🥅 WC2018

Five reasons why ‘Qatar Fan Zone’ is a ‘must visit’ this summer

خمسة أسباب تشجعكم على زيارة “قطر فان زون” هذا الصيف

Since the first ball was kicked on June 14th, thousands of fans have flocked to Ali Bin Hamad Al Attiyah Arena in Al Sadd to experience the world’s most anticipated sports event in a unique and unforgettable setting at “Qatar Fan Zone”.

So far, the tournament has more than lived up to expectation. There has been plenty of adrenaline and excitement, hard fought matches, goals and a few shocks and surprises along the way – everything that makes the ‘beautiful game’ one of the most followed sports on the planet.

Thanks to months of meticulous planning and preparation, fans in Qatar are able to watch the games in style, sample a vibrant and lively atmosphere akin to watching from the stadiums in Russia, and get a taste of what the fan experience will be like during the next tournament in 2022.

Here are just some of the reasons why Qatar Fan Zone at Ali Bin Hamad Al Aattiyah Arena is the perfect place to take in the world’s greatest sporting spectacle.

Celebrate with football fans from around the World

In 2014, a research by Nielsen Sports showed that nearly half of the people in the world are interested in football and one fifth of them participate in the sport. Located in the heart of the Middle East and home to dozens of nationalities, Qatar is one of the most diverse and cosmopolitan countries in the World, turning Qatar Fan Zone into rich hub of cultural diversity. Football brings people together – and there’s no better place to share your passion with fans from across the globe.

Enjoy the occasion in a sporting landmark that is conveniently located

Since hosting the 2015 World Men’s Handball Championship, the Ali