additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMC doctor appointed to WHO’s expert committee

فاضل عضواً في لجنة التبرع بالأعضاء بـ «الصحة العالمية»

Prof Riadh Abdul Sattar Fadhil, director of the Qatar Organ Donation Centre (Hiba) at Hamad Medical Corporation (HMC), has been named a World Health Organisation (WHO) advisory expert in the field of organ donation and transplantation.

Prof Fadhil has been appointed to the newly formed WHO Taskforce on Donation and Transplantation of Human Organs and Tissues. The taskforce is comprised of experts from around the globe who are specialists in their field, which cover the areas of medicine, surgery, ethics, law, patients’ rights, public administration and health systems.

“It is as a result of our culture of respect for human dignity, autonomy and equity, and well-structured and resourced public education, that organ donation and transplantation programs are accessible to all nationalities here in Qatar. There have been significant changes in the mindset of Qatar’s multicultural society, as demonstrated by strong participation in the organ donor registry and in the deceased and living donation and transplantation programmes,” said Prof Fadhil.

According to Prof Fadhil, since the Qatar Organ Donor Registry was launched in 2012, around 300,000 donors, or 15% of the country’s adult population have registered as organ donors.

“2017 was the best year ever since the launch of the transplant programme in 1986. Last year, 47 patients received 12 livers and 35 kidneys from ethically approved living and deceased donors, compared to 2008 when only two transplants were done. This explains why Qatar has become a model for other countries to emulate, thanks to the support of our wise leaders and HE Dr Hanan Mohamed al-Kuwari, Minister of Public Health,” added

Prof Fadhil.

The WHO has identified organ donation as one of its priorities and Prof Fadhil joins other eminent experts, advising on policy and strategy.

The most recent data from the WHO Global Observatory on Donation and Transplantation shows that more than 130,000 solid organ transplants are performed worldwide each year, and although impressive, it is estimated that this number represents less than 10% of the global need.

Dr Fadhil is a professor of Urology and Transplant Surgery. He joined HMC as a senior consultant surgeon in 2004 and is currently director of Hiba and the Doha International Academy for Organ Donation.

انتُخب البروفيسور رياض عبدالستار فاضل -مدير مركز قطر للتبرع بالأعضاء (هبة) في مؤسسة حمد الطبية- عضواً في لجنة خبراء التبرع بالأعضاء وزراعتها في منظمة الصحة العالمية.

كان البروفيسور فاضل قد عُيّن عضواً في فريق العمل الخاص بالتبرع بالأعضاء والأنسجة البشرية وزراعتها في منظمة الصحة العالمية، المنبثق عن لجنة مؤلفة من مجموعة من الخبراء العالميين المتخصصين في مجالات الطب والجراحة وأخلاقيات مهنة الطب والقانون وحقوق المرضى والإدارة العامة والأنظمة الصحية من مختلف دول العالم.

في تعليق له حول برامج التبرع بالأعضاء وزراعتها في قطر، قال فاضل: «يرجع الفضل في تمكّن المواطن والمقيم في دولة قطر من الاستفادة من برامج التبرع بالأعضاء وزراعتها، إلى ثقافة احترام الكرامة الإنسانية، واستقلالية الفرد، والتعليم، والتثقيف الصحي حول مسائل التبرع بالأعضاء».

وأضاف: «شهدت مفاهيم التبرع بالأعضاء الكثير من التحوّل والتطوّر في أوساط المجتمع متعدد الثقافات في دولة قطر، ويبدو هذا التحول جلياً في تزايد أعداد المسجلين في سجل المتبرعين بالأعضاء في الدولة، سواء على صعيد التبرع قبل الوفاة أو بعدها». وأشار إلى أن عدد المسجلين في سجل التبرع بالأعضاء منذ إنشائه في العام 2012 قد قارب 300 ألف، وهو ما يعادل 15% من البالغين من سكان قطر.

وتابع: «تعززت ثقة الجمهور ببرامج التبرع بالأعضاء وزراعتها إلى حد كبير، وكان العام 2017 الأفضل على الإطلاق منذ تأسيس برنامج زراعة الأعضاء في العام 1986، وقد بلغ الإقبال على المشاركة في البرنامج ذروته، وجرى خلال العام الماضي إجراء 47 عملية لمرضى زُرعت لهم 12 كبداً و35 كلية من متبرعين متوفّين وأحياء، مقارنة بالعام 2008 الذي أجريت خلاله عمليتا زرع أعضاء؛ ما يفسّر كيف أصبحت دولة قطر نموذجاً يُحتذى به في هذا المجال، بفضل دعم وجهود قادة القطاع الصحي، وفي مقدمتهم سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزير الصحة العامة».

وقال فاضل: «إنه لشرف كبير أن يجري اختيارنا لعضوية فريق العمل الخاص بالتبرع بالأعضاء والأنسجة البشرية وزراعتها في منظمة الصحة العالمية، لا سيما أن لدينا الكثير من الخبرة والمعرفة التي يمكننا مشاركتها مع الدول الأخرى».

يُذكر أن البروفيسور رياض عبدالستار فاضل -أستاذ متخصص في طب المسالك البولية وجراحة زراعة الأعضاء- قد التحق بالعمل لدى مؤسسة حمد الطبية استشارياً أول للجراحة في العام 2004، ويشغل حالياً منصب مدير مركز قطر للتبرع بالأعضاء (هبة)، ومديراً لأكاديمية الدوحة الدولية للتبرع بالأعضاء. وبالإضافة إلى العضوية المشار إليها في لجنة خبراء التبرع بالأعضاء وزراعتها في منظمة الصحة العالمية، يشغل البروفيسور رياض بعض المناصب الدولية، مثل: العضوية في لجنة الأخلاقيات في الجمعية الدولية للتبرع بالأعضاء، والعضوية في مجلس مستشاري إعلان اسطنبول لزراعة الأعضاء.

تجدر الإشارة إلى أن منظمة الصحة العالمية تضع التبرع بالأعضاء على رأس أولياتها، وجاء انضمام البروفيسور رياض إلى لجنة الخبراء التابعة لها ليضفي المزيد من الخبرات في مجال تقديم المشورة حول سياسات واستراتيجيات التبرع بالأعضاء.

وتشير آخر الإحصائيات الصادرة عن المرصد العالمي للتبرع بالأعضاء وزراعتها -التابع لمنظمة الصحة العالمية- إلى أن عدد الأعضاء البشرية التي تُزرع كل عام في مختلف دول العالم يبلغ 130 ألفاً، وعلى الرغم من أن هذه الأعداد تدعو إلى التفاؤل فإنها لا تزيد في مجملها عن 10% من أعداد الحالات المرضية التي هي بحاجة إلى زراعة الأعضاء على الصعيد العالمي.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button