام تاي هي أبعدها الدفاع إلى ركلة ركنية، وفي الدقيقة 37 سدد نام تاي هي كرة أخرى كانت في طريقها إلى المرمى ونجح مدافع العربي علي محمد في إبعادها بعد تجاوزها للحارس، وفي الدقيقة 45 ومن كرة عرضية ارتقى يوسف العربي ولعبها برأسه استلمها الحارس مسعود زراعي.

ولم يشهد هذا الشوط إلا محاولات قليلة للعربي لم تشكل خطورة تذكر على مرمى خليفة أبوبكر حارس الدحيل.

بداية الشوط الثاني، أيضاً كانت هجومية للدحيل، والذي نجح في تسجيل الهدف الأول بالوصول إلى الدقيقة 55 بواسطة كريم بوضيف، الذي تلقى تمريرة من نام تاي هي، سددها قوية على يمين الحارس مسعود زراعي.

وبالوصول إلى الدقيقة 63 نجح الدحيل في الوصول مرة أخرى إلى شباك مسعود زراعي، ولكن هذه المرة عن طريق تسديدة ليوسف العربي أرضية على يمين الحارس بعد أن وصلته الكرة من زميله إدملسون.

وشهدت الدقيقة 67 إضاعة إبراهيم ناصر فرصة تقليص الفارق لمصلحة العربي، بعد أن انفرد بالحارس خليفة أبوبكر وسدد كرة ضعيفة.

وضاعت بعدها فرصة أيضاً لتقليص الفارق في الدقيقة 70 بعد تبادل للكرة وصلت إلى جارديل الذي تعثر وهو في مواجهة المرمى. وكثف العربي من ضغطه لتضيع فرصة ثالثة من تسديدة فرانكو التي حولها الحارس خليفة أبوبكر إلى ركلة ركنية، تم تنفيذها لتصل إلى أحمد إبراهيم الذي سددها قوية مرت بجوار القائم الأيسر.

تواصلت المباراة متكافئة خلال الدقائق التالية التي شهدت محاولات عديدة للاعبي الفريقين للتسجيل، لم يكتب لها النجاح حتى أعلن الحكم نهاية المباراة بفوز الدحيل 2 /0.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X