additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👩🏽‍💻 Projects

Qatar to set up region’s first Sports Business District

وضع اللبنة الأولى لمشروع “حي الأعمال الرياضية في قطر”

DOHA: Aspire Zone Foundation (AZF), the world-renowned sports city, signed a Memorandum of Understanding (MoU) with Qatar Financial Centre (QFC) that has paved the way for the two organisations to establish ‘Qatar’s Sports Business District’ (QSBD). The all-inclusive Sports Business District, will be the first-of-its-kind facility in the region.

The new national project aims to create a premier sports business cluster in Qatar and the Middle East. The MoU was signed yesterday by Mohammed Khalifa Al Suwaidi, Chief Executive Officer of AZF, and Yousuf Mohamed Al Jaida, Chief Executive Officer and Board Member of QFC Authority.

The MoU will see the QFC and AZF collaborate on numerous initiatives aimed at developing and promoting this industry, as well as an all-inclusive Sports Business District. Its goal is to attract large sports-related multinationals, promote the setup of sustainable businesses and startups and facilitate the commercialisation of sports-related products and services by offering unique incentives and service packages, which include QFC designated locations in the Sports Business District.

Qatar’s well-established sports sector is expected to reach $20bn by 2023. This growth comes as momentum continues to build in the lead up to the 2022 FIFA World Cup and beyond, as the country boasts a $200bn investment programme to develop world-class facilities and services.

Commenting on the agreement, Khalifa Al Suwaidi, Chief Executive Officer of AZF, said: “The establishment of the new QSBD is another example of AZF’s significant contribution to help diversify Qatar’s economy and transform the country into a favourable business destination for multiple sports related industries”.

He added that this new initiative will support Qatar’s National Vision 2030 and Aspire’s long-time mission of diversifying of the country’s economy by positioning Qatar as a regional sporting hub.

“This collaboration with QFC will see the creation of a ‘sports business cluster’, the first-of- its-kind in Qatar and the wider region, combining renowned local and international brands and under one roof,” he said.

The QFC will facilitate and enhance services provided to companies wishing to build on its platform, including simplifying the process for incorporation and offering post-licensing support.

“We are very honoured to partner with AZF to support the development on an extensive framework for the continued growth of Qatar’s thriving sports cluster. By attracting local and international businesses in sports, our mandate continues to focus on boosting foreign direct investment into the country, thereby supporting its progress towards self-sufficiency,” said Mohamed Al Jaida.

“The estimated size of the global sports industry surpassed the $1 trillion mark in 2017, so there are clearly many opportunities and sizeable potential for investments that we wish to fully utilise through this collaborative partnership,” he added.

وقعت مؤسسة أسباير زون، اليوم مذكرة تفاهم مع مركز قطر للمال، لوضع اللبنات الأولى لإطلاق المشروع الاقتصادي الرائد “حيّ الأعمال الرياضية في قطر”، أول تجمع اقتصادي رياضي من نوعه في دولة قطر والشرق الأوسط، وقام بتوقيع الاتفاقية كل من السيد محمد خليفة السويدي الرئيس التنفيذي لمؤسسة أسباير زون، والسيد يوسف محمد الجيدة الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال.

وتعد هذه المبادرة الأولى من نوعها في منطقة الشرق الأوسط، وتهدف إلى تطوير وتعزيز صناعة الرياضة وتأسيس تجمع شامل للأعمال الرياضية. وتسعى هذه الشراكة إلى جذب الشركات متعددة الجنسيات الكبيرة في مجال الرياضة، وتسهيل عملية إنشاء الشركات الناشئة والمستدامة، من خلال توفير مجموعة من الحوافز والخدمات المميزة، بما في ذلك المباني المخصصة للأعمال في المجمع الرياضي.

وسيختصر هذا المشروع المسافات بين الشركات وعملائها مقدما ميزة تنافسية كبرى عبر توفير مختلف الخدمات تحت سقف واحد من خلال ما تمثله مؤسسة أسباير زون كوجهة فريدة للرياضة بصفة عامة والطب الرياضي والبحث والتعليم في مجال صناعة الرياضة الدولية وما يقدمه مركز قطر للمال من منصات أعمال مميزة للمستثمرين لمزاولة أعمالهم داخل الدولة وتمكينهم من توسيع نطاق أنشطتهم من وإلى منطقة الشرق الأوسط.

