📚Education

Qatar participates in International Holy Quran contest in Moscow

قطر تشارك في الدورة 19 من مسابقة موسكو الدولية للقرآن الكريم

DOHA: The State of Qatar is participating in the International Holy Quran contest, currently being held in the Russian capital Moscow under the supervision of the Council of the Mufti of Russia and the religious administration of the Muslims of the Russian Federation.

The State of Qatar is represented in this competition, by the contestant Mohammed Abdullah Mohammed Blida.Malallah Abdulrahman Al Jaber, Director of the Department of Da’wa, Religious Guidance of the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs noted the outstanding international participations of the Qatari youth in the international competitions of the Holy Quran in the world were achieving advanced positions in these competitions.

تشارك دولة قطر في مسابقة القرآن الكريم بموسكو (روسيا الاتحادية) الدورة (19)، بالمتسابق محمد عبد الله در محمد بليده، وذلك في فئة حفظ القرآن الكريم كاملاً.

وتقام المسابقة بمدينة موسكو خلال الفترة من 18 – 21 أكتوبر 2018م تحت إشراف مجلس شورى المفتين لروسيا والإدارة الدينية لمسلمي روسيا الاتحادية.

وأوضح السيد مال الله عبدالرحمن الجابر «مدير إدارة الدعوة والإرشاد الديني بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية، دور المشاركات الدولية للشباب القطري في هذه المحافل الدولية لمسابقات القرآن الكريم على مستوى العالم، وما يعكسه من اهتمام الدولة بالقرآن الكريم وحفظته من شباب الوطن، ولغرس محبته، والحث على تلاوته والتخلق بأخلاقه وآدابه بينهم، وفي المجتمع وبين أفراده جميعاً، مع الحرص على إتقانه وتدبره، والذي يظهر جلياً من خلال مشاركات شباب قطر في هذه اللقاءات والمسابقات.

كما أكد الجابر حرص وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية على المشاركة في المسابقات الدولية للقرآن الكريم؛ لما يتميز به شباب قطر من قوة الحفظ والإتقان والترتيل لكتاب الله عز وجل، ومنافستهم على المراكز المتقدمة باستمرار، مُتمنياً للمتسابق إحراز مركز متقدم في هذه المسابقة، مشيراً إلى مشاركات شباب القرآن القطريين في الدورات السابقة للمسابقة؛ حيث مثلها في نسخة العام الماضي المتسابق علي مسعد العمري، ومن قبله في النسخة السابعة عشرة المتسابق يوسف أحمد يوسف حسن عاشير.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format