additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS intensifies relief work for Philippine typhoon victims

١٠٠ ألف دولار من «الهلال الأحمر» لإغاثة المتضررين من إعصار الفلبين

DOHA: Typhoon Mangkhut, which hit the Philippines on September 15, 2018, left behind more than 100 killed and missing, 49,000 damaged houses, and 128,000 displaced people.

The tropical storm weighed heavily on infrastructure, schools, health facilities, and agriculture, with losses amounting to $340m.

In pursuit of its humanitarian mission of helping the vulnerable and alleviating their suffering without discrimination, Qatar Red Crescent Society (QRCS) has allotted $100,000 from its Emergency Response Fund for initial intervention in three northern provinces (Cagayan, Isabela, and Benguet).

Once the field assessment of damage and needs, a response plan was developed to mobilize human (around 1,400 volunteers and rescue workers), technical, and logistic resources. The state of emergency was declared at major hospitals and health centers, to minimize casualties, help the victims to recover from the trauma, and secure their basic needs, such as shelter, food, water, sanitation, and psychological support.

The relief aid is currently procured and delivered in Cagayan, where the storm touched down. With 5,100 beneficiaries targeted, the relief program is coordinated with local authorities, the International Federation of the Red Cross and Red Crescent Societies (IFRC), and the Philippine Red Cross.

The items are 700 shelter kits, 500 tarpaulins, 1000 blankets, and 500 hygiene kits, each serving a six-member family and lasting for two weeks. By virtue of the water tank trucks earlier donated by QRCS to the Philippine Red Cross, drinking water is distributed to schools and residential areas in the affected areas.

“We have a comprehensive response plan,” said Dr. Manuel N. Mamba, Governor of Cagayan. “With the appreciated Qatari support, it will definitely work. We are serious about withstanding the storm, making the affected areas more resilient, and enabling their populations to restore their normal lives”.

Chris Staines, Head of IFRC Country Office in the Philippines, told the reporters in Cagayan, “QRCS is always there to lend a hand during natural disasters in the country. This is highly valued by all Movement partners and implies that QRCS is committed to its humanitarian duty towards the vulnerable communities”.

Richard J. Gordon, Chairman of the Philippine Red Cross, commended the prompt response by QRCS, “which stands by us before, during, and after disasters. We are happy with the support that Qatar offers to us, both in word and deed, during the endless disasters in my country. QRCS is a real partner, and it is typically one of the first to respond to humanitarian appeals. Thank you Qatar”.

day one, QRCS’s mission in the Philippines has been in touch with the Embassy of the State of Qatar in Manila, to keep them updated on the disaster, humanitarian situation, and coordination with partners and competent authorities.

Ali bin Ibrahim Al-Malki, Ambassador of the State of Qatar in Manila, was personally interested in the activities of QRCS’s mission. He gave instructions to the embassy staff to facilitate everything related to the relief plan, emphasizing the importance of allowing the victims access to relief provisions, especially in the worst-hit regions.

على إثر الإعصار الذي ضرب شمال الفلبين بتاريخ 15 سبتمبر 2018، وما خلفه من وفاة وفقد أكثر من 100شخص، وتدمير 49000 منزل بشكل كلي وجزئي، وإجبار 128000 شخص على النزوح، إضافة إلى إلحاق أضرار جسيمة بالبنى التحتية والمدارس والمراكز الصحية وقطاع الزراعة، الذي قدرت خسائره بحوالي 340 مليون دولار أميركي.. والتزاماً من الهلال الأحمر القطري برسالته الإنسانية لتقديم يد المساعدة للمتضررين من الكوارث الطبيعية، والتخفيف من معاناتهم، وحفظ كرامتهم دون تحيز أو تمييز على أساس ديني أو عرقي، فقد بادر إلى تخصيص 100000 دولار أميركي من صندوق الاستجابة للطوارئ، بهدف تنفيذ تدخل إغاثي عاجل في الولايات الأكثر تضرراً من الإعصار شمالي الفلبين، وبالتحديد ولايات كغيان وإيزابيلا وبانكويت.

بمجرد الانتهاء من التقييم الميداني للأضرار والاحتياجات العاجلة للمتضررين، تم وضع خطة للاستجابة للكارثة ترتكز بشكل أساسي على حشد الموارد البشرية (حوالي 14000 متطوع وعامل إنقاذ)، والفنية واللوجستية اللازمة، ورفع درجة الاستعداد في المستشفيات والمراكز الصحية الرئيسية، بهدف التقليل من الخسائر البشرية، ومساعدة المتضررين على تجاوز الصدمة، والحصول على احتياجاتهم الأساسية من المأوى والغذاء والمياه والإصحاح والدعم النفسي.