وتسعى مؤسسة أسباير زون ومركز قطر للمال من خلال هذا التجمع الرياضي لتعزيز الخدمات المقدمة للشركات وتبسيط عملية تأسيسها تحت مظلة مركز قطر للمال وتقديم الدعم بعد الترخيص. كما ستشهد هذه الشراكة عددًا من المبادرات التي تركز على التنمية المستدامة وطويلة المدى للقطاع الرياضي في قطر، مما يؤكد على مكانة الدولة كعاصمة للرياضة العالمية.

وفي ظل النمو الكبير في مجال تطوير الأعمال الرياضية قد يواجه رجال الأعمال والمستثمرون العديد من الصعوبات وخاصة عند التأسيس، وعليه سيساعد ذلك التعاون بين مؤسسة أسباير زون ومركز قطر للمال في تسهيل الكثير من الإجراءات وتيسيرها حيث سيكون لهيئة قطر للمال مقر تمثيلي في حي قطر للأعمال الرياضية لتسهيل تأسيس الشركات لمزاولة أعمالها وفق الشروط والأنشطة المسموح بها وتحديد مقار أنشطتها.

ومن المتوقع أن يصل قيمة القطاع الرياضي في قطر إلى 20 مليار دولار بحلول عام 2023 ويأتي هذا النمو مع استمرار الزخم في الفترة التي تسبق بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022 وما بعدها، حيث أعلنت الدولة عن برنامج استثماري بقيمة 200 مليار دولار لتطوير المرافق والخدمات وفقا لأعلى المعايير العالمية.

ويلعب مركز قطر للمال دوراً أساسياً في دعم هذا النمو من خلال تزويد الشركات المحلية الصغيرة والمتوسطة والشركات العالمية بإمكانية الاستثمار في القطاع الرياضي الناشط في الدولة وتعزيز القدرة التنافسية ، وهذا يؤكد أيضاً على أن القطاع الرياضي لا يزال يشكل جزءاً أساسياً من خارطة الطريق الخمسية للمركز والتي تسعى إلى ترخيص 1،000 شركة، وخلق 10،000 وظيفة في القطاع الخاص، وتحقيق ثلاثة أضعاف النمو في أصول الشركات المرخصة من قبل مركز قطر للمال، والوصول إلى 5% من القيمة السوقية لبورصة قطر، بالإضافة إلى إنشاء مدينة للمال والأعمال في مشيرب قلب الدوحة.

وأكد السيد محمد خليفة السويدي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة أسباير زون، أن مؤسسة أسباير زون بخبراتها الدولية وإمكاناتها ملتزمة بتعزيز دورها كرافد رياضي حيوي محليًا وإقليميًا وعالميًا والمساهمة في تحقيق أهداف التنوع الاقتصادي لدولة قطر وجعلها المركز الإقليمي المفضل للأعمال، وسيمثل هذا التعاون مع مركز قطر للمال نقطة انطلاق لتكوين أول تجمع اقتصادي رياضي من نوعه في دولة قطر والمنطقة عبر استقطاب أبرز الأسماء والشركات العالمية في صناعة الرياضة وتعزيز موقع دولة قطر كمركز إقليمي للأعمال الرياضية تحقيقا لأهداف التنوع الاقتصادي التي تهدف لها رؤية قطر الوطنية 2030 وتجسيداً لرؤيتنا بأن نكون المرجع في التفوق الرياضي العالمي بحلول العام 2020″.

ومن ناحيته، أكد السيد يوسف محمد الجيدة، الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال، ستوفر هذه الشراكة إطارًا واسعًا للنمو المستمر في صناعة الرياضة في قطر. وسيواصل مركز قطر للمال العمل لتعزيز تدفق الاستثمار الأجنبي المباشر إلى الدولة، من خلال جذب الشركات الدولية والمحلية العاملة في مجال الرياضة، وبالتالي دعم تقدم الدولة نحو تحقيق الاكتفاء الذاتي .

وأضاف “لقد بلغت القيمة التقديرية لصناعة الرياضة نحو 1.3 تريليون دولار على مستوى العالم خلال عام 2017. لذلك، فإن من المؤكد وجود العديد من الفرص والإمكانات الاستثمارية الكبيرة في هذا القطاع، وهو ما نتطلع إلى تحقيق الاستفادة القصوى منه، ومن خلال هذه الشراكة سوف نعمل معاً نحو رؤية مشتركة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button