additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🎬Movies

Ajyal Film Festival to celebrate Qatar-Russia Year of Culture 2018

مهرجان أجيال السينمائي يحتفل بالعام الثقافي قطر- روسيا 2018

DOHA: The sixth edition of the Ajyal Film Festival, the Doha Film Institute’s annual cinema event which will be taking place from November 28 – December 3 at Katara Cultural Village, will celebrate the Qatar-Russia Year of Culture 2018 with a powerful Made in Russia showcase of six short films that present fascinating insight into the country’s filmmaking trends, culture and people.

Made in Russia will screen on Friday, November 30 from 8pm at The Ajyal Stage on Katara Esplanade and includes a selection of short Russian narrative and documentary films. This follows the success of Doha Film Institute’s Made in Qatar screening earlier this year at the at the VII Saint Petersburg International Cultural Forum in Russia in partnership with the Qatar’s Ministry of Culture and Sports.

“The Made in Russia showcase at Ajyal marks the Year of Culture Qatar – Russia, and the significant cultural interaction between our countries,” remarked Fatma Hassan Alremaihi, Festival Director and Chief Executive Officer of the Doha Film Institute. “We have placed the focus on the work of up-and-coming Russian directors that will stimulate dialogue among young filmmakers as well as audiences and drive a deeper understanding of Russian cinema – a country that has gifted the world with some of the finest classics and bold new filmmaking statements.”

Curated by Alexei Medvedev, the Made in Russia programme films are: The Hymns of Muscovy (2018) by Dimitri Venkov; The Return of Erkin (2015) by Maria Guskova; Aquathlon (2018) by Alexey Shabarov; What a Pest (2018) by Svetlana Chernikova; Hide and Seek (2018) by Anastasia Ostapenko; The First Thunder (2017) by Anastasia Melikhova.

Tickets for Ajyal Film Festival screenings are priced QR25 for general screening. Tickets are available for purchase 24 hours a day at the Doha Film Institute website, or in-person at Ajyal FNAC Ticket Outlets (located at Doha Festival City and Lagoona Mall) or from the Ajyal Katara Main Box Office in Katara Building 12.

تحتفي الدورة السادسة من مهرجان أجيال السينمائي، الحدث السينمائي السنوي من تقديم مؤسسة الدوحة للأفلام، بالعام الثقافي قطرـ روسيا 2018 من خلال تقديم باقة من 6 أفلام قصيرة في قسم صنع في روسيا تمثل رؤية ساحرة على ثقافة الدولة وشعبها والتوجهات السائدة فيها.

وتقدم عروض صنع في روسيا في مهرجان أجيال السينمائي الذي يقام من 28 نوفمبر الجاري إلى 3 ديسمبر المقبل في المؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، وتعرض يوم الجمعة 30 نوفمبر على مسرح أجيال على باحة شاطئ كتارا. يتضمن البرنامج مجموعة من أفلام روائية ووثائقية قصيرة، وتأتي بعد العروض الناجحة لأفلام صنع في قطر التي قدمتها مؤسسة الدوحة للأفلام قبل فترة في ملتقى سانت بطرسبرغ الثاني عشر الثقافي الدولي في روسيا بالشراكة مع وزارة الثقافة والرياضة القطرية.

وقالت فاطمة حسن الرميحي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة الدوحة للأفلام ومديرة مهرجان أجيال السينمائي في تصريح اليوم، إن عروض صنع في روسيا، تحتفل في أجيال بالعام الثقافي لقطر وروسيا 2018، وبالتبادل الثقافي بين البلدين.

وأضافت: “ركزنا في هذه العروض على أعمال المخرجين الروس الواعدين التي تعزز الحوار بين صناع الأفلام الشباب والجمهور وتوفر فهماً أعمق وأفضل للسينما الروسية التي قدمت للعالم أروع الأفلام الكلاسيكية وأساليب سينمائية جديدة ومتميزة”.

وتم إعداد برنامج عروض “صنع في روسيا” من قبل ألكسي ميدفيدف ويتضمن الأفلام التالية: “تراتيل موسكوفي” (2018) إخراج ديمتري فينكوف.

يقدم الفيلم رحلة إلى كوكب موسكوفي، التوأم المقلوب لمدينة موسكو من خلال سرد لتاريخ المدينة عبر استعراض مبانيها مع خلفية موسيقية رائعة.

وفيلم “عودة إركين” (2015) إخراج ماريا غوسكوف، يحكي الفيلم، عن إركين الذي يخرج من السجن راغباً في العودة إلى حياته السابقة، ولكنه يفاجأ بأن كل شيء قد تغير، ولا يعلم ما إذا كان بمقدوره أن يعيش كرجل حرّ مرة أخرى.

ويحكي فيلم “أكواثلون” (2018) إخراج أليكسي شابارو?، قصة شاب خجول متردد، يتعلم الاعتماد على نفسه تحت ضغط مدرب سباحة حازم، أما فيلم “آفة” (2018) إخراج سفيتلانا تشيرنيكوفا، فيسرد قصة صياد عجوز بائس يتأمل ويتذكر فقدانه لزوجته. لكنه يشعر ببعض الراحة في حياته المنعزلة وسط الطبيعة الجميلة. في حين أن فيلم “الغمّيضة” (2018) إخراج أناستازيا أوستابينكو، فيتعرض لفكرة الموت والفناء من خلال طفل صغير يمرّ على مقبرة عند توجّهه لدفن حيوانه الأليف. أما فيلم “الرعد الأول” (2017) إخراج أناستازيا ميليخوفا، فهو عبارة عن فنتازيا موسيقية مرسومة بإبداع حول بعض قطرات الماء الصغيرة المشاكسة التي توقظ الطبيعة الأم من بياتها الشتوي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button