وبالفعل، قام الهلال الأحمر القطري بتوريد المواد الإغاثية بصورة عاجلة، وتوزيع الدفعة الأولى منها في ولاية كغيان، التي شهدت نزول الإعصار على اليابسة، وذلك ضمن خطة التدخل الأولي التي تستهدف 5100 مستفيد، بالتنسيق مع السلطات المحلية، والاتحاد الدولي لجمعيات الصليب الأحمر، والهلال الأحمر، والجمعية الوطنية الفلبينية.

وتشتمل هذه المواد على 700 حزمة إيواء، و500 غطاء بلاستيكي واقٍ من المطر، و1000 بطانية، و500 حزمة نظافة شخصية؛ تكفي أسرة مكونة من 6 أشخاص لمدة أسبوعين، وتحتوي على منشفة، وفرشاة، ومعجون أسنان، وصابون للوجه وغسل الملابس، وشامبو للشعر، وآلة للحلاقة وتقليم الأظافر. كذلك قام الهلال الأحمر القطري بتوفير وتوزيع مياه الشرب في المدارس والتجمعات السكانية في المناطق المتأثرة بالإعصار، من خلال شاحنة صهريج المياه، التي سبق أن تبرع بها للجمعية الوطنية الفلبينية العام الماضي.

وقد لاقت الاستجابة العاجلة من الهلال الأحمر القطري للإعصار «مانكوت» إشادة واسعة من قبل العديد من المسؤولين المحليين ورؤساء المنظمات والبعثات الإنسانية الدولية والمنابر الإعلامية في الفلبين، نظراً لكونها أول استجابة فاعلة تمكنت من توفير التمويل اللازم للبدء سريعاً في عمليات الإغاثة بالولايات الأكثر تضرراً من الإعصار.

وفي هذا الصدد، قال د. مانويل مامبا، نائب محافظ ولاية كغيان: «لقد وضعت سلطات الولاية خطة متكاملة للاستجابة، ومن المؤكد أن الدعم القطري سيساعدنا على إنجاح هذه الخطة، ونحن نقدر كثيراً هذا الدعم، ونعتبره محفزاً لنا على إتمام الخطة، والعمل بجد لتجاوز آثار الإعصار والتعافي منه، وجعل المناطق المتضررة أكثر صموداً، وتمكين سكانها من استعادة حياتهم الطبيعية من جديد».

من جانبه، صرح كريستوفر ستاينز -رئيس مكتب الاتحاد الدولي لجمعيات الصليب الأحمر والهلال الأحمر في الفلبين، خلال كلمته أمام المستفيدين ووسائل الإعلام التي حضرت توزيع المساعدات الإغاثية في ولاية كغيان- قائلاً: «الهلال الأحمر القطري دائماً لا يتأخر عن دعم جهود الاستجابة العاجلة للكوارث الطبيعية في الفلبين، وهذا محل فخر وتقدير من قبل جميع مكونات الحركة الدولية لجمعيات الصليب الأحمر والهلال الأحمر، ويعطي انطباعاً قوياً جداً بأن الهلال الأحمر القطري ملتزم بمسؤولياته الإنسانية لتقديم الدعم اللازم للمتضررين من الكوارث في المجتمعات المحلية الضعيفة».

من جهته، أشاد السيناتور ريتشارد جوردون -رئيس مجلس إدارة الجمعية الوطنية الفلبينية- بالاستجابة العاجلة للهلال الأحمر القطري، وقال: «الهلال الأحمر القطري دائماً يقف بجانبنا قبل وخلال وبعد وقوع الكارثة. نحن في الجمعية الوطنية الفلبينية نقدر ونفتخر بأن دولة قطر تدعم جهودنا قولاً وفعلاً خلال الأزمات الناتجة عن الكوارث الطبيعية، التي لا تعرف التوقف في الفلبين. الهلال الأحمر القطري شريك حقيقي لنا، لأنه دائماً يكون من أول المستجيبين لنداءات الاستغاثة. شكراً لقطر».

وكانت بعثة الهلال الأحمر القطري في الفلبين حريصة منذ وقوع إعصار «مانكوت» على التواصل مع سفارة دولة قطر في مانيلا، وإطلاعها على جميع التفاصيل المتعلقة بتطورات الإعصار، والاستجابة العاجلة لمساعدة المتضررين، والتنسيق الجاري مع الشركاء والجهات المعنية.;

QRCS intensifies relief work for Philippine typhoon victims

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button