additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

NU-Q participates in international conferences

باحثو نورثويسترن يشاركون في مؤتمرات عالمية

DOHA: Faculty, staff, and students from Northwestern University in Qatar (NU-Q) spanned the globe over the summer presenting original research papers and participating in panels showcasing their work. It included places such as Czech Republic, Nigeria, and Washington DC and Oregon in the US.

With presentations at the International Press Institute World Congress (IPI), the International Communication Association (ICA), the International Association for Mass Communication Research (IAMCR), and the Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC), the NU-Q conferees took up topics ranging from Middle East media use, fake news, health communication and advertising, among others, in sessions where their work was refereed by leading experts.

“The acceptance success rate of our faculty, student, and staff research demonstrates the quality and range of their studies on important topics related to communication and journalism at these meetings,” said Everette E Dennis, dean and CEO.

“While faculty are expected to do research and present it to their peers, is it highly unusual for undergraduate students to have their work accepted at major conferences, and some of our colleagues in the field mistake them for advanced graduate students,” he added.

In addition to their participation at conferences, two NU-Q researchers received special recognition at AEJMC.

NU-Q Professor George Anghelcev won second place for a paper he co-authored on the psychological effects of information searching and paid advertisements, and NU-Q’s Research Manager Elizabeth Lance received a grant from the Commission on the Status of Women in support of her dissertation on the depiction and representation of women in Qatari media.

Also at AEJMC, Dennis led a high-level panel on the rise of fake news on the internet, specifically the role of social media in driving the blockade on Qatar.

The panel referenced some key findings from NU-Q’s five-year longitudinal report on media use in the Middle East.

Meanwhile, NU-Q’s Mary Dedinsky, director of the Journalism and Strategic Communication Program, led a panel at IPIWC in Nigeria. Dedinsky addressed journalists’ battle against misinformation, as well as the implications of fake news and propaganda on creating a false understanding of the truth and delegitimising news media.

Three faculty members, Professors Andrew Mills, Amy Kristin Sanders, and Joe F. Khalil, presented on media reforms in education and entertainment at the IAMCR conference in Eugene, Oregon. Concurrently, at the annual meeting of the ICA in Prague, Professors Banu Akdenizli and Craig LaMay presented their research on digital diplomacy throughout the GCC crisis and the cultural politics of the Arab female identity in the region, respectively.

Research is a key learning component that is woven into the academic infrastructure at NU-Q to promote intellectual inquiry, enhance teaching, create new knowledge, and enrich the overall classroom experience.

شارك عدد من أعضاء هيئة التدريس والطلاب والعاملين بجامعة نورثويسترن في قطر مؤخرًا في سلسلة من المؤتمرات العالمية استعرضوا خلالها نتائج أبحاثهم الرائدة في مجالات الصحافة والإعلام والاتصال.

ومن بين أبرز المحافل الدولية التي استعرضوا خلالها أوراقهم البحثية في الآونة الأخيرة المؤتمر العالمي للمعهد الدولي للصحافة(IPI)، والجمعية الدولية للاتصال (ICA)، والجمعية الدولية لأبحاث الاتصال الجماهيري (IAMCR)، والجمعية الدولية لتعليم الصحافة والاتصال الجماهيري (AEJMC) المنعقدة في جمهورية التشيك، ونيجيريا، والولايات المتحدة الأمريكية.

وتناول المشاركون خلال جلسات تلك المؤتمرات واللقاءات عددًا من الموضوعات المتداولة على الساحة ومن أهمها الاتجاهات الإعلامية في منطقة الشرق الأوسط، والأخبار الزائفة، والاتصال في المجال الصحي، وصناعة الإعلانات، بمشاركة محكمين دوليين من أبرز الخبراء في تلك المجالات.

من جهته، صرح السيد إيفريت دينيس، عميد جامعة نورثويسترن في قطر ومديرها التنفيذي: “أن القبول الذي حظيت به الأبحاث المقدمة من أعضاء هيئة التدريس والطلاب والعاملين بالجامعة في تلك المحافل الدولية لدليل على جودة الدراسة بالجامعة وتنوعها، حيث اشتملت الأبحاث المقدمة على العديد من الموضوعات المهمة المعنية بمجالات الصحافة والاتصال”.

