additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

HBKU student inspires religious discourse with large audience

طالب جامعة حمد بن خليفة يلهم جمهورًا واسعًا عبر الخطاب الديني

Thabit S al-Qahtani, a student of Hamad Bin Khalifa University’s (HBKU) College of Islamic Studies (CIS), has emerged as a religious mentor who guides the intellectual, spiritual and moral growth of his fellow women and men.

This Ramadan, in collaboration with the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs, al-Qahtani gained prominence as a TV presenter on Qatar Television, where he hosted the special ‘Ahsan Al Hadith’ daily transmission, and as a radio host for Qatar Radio’s ‘Kunuz Al Sunna’ programme.

Al-Qahtani, a student of CIS’ Master of Arts in Islamic Studies programme, launched his professional career in 2017 as an Islamic Studies teacher at the National Service Academy. As part of Qatar’s military service programme, the academy produces national service cadets who have undergone a well-rounded educational programme in combat training, specialised military subjects and other academic disciplines – including classes in history, culture, environment, health and Islam.

Explaining how the pursuit of his degree in contemporary fiqh – the study of Islamic jurisprudence – fits into his professional life, al-Qahtani said: “Many of my lectures – and most recently, special Ramadan broadcast transmissions, reflect on the significance of honesty, love and respect in Islam, as well as the importance of non-fanaticism. It is important to realise that tolerance is a vital tool in combating extremism through simple means of humanity and understanding. As such, I hope to be an agent of positive influence within our society.

“As a teacher, this raises my accountability to impart the tenets of Islam to a young group of students, who stand at the cusp of adulthood and are thus eager to learn about the role of religion within everyday life. I often receive questions about Islam in the context of marriage and marital life, parental relationships, and the fair and judicious interaction with community members.”

His academic journey at CIS, which is characterised by an emphasis on creativity and delivery, unlocked additional professional opportunities for al-Qahtani. This year alone, he was able to record approximately 60 radio and television shows; he also delivered a series of lectures across a number of local mosques.

Having chosen CIS after a series of stimulating conversations with the college’s faculty, al-Qahtani’s own career as a faith-driven educator draws motivation from Islamic studies. Graduate life at a vibrant, multicultural campus has further shaped his relation to sustainable living within one’s means in addition to the importance of tolerance and respect when dealing with different cultures, teachings and doctrines.

تألق طالب كلية الدراسات الإسلامية بجامعة حمد بن خليفة، ثابت القحطاني، اليوم كمرشد ديني متميز يساهم في تعزيز النمو الفكري والروحي والمعنوي لزملائه من النساء والرجال، من خلال إحياء القيم الإسلامية المتمثلة في المشاركة الفاعلة في المجتمع.

ومن خلال تعاونه مع وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية خلال شهر رمضان المبارك، اكتسب القحطاني مكانة بارزة كمقدّم برامج في التلفزيون القطري، حيث استضاف البرنامج اليومي الخاص “أحسن الحديث”، كما تألق كمقدم إذاعي من خلال برنامج “كنوز السنّة” على إذاعة قطر.

وأكمل القحطاني، وهو طالب برنامج الماجستير في الدراسات الإسلامية من كلية الدراسات الإسلامية، مسيرته المهنية في عام 2017 كمدرس للدراسات الإسلامية في أكاديمية الخدمة الوطنية.

وباعتبارها جزءًا من برنامج الخدمة العسكرية في قطر، تقوم الأكاديمية بتخريج طلاب خدمة وطنية بعد خضوعهم لبرنامج تعليمي شامل في التدريبات القتالية، والتخصصات العسكرية، وغيرها من التخصصات الأكاديمية، ويتضمن ذلك دروسًا في التاريخ والثقافة والبيئة والصحة والإسلام.

وأوضح القحطاني كيف ينسجم تخصصه في الفقه المعاصر مع مسيرته المهنية، حيث قال: “تعكس العديد من محاضراتي، وآخرها البث الخاص في رمضان، أهمية الصدق والمحبة والاحترام في الإسلام، وكذلك أهمية الابتعاد عن التعصب، فمن المهم أن ندرك بأن التسامح هو أداة جوهرية لمحاربة التطرف من خلال مبادئ الإنسانية والتفاهم. وهكذا، آمل أن أكون فردًا مؤثرًا في مجتمعنا”.

وتابع القحطاني: “بصفتي معلمًا، فإنني مسؤول عن إيصال مبادئ الإسلام لمجموعة من الطلاب الشباب الذين يقفون على أعتاب مرحلة البلوغ، وبالتالي فهم حريصون على اكتشاف دور الدين في حياتنا اليومية.

وغالباً ما أتلقى أسئلة حول الإسلام في سياق الزواج والحياة الزوجية، وعلاقات الوالدين، والتفاعل بعدل وحكمة مع أفراد المجتمع”.

وقد ساهمت رحلة القحطاني الأكاديمية في كلية الدراسات الإسلامية، والتي تميزت بالتركيز على الإبداع والإنجاز، في إتاحة العديد من الفرص المهنية الإضافية أمامه. وقد تمكن خلال هذا العام وحده من تسجيل نحو 60 برنامجًا إذاعيًا وتلفزيونيًا، كما ألقى سلسلة من المحاضرات في عدد من المساجد المحلية.

“ليكون المرء معلّماً كفؤًا، سواء داخل الفصول الدراسية أو على شاشة التلفزيون أو عبر الإذاعة الوطنية، ينبغي له أن يفهم السياق التاريخي والأخلاقي للإسلام. ومن وجهة نظري، أعتقد أنني كنت محظوظاً بالوصول إلى أعضاء هيئة التدريس والمنشآت عالمية المستوى في كلية الدراسات الإسلامية، مما أتاح لي المشاركة في مناقشات ومشاريع علمية وروحية صقلت مهاراتي الأكاديمية ومعرفتي بالإسلام بالكامل”.

وبعد اختياره لكلية الدراسات الإسلامية، عقب سلسلة من المحادثات الملهمة مع أعضاء هيئة التدريس بالكلية، استمد القحطاني إلهامه كمعلم روحي من مجال الدراسات الإسلامية. كما ساهمت الحياة الأكاديمية في حرم جامعي متعدد الثقافات ونابض بالحياة في تشكيل علاقته بالعيش المستدام ضمن حدود الوسائل المتاحة للفرد، بالإضافة إلى أهمية التسامح والاحترام عند التعامل مع الثقافات والتعاليم والمذاهب المختلفة.

وباعتبارها الكلية الأولى التي تأسست في جامعة حمد بن خليفة، تتمتع كلية الدراسات الإسلامية بإرث عريق من التعليم المتميز. وقد توسعت عروض المناهج الدراسية في الكلية مؤخرًا لتغطي عدة مجالات فرعية من الدراسات الإسلامية، وذلك عبر خمسة برامج مبتكرة للدراسات العليا، وهي الإسلام والشؤون العالمية، والتمويل والاقتصاد الإسلامي، والفنون والعندسة والعمارة الإسلامية، والتمويل الإسلامي، والدراسات الإسلامية. ومن هنا، تعتبر قصة القحطاني مشتركة بين جيل من خريجي كلية الدراسات الإسلامية الشباب، الذين يستفيدون من برامج الكلية المبتكرة لتعزيز فرصهم الوظيفية ونجاحهم المهني في مجموعة متنوعة من التخصصات. ويساهم تدفقهم المستمر إلى سوق العمل المحلي في تعزيز النظام الاقتصادي المزدهر في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button