📚Education

Ministry official praises role of ‘Teach for Qatar’

وكيل وزارة التعليم يشيد بجهود منظمة “علم لأجل قطر” في استقطاب المعلمين

HE the Undersecretary of the Ministry of Education and Higher Education Dr Ibrahim bin Saleh al-Nuaimi has praised the efforts of the “Teach for Qatar” organisation in attracting teachers to work in public schools in the State.

This came during his visit to Aspire Academy’s “Summer Institute” where he met the fifth batch of “Teach for Qatar”, who will join the education system in public schools starting from the next academic year 2018-2019.

Dr al-Nuaimi praised the teachers’ passion for the profession and their willingness to contribute to building the future generations.

During the meeting, Dr al-Naimi stressed the importance of the role of the teacher in the educational system as the basis for its success and excellence.

During the visit, Dr al-Naimi also met the Chief Executive Officer of “Teach for Qatar” Nasser Yousuf al-Jaber, and a number of officials of the organisation.

He praised the organisation’s efforts and its leading role in attracting teachers and enrolling them in the public schools in Qatar, adding that the organisation complemented the role of the State in attracting qualified teachers to contribute to the achievement of Qatar National Vision 2030.

The Summer Institute is a seven-week intensive training programme organised by “Teach for Qatar”, which aims to train teachers to carry out their public school assignments and strengthen their leadership skills, thereby enabling them to positively influence students in Qatar.

“Teach for Qatar” aims to introduce leaders with exceptional talent into the state school system by providing graduates and professionals, both citizens and residents, with the opportunity to inspire students through a two-year enrolment programme.

أشاد سعادة الدكتور إبراهيم بن صالح النعيمي وكيل وزارة التعليم والتعليم العالي بجهود منظمة “علم لأجل قطر” في استقطاب المعلمين للعمل بالمدارس الحكومية بالدولة لبناء الأجيال في ظل ما يتمتعون به من كفاءة وخبرة متنوعة.

جاء ذلك خلال زيارة سعادته اليوم للمعهد الصيفي المقام بأكاديمية أسباير حيث التقى بمنتسبي الدفعة الخامسة لمنظمة “علم لأجل قطر” الذين سيلتحقون بسلك التعليم في المدارس الحكومية بدءا من العام الدراسي المقبل 2018- 2019 .

ورحب النعيمي بانضمام هذه الكوكبة المتميزة من المواطنين والمقيمين إلى التعليم، مشيدا بشغفهم بهذه المهنة، وما لمسه من استعدادهم للمساهمة في بناء الأجيال، خاصة في ظل ما يتمتعون به من خبرة متنوعة وكفاءة، حيث تم اختيارهم بعد سلسلة مطولة من الإجراءات والخطوات من قبل المنظمة وصولا إلى المعهد الصيفي الذي يعد الخطوة الأخيرة قبل تعيينهم الرسمي من قبل الوزارة .

وأكد الدكتور النعيمي خلال اللقاء أهمية دور المعلم في المنظومة التعليمية، باعتباره أساس نجاحها وتميزها، مبديا سعادته بما سمعه منهم عن تطلعاتهم ورغبتهم في المساهمة في تطوير التعليم.

وخلال الزيارة التقى سعادة وكيل وزارة التعليم والتعليم العالي أيضا مع السيد ناصر يوسف الجابر، الرئيس التنفيذي لمنظمة “علم لأجل قطر” وعدد من المسؤولين في المنظمة، وثمن جهود المنظمة ودورها الرائد في استقطاب المعلمين وانضمامهم إلى الهيئة التدريسية بالمدارس الحكومية في قطر، وقال إن المنظمة تكمل دور الدولة في استقطاب المعلمين الأكْفاء ليسهموا في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030 .

ويُعتبر “المعهد الصيفي” برنامجا تدريبيا مكثفا يستمر سبعة أسابيع تنفذه منظمة “علِّم لأجل قطر” ويهدف إلى تأهيل المنتسبين للقيام بمهامهم التعليمية في المدارس الحكومية، وتعزيز مهاراتهم القيادية، ما يمكنهم من التأثير بشكل إيجابي على الطلاب في دولة قطر .

تهدف منظمة “علم لأجل قطر” إلى إدخال القيادات التي تتمتع بمواهب استثنائية في منظومة المدارس الحكومية بالدولة عبر تزويد الخريجين والمهنيين، سواء كانوا مواطنين أو مقيمين، بفرصة إلهام الطلاب من خلال برنامج الانتساب الذي يستمر لمدة عامين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X