additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

1,100 people to get benefit of QR2m MEC multi-service centre in Indonesia

فريق «وزارة التجارة» يواصل تمويل مركز خيري بإندونيسيا

DOHA: The Ministry of Economy and Commerce’s (MEC) team continues its voluntary efforts to finance a multi-service centre project in Indonesia, which will include educational facilities, a mosque and a water well in addition to other services.

The project is expected to benefit 1,100 people at a total cost of QR2m. The team has so far managed to collect QR527,000, while the remaining amount of QR1,473,000 is needed, said a statement. The efforts of the team come as part of the “Competitors” program, a radio broadcast, produced by Qatar Charity (QC) in cooperation with Al Quran Al Kareem Radio in Qatar.

In view of the developmental impact of this project, MEC’s team participating in the radio program ‘Competitors’ went to Indonesia to support the project, noting that it is expected to contribute to the provision of excellent educational services and support students in need. The team also pointed out that the donation in favor of this project can easily be made through QC’s website and App as well as through its 25 branches within the country and 92 collection points in commercial complexes.

Before starting the marketing of this project, the team including Mohamed Al Ansari, Faisal Al Haithmi, in addition to Khalid Abu Mozah and Ibrahim Fetian, visited Indonesia to choose an appropriate project and its place.

The visit began with a meeting with the Qatar Ambassador to Indonesia, Ahmed Jassim Al-Hamr at the embassy in Jakarta. The delegation then paid a visit to the land of the project, where the multi-service center will be built in a poor village of the Bekasi city.

The delegation was welcomed by some parliament members, the chief district officer and the local institute, which is a partner in this project, in addition of a number of students of the institute.

Dr Khairan Ahmad Arif, head of the institute said, “We rented a house to use it as a school, due to the need of this region for education,” noting that 55 students have been registered, while a large number of the students are willing to be enrolled, which is beyond the capacity of the school. He added that the multi-service center would provide free education services to needy students of this poor region.

في إطار استمرار بث برنامج «المتنافسون» الإذاعي الذي تنتجه «قطر الخيرية» بالتعاون مع إذاعة القرآن الكريم بقطر يواصل فريق وزارة الاقتصاد والتجارة مساعيه التطوعية الحثيثة لتمويل مشروع متعدد الخدمات، يشتمل على مرافق تعليمية ومسجد وبئر ماء، وينتظر أن يستفيد منه 1,100 شخص، بتكلفة إجمالية تصل لمليوني ريال، حيث تمكّن الفريق حتى الآن من جمع ما يزيد عن ربع تكلفة المركز (بواقع 527,000 ريال)، فيما تبقى له أكثر من 1,473,000 ريال.

دعوة للمساهمة

ونظراً للأثر التنموي الذي يمكن أن يحدثه إنشاء هذا المشروع عند الانتهاء من تنفيذه، فقد توجه فريق وزارة الاقتصاد والتجارة المشارك في برنامج «المتنافسون» الإذاعي بدعوة لأهل الخير في قطر لدعم هذا المشروع، حتى يكتمل تمويله ويرى النور في أقرب فرصة، مشيراً إلى أنه ينتظر أن يساهم في تقديم خدمات تعليمية متميزة ودعم الطلبة المحتاجين.

وأشار إلى أنه بالإمكان التبرع للمشروع بسهولة من خلال صفحة المركز على موقع «قطر الخيرية» أو تطبيقها الإلكترونيين، كما يمكن ذلك عبر المقر الرئيس لـ «قطر الخيرية»، أو عبر 25 فرعاً لها داخل الدولة، إضافة إلى 92 نقطة تحصيل في المجمّعات التجارية.

زيارة ميدانية

وقد قام فريق وزارة التجارة والصناعة بزيارة إندونيسيا قبل بدء تسويق المشروع لاختيار المكان المناسب والمنطقة التي هي بحاجة، والتعرف عليها عن قرب، وتكون الفريق من: السيد محمد الأنصاري، والسيد فيصل الهيثمي، إضافة إلى الداعية خالد أبو موزة، والأخ إبراهيم فتيان رئيس قسم المتابعة والرصد بـ «قطر الخيرية»، وبحضور مدير مكتب «قطر الخيرية» في إندونيسيا السيد كرم زينهم.

بدأ برنامج الزيارة بلقاء مع سعادة السفير القطري السيد أحمد جاسم الحمر بمقر السفارة بجاكرتا بناء على دعوة كريمة منه، ثم توجه الوفد إلى زيارة أرض المشروع التي سيقام المركز المتعدد الخدمات عليها في قرية فقيرة تتبع مدينة بيكاسي.

وكان في استقبال الوفد بعض أعضاء البرلمان ورئيس المنطقة والمؤسسة المحلية الشريكة في هذا المشروع، وعدد من الشباب والفتيات الذين يدرسون في هذه المؤسسة.

وقد تحدث د. خيران أحمد عارف رئيس المؤسسة للوفد قائلاً: نظراً لحاجة أبناء المنطقة لتعليم أبنائهم فقد قمنا باستعارة بيت لأحد الملاك، وجعلناه مدرسة رغم عدم توافر الحد الأدنى للتدريس فيه، حيث بلغ عدد من سجلناهم 55 طالباً، فيما كان الكثير من الطلاب يريدون تسجيلهم، دون أن نتمكن من ذلك.

وأوضح أن المركز الذي يجري العمل على تمويله وإنشائه سيكون في خدمة طلاب العلم في هذه المنطقة الفقيرة، التي لا يتمكن معظمهم من دفع شيء مقابل التدريس، وتوجه بالشكر لأهل قطر الكرام «الذين لا يحلّون في مكان إلا وتأتي معهم البركات» كما قال، داعياً الله أن يبارك لهم في أرزاقهم وأبنائهم.

من جهته، قال السيد فيصل الهيثمي عضو فريق «المتنافسون» مخاطباً الحضور: لقد جئنا ممثلين عن فريق وزارة التجارة والصناعة هنا لنحقق لكم هذه الأمنية الكريمة، ولنشارككم هذه الفرحة، ولننقل ذلك إلى إخوانكم من أهل قطر الذين يعتزون بكم، وبالمشاركة في أعمال الخير من أجلكم. وقد وجه الشيخ خالد أبو موزة الطلاب الإندونيسيين الحاضرين إلى أهمية التمسك بالأخلاق الحسنة، وحثهم على طلب العلم وفهم وحفظ القرآن الكريم.

وقد كانت الزيارة فرصة للوفد للاطلاع على مشاريع «قطر الخيرية» التي نفدت أو تلك التي هي تحت التنفيذ.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button