additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

WISE holds series of discussions on global education funding

«وايز» يستضيف سلسلة نقاشات في نيويورك حول تمويل التعليم العالمي

Doha: The World Innovation Summit for Education (WISE), an initiative of Qatar Foundation (QF), has held a series of New York-based roundtables and workshops with education stakeholders, with the aim of accelerating progress towards the fourth UN Sustainable Development Goal for Education (SDG 4).

The discussions took place in the build-up to WISE@NY, a forum held by WISE in New York City as part of the UN Global Goals Week, which saw large number of participants gather to discuss key topics and challenges facing education on a worldwide scale.

With funding being a major element of ensuring that SDG 4 – which reflects that quality education is the foundation of sustainable development – is met by 2030, WISE believes that connecting the right stakeholders is pivotal to generating productive outcomes in this area. According to a report conducted by the Education Commission, the average annual expenditure on education for low- and middle-income countries is $1.3 trillion, which represents only a third of funding required to achieve SDG 4.

The organizations involved in the New York discussions hosted by WISE included the Education Outcomes Fund (EOF), the International Education Funders Group (IEFG), and members of the Global Partnership for Education (GPE). Funders who participated in the roundtables and workshops helped to lead discussions about increasing and improving methods of education financing.

“The roundtable discussions organized by WISE enabled conversations to take place on new and better ways of financing education, with the objective of achieving SDG 4,” said Zineb Mouhyi, Policy and Partnership Development Officer, WISE.

“Hosting these discussions in New York City, a day ahead of WISE@NY, enabled a wide range of global expertise and insight to be applied to this issue, with the aim of identifying potential solutions and pathways for progress, and helping to ensure that children around the world have access to the quality education which improves their lives, strengthens their societies, and equips them with the tools to innovate.”

WISE@NY was WISE’s first forum to be held in the US, with previous summits and events being held in Qatar, and regional forums taking place in China, Spain, Tunisia, and Ghana. The next WISE international forum, WISE@Paris, in February 2018 will be held with the aim of engaging philanthropists to discuss new frameworks needed for increasing impact.

عقد مؤتمر القمة العالمي للابتكار في التعليم «وايز»، إحدى مبادرات مؤسسة قطر، سلسلة من نقاشات المائدة المستديرة وورش العمل التي استضافها في ولاية نيويورك، بحضور العديد من الجهات المعنية في مجال التعليم بغية تسريع وتيرة التقدم المحرز صوب تحقيق الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة والمتعلق بالتعليم.

وقد جرت هذه النقاشات تمهيداً لانعقاد منتدى وايز@نيويورك الذي نظمه «وايز» في مدينة نيويورك في إطار أسبوع الأهداف العالمية للأمم المتحدة، وجمع تحت مظلته ما يربو على 350 مشاركاً من المبتكرين وخبراء التعليم وقادة الفكر لمناقشة الموضوعات الرئيسية والتحديات التي تواجه التعليم على نطاق عالمي.

وبالنظر إلى أن التمويل يمثل عنصراً أساسياً لضمان تحقيق الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة بحلول العام 2030 – الذي ينص على أن الحصول على تعليم جيد يشكل الأساس الذي يرتكز عليه تحقيق التنمية المستدامة – يرى «وايز» أن تفعيل التواصل والترابط بين الجهات المعنية المناسبة أمر محوري للخروج بنتائج إيجابية ومثمرة في هذا الصدد. فحسب تقرير أعدته لجنة التعليم، يبلغ متوسط الإنفاق السنوي على التعليم للبلدان منخفضة ومتوسطة الدخل 1.3 تريليون دولار، ما يمثل فقط ثلث حجم التمويل اللازم لتحقيق الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة.

وكان من بين المؤسسات المشاركة في سلسلة النقاشات التي استضافها وايز في نيويورك صندوق نتائج التعليم (EOF)، والمجموعة الدولية لممولي التعليم (IEFG)، وأعضاء الشراكة العالمية من أجل التعليم (GPE). وقد ساهم الممولون المشاركون في جلسات المائدة المستديرة وورش العمل في توجيه النقاشات بشأن زيادة سبل تمويل التعليم وتحسينها.

وفي معرض تعليقها على هذه النقاشات، قالت زينب محي مسؤولة السياسات وتطوير الشراكات في وايز: «إن سلسلة نقاشات المائدة المستديرة التي نظمها وايز أتاحت الفرصة لإجراء حوار حول ابتكار وسائل أفضل لتمويل التعليم، سعياً لتحقيق الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة».

وأضافت قائلة: «كما جاءت استضافة هذه النقاشات في مدينة نيويورك، قبيل انعقاد منتدى وايز@نيويورك بيوم واحد فقط، لتفسح المجال أمام مقاربة هذه القضية المهمة اعتماداً على نطاق واسع من الخبرات والرؤى العالمية بغية إيجاد الحلول الممكنة والمسارات المناسبة لإحراز التقدم المنشود في هذا الصدد، وتقديم العون لضمان حصول الأطفال في شتى بقاع العالم على التعليم النوعي الذي يحسّن حياتهم ويقوي مجتمعاتهم ويزودهم بالمهارات والأدوات اللازمة لإطلاق طاقاتهم الابتكارية».

تجدر الإشارة إلى أن صندوق نتائج التعليم قد شارك في تأسيسه كل من لجنة التعليم، التي يترأسها سعادة السيد جوردون براون رئيس الوزراء البريطاني السابق، والمجموعة التوجيهية العالمية للاستثمارات المؤثرة، وقد تم تدشينه بالتزامن مع انعقاد قمة وايز 2017 في الدوحة، وأعقب ذلك تنظيم نقاش مائدة مستديرة في شهر مايو تمهيداً لانعقاد منتدى وايز@أكرا. وقد جاءت مشاركة الصندوق في النقاشات التي استضافها وايز في نيويورك بهدف إقامة روابط مع جهات التمويل المحتملة، وسوف يواصل وايز هذه المساعي في النسخة المقبلة من المنتدى الدولي المقرر انعقادها في باريس في شهر فبراير 2019 بغية العمل على إشراك داعمي الأعمال الخيرية في التباحث بشأن أطر العمل المبتكرة اللازمة لزيادة أثر الاستثمارات التعليمية.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button