additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

PHCC marks Arab Health Day

مؤسسة الرعاية الأولية تحتفل باليوم العربي للصحة

The Primary Health Care Cooperation (PHCC) has marked Arab Health Day under the slogan “Sustainable Health for All” by holding several events to promote health and prevention culture in a number of health centres.

Dr Samia al-Abdullah, executive director of operation department at PHCC, said that health centres play a major role in marking Arab Health Day in accordance with the National Health Strategy and in line with the Qatar National Vision 2030.

In a press statement, Dr al-Abdullah said that PHCC seeks through its effective role to develop healthcare services to achieve a qualitative leap of efficiency, adding that it is working hard to meet all needs of health services to achieve a set of goals to maintain citizens and residents’ health and prevent them from diseases.

She further said that PHCC applies the highest quality standards in healthcare services which enhance its expertise and experience, in addition to the diagnosis and treatment of patients and provide long-term and continuous support for patients and their families from infants to the elderly.

“There are a large number of health centres that provide specialised services to the community in order to strengthen the model of care as well as healthy lifestyle. And due to expansion of the institution, it has maintained the quality standards and access to the diamond level, the highest level in the Canadian International Quality Accreditation which confirms that PHCC services provide a high-level of quality and safety in accordance with international standards,” she added.

She also emphasised the role that health centres will achieve in the future through continuous planning to create educational environment for the development of knowledge and education and research programmes. “This will lead to the enhancement of community health through the provision of comprehensive and innovative health services and international standards. Every patient shall have a family doctor to return to him whenever the patient needs him,” she added.

احتفلت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية باليوم العربي للصحة والذي جاء تحت شعار (صحة مستدامة للجميع) وهدف إلى تسليط الضوء وتركيز كافة الجهود على تحقيق صحة مستدامة لكافة السكان.

وقالت الدكتورة سامية العبد الله المدير التنفيذي لإدارة التشغيل بمؤسسة الرعاية الاولية إن المراكز الصحية لها دور كبير في تفعيل اليوم العربي للصحة وذلك وفقا للاستراتيجية الوطنية للصحة وتماشيا مع رؤية قطر الوطنية 2030، حيث أقيمت العديد من الفعاليات لتعزيز الثقافة الصحية والوقائية في عدد من المراكز الصحية.

وأشارت الدكتورة سامية العبد الله ،في تصريح صحفي بهذه المناسبة، إلى أن مؤسسة الرعاية الأولية تسعى من خلال دورها الفعال لتطوير خدمات الرعاية الصحية لتحقق نقلة نوعية ذات جودة وكفاءة وهي تعمل بشكل دؤوب من خلال مراكز الرعاية الصحية الأولية لتلبية كافة الاحتياجات بشكل موثوق ولتقدم باقة متنوعة من الخدمات الصحية لتحقق جملة من الأهداف تتلخص في الحفاظ على صحة المواطنين والمقيمين ووقايتهم من الأمراض.

وأوضحت أن المؤسسة تطبق أعلى معايير الجودة في تقديم الخدمات الصحية وبروح الفريق والخبرات المتميزة مما يعزز من خبراتها وتجاربها المتنوعة التي تحظى بكل تقدير وإعجاب، بالإضافة إلى تشخيص وعلاج المرضى وتقديم دعم طويل الأمد ومستمر للمرضى وعائلاتهم من الرضع إلى المسنين مرورا بالأطفال والمراهقين والبالغين والمتزوجين والأمهات.

وأضافت أن هناك عددا كبيرا من المراكز الصحية التي تقدم خدمات متخصصة للمجتمع بهدف تعزيز نموذج الرعاية فضلا عن نمط الحياة الصحي وأنه نظرا للتوسع الكبير الذي تشهده المؤسسة وتوسعها في خدماتها المقدمة وطاقتها الاستيعابية بشكل مستمر فقد حافظت على معايير الجودة وحصولها على المستوى الماسي وهو أعلى مستوى في الاعتماد الكندي الدولي للجودة والذي يؤكد على أن خدمات مؤسسة الرعاية الصحية الأولية تقدم مستوى عاليا من الجودة والسلامة وفقا للمعايير العالمية.

كما أكدت على الدور الذي تطمح للوصول إليه المراكز الصحية مستقبلا من خلال التخطيط المستمر في خلق بيئات تعليمية من أجل تطوير المعرفة وبرامج التعليم والبحث يلي ذلك تعزيز صحة المجتمع من خلال تقديم خدمات صحية شاملة ومبتكرة وبمعايير عالمية، حيث أن أحد محاور اهتمام مؤسسة الرعاية هو أن يكون لكل مريض طبيب أسرة يحرص على متابعته وعلاجه والرجوع إليه متى ما احتاج المريض إليه.

ولفتت أيضا إلى أهمية إدراج العيادات التخصصية في المراكز الصحية لأنها خدمت الكثير من المراجعين في الحصول على الرعاية الطبية من منظور الرعاية الصحية الأولية، مبينة أن المؤسسة زادت العيادات التخصصية في أغلب المراكز الصحية التابعة لها إلى جانب تمديد عمل هذه العيادات خلال فترة العطل الأسبوعية.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button