😎 LifeStyle

Qatar Airways collaborates with chef Calombaris again for new inflight menu

«القطرية» تعزز تعاونها مع الشيف كالومباريس

Qatar Airways has expanded collaboration with renowned Australian chef and restauranteur, George Calombaris, who will create a new edition of Greek-inspired in-flight dining options for the airline, starting September 1.

The new menus will be available to First and Business Class passengers travelling from Qatar Airways’ four gateways in Australia (Adelaide, Melbourne, Perth, Sydney) to Doha, Qatar.

The award-winning airline is also working with chef Calombaris to feature his signature touch in the Economy Class menu, due to debut in the first quarter of 2019. This marks the second time Qatar Airways partnered with Calombaris to present his signature dishes at 30,000ft feet.

In 2017, Qatar Airways and Calombaris jointly presented an exclusive in-flight menu to celebrate the introduction of the A380 service on the Melbourne-Doha route last year.

“At Qatar Airways, we are committed to offering our passengers the finest cuisine in the sky. We are delighted to work with one of Australia’s best-loved chefs, George Calombaris, for the second time following the success of the limited run menu to commemorate the launch of our A380 service in Melbourne last year,” Qatar Airways Group chief executive Akbar al-Baker said.

“We are excited to be able to bring Calombaris’ signature dishes to more Australian passengers this time around with our year-long partnership, and are certain his flair for creating dishes showcasing classic Greek flavours accompanied by fresh local produce will once again be a hit with our passengers,” he added. Calombaris said: “I am thrilled to work with Qatar Airways for the second consecutive year and make my cuisine available to even more Australian passengers travelling with the airline.

“It is a privilege to work with a brand that is so committed to excellence, and I am honoured that our partnership is continuing into 2018,” he noted. “We look forward to continuously surprise and delight passengers onboard with these delicious Greek-inspired dishes.”

Every quarter, passengers can look forward to Calombaris’s new signature dishes that will be introduced and integrated with Qatar Airways’ in-flight menus. Among the dishes making their debut on Qatar Airways flights is one of Calombaris’s personal favourites, Avgolemono (a classic Greek egg and lemon soup).

For the main courses, First and Business Class cabin passengers can choose between the Bastourma Beef shortrib with onions and Potato a la greque, or the lighter but no less flavourful Fraser Island Crab with lemon marmalade and tabbouleh. The classic Greek mousakka will also feature in the new Greek-inspired menu.

The new menu debuts in Adelaide, Sydney and Perth from September 1, followed by Melbourne from October 1.

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Business Class’ by the 2018 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation Skytrax. It was also named ‘Best Business Class Seat,’ ‘Best Airline in the Middle East,’ and ‘World’s Best First Class Airline Lounge.’

Earlier this year, Qatar Airways revealed a host of upcoming new global destinations, including the announcement that it will be the first Gulf carrier to begin direct service to Luxembourg. Other exciting new destinations to be launched by the airline include Tallinn, Estonia; Valletta, Malta and Da Nang, Vietnam.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية، عن تعزيز تعاونها مع الشيف الأسترالي الشهير جورج كالومباريس، لتقديم مجموعة متنوعة من أطباق الطعام اليونانية الجديدة للمسافرين من أستراليا على متن رحلات القطرية، اعتباراً من 1 سبتمبر لعام 2018.

وسوف يحظى المسافرون على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال، من المدن الأسترالية أديلايد وميلبورن وبيرث وسيدني على متن رحلات الناقلة الوطنية لدولة قطر إلى مدينة الدوحة، بالفرصة لتجربة مجموعة من الأطباق اليونانية الشهيّة، التي سيحضّرها الشيف الشهير جورج كالومباريس.

كما سيعمل الشيف كالومباريس على وضع لمسته المميزة على وجبات الطعام المقدّمة على الدرجة السياحية، ابتداءً من الربع الأول لعام 2019.

قائمة مميزة

وهذه هي المرة الثانية التي تتعاون فيها الناقلة القطرية مع الشيف كالومباريس، لتقديم أطباقه المميزة على ارتفاع 30 ألف قدم. وكانت الناقلة الوطنية لدولة قطر قد قدّمت قائمة مميزة من الأطباق لفترة محدودة في عام 2017، احتفالاً بتشغيل طائرة أيرباص A380 على الرحلات الجوية بين ميلبورن والدوحة العام الماضي.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «في الخطوط الجوية القطرية، نلتزم بتقديم أشهى المأكولات وأجودها لجميع المسافرين على متن رحلاتنا، ويسرّنا العمل مع الشيف الأسترالي الشهير جورج كالومباريس للمرة الثانية بعد نجاح تعاوننا الماضي، الذي قمنا به احتفالاً بتسيير طائرتنا من طراز أيرباص A380 إلى ميلبورن. ويسرّنا إتاحة الأطباق الشهية والمميزة التي يعدّها كالومباريس للمزيد من المسافرين الأستراليين على مدار عام كامل، وكلنا ثقة بأن الأطباق التي يعدّها، والتي تستلهم نكهاتها من المطبخ اليوناني باستخدام منتجات طازجة، سوف تنال استحسان جميع المسافرين».

تعاون

من جانبه، قال الشيف جورج كالومباريس: «يسعدني العمل مع الخطوط الجوية القطرية للعام الثاني على التوالي، ويسرّني إتاحة الأطباق التي أقوم بإعدادها أمام المزيد من المسافرين من أستراليا على متن رحلات القطرية. إنه لشرف لي بأن أعمل مع شركة تلتزم بتطبيق أعلى معايير الامتياز مرة أخرى، وأتطلع قدماً إلى الاستمرار بمفاجئة المسافرين مع مجموعة من الأطباق الشهيّة من المطبخ اليوناني».

وسوف يتمكن المسافرون من تجربة مجموعة من الأطباق الجديدة كل ثلاثة أشهر، حيث سيتم دمج الأطباق الجديدة في قوائم الطعام الخاصة بالخطوط الجوية القطرية. ومن الأطباق الجديدة، طبق «أفغوليمونو»، وهو عبارة عن شوربة البيض اليوناني مع الليمون. وبإمكان المسافرين على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال، الاختيار من مجموعة من الأطباق الرئيسية، بما في ذلك بسطرمة اللحم مع البصل والبطاطس، أو الطبق الخفيف والشهي سلطعون جزيرة فريزر مع الليمون والتبولة، أو المسقعة اليونانية.

وسوف تتاح قوائم الطعام الجديدة على رحلات الخطوط الجوية القطرية من أديلايد وسيدني وبيرث، اعتباراً من 1 سبتمبر 2018، وعلى الرحلات من ميلبورن اعتباراً من 1 أكتوبر 2018.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X