وأضاف: “من الطبيعي خلال تلك اللقاءات الدولية الكبرى أن ترى أعضاء هيئة التدريس يتقدمون بأبحاثهم لعرضها على نظرائهم؛ لكن يندر أن ترى قبولًا كبيرًا لأبحاث مقدمة من الطلاب في بداية مسيرتهم الأكاديمية، لقد ظن بعض الزملاء في بادئ الأمر أن تلك الأبحاث مقدمة من طلاب المراحل المتقدمة من الدراسات العليا”.

ومن أبرز المحطات خلال تلك المؤتمرات العالمية حصول اثنين من باحثي الجامعة على تكريم خاص من الجمعية الدولية لتعليم الصحافة والاتصال الجماهيري (AEJMC)، في حين فاز البروفيسور جورج أنجيليف، الأستاذ بجامعة نورثويسترن في قطر، بالمركز الثاني عن ورقة بحثية شارك في تأليفها عن الآثار النفسية للبحث عن المعلومات والإعلانات المدفوعة؛ كما نالت مديرة أبحاث جامعة نورثويسترن في قطر، إليزابيث لانس، منحة من لجنة الأمم المتحدة المعنية بوضع المرأة دعمًا لأطروحتها حول وصف النساء وتمثيلهن في الإعلام القطري.

وخلال الجلسات الخاصة بالجمعية الدولية لتعليم الصحافة والاتصال الجماهيري (AEJMC)، ترأس السيد إيفريت دينيس، عميد جامعة نورثويسترن في قطر ومديرها التنفيذي جلسة نقاشية رفيعة المستوى حول التزايد الملحوظ في حجم الأخبار الزائفة ودور وسائل التواصل الاجتماعي في الحصار المفروض على دولة قطر مستشهدًا ببعض النتائج الرئيسية التي توصلت إليها الجامعة خلال تقريرها حول ميول الإعلام في الشرق الأوسط خلال السنوات الخمس الماضية.

وشارك في تلك الجلسة عدد من الأسماء المرموقة على الساحة، من بينهم ديمة الخطيب، مدير عام الجزيرة بلس (AJ+)، وشلبي تلحمي، أستاذ كرسي أنور السادات للسلام والتنمية في جامعة مريلاند، وجستن مارتن، أستاذ الصحافة المساعد بجامعة نورثويسترن في قطر، وشاجية ناقفي، الباحثة المشاركة وخريجة جامعة نورثويسترن في قطر.

وفي السياق ذاته، أدارت ماري ديدنسكي، مديرة برنامج الصحافة والاتصال الاستراتيجي بالجامعة، جلسة نقاشية خلال المؤتمر العالمي للمعهد الدولي للصحافة(IPI) المنعقد في نيجيريا تناولت خلالها معركة الصحفيين في مجابهة المعلومات المضللة، وتداعيات الأخبار الزائفة والإشاعات على تكوين فهم خاطئ للحقيقة، وإبطال مشروعية صناعة الأخبار.

* الإصلاح الإعلامي

كما قدم كل من أعضاء هيئة التدريس بالجامعة أندرو ميلز، وإيمي كرستين ساندرز، وجو خليل خلال مشاركتهم في فعاليات مؤتمر الجمعية الدولية لأبحاث الاتصال الجماهيري (IAMCR) بولاية أوريغون، عروضًا تقديمية حول الإصلاح الإعلامي في مجالات التعليم والترفيه.

وشهد الاجتماع السنوي للجمعية الدولية للاتصال (ICA) في براغ بجمهورية التشيك، تناول أوراق بحثية حول الدبلوماسية الرقمية خلال الأزمة الخليجية الراهنة والسياسة الثقافية والهوية النسائية العربية في المنطقة من تقديم كل من البروفيسور بانو أكدينزيلي، والبروفيسور كاريغ لا ماي.

وفي الوقت الذي تشتهر فيه جامعة نورثويسترن في قطر بتخصصاتها في مجالات الاتصال والإعلام والصحافة، يشهد تخصص الفنون الحرة في كل عام تقديم أعضاء هيئة التدريس لعروض تقديمية حول أبحاثهم وإنجازاتهم في مجالات الأنثروبولوجيا، وعلم الاجتماع، والعلوم السياسية، والدراسات الشرق أوسطية، والفلسفة، والتاريخ، والأدب، مع التركيز على الموضوعات الإقليمية في العالم العربي، فضلاً عن مشاركتهم في العديد من اللقاءات المهمة في مجال تخصصهم على مدار العام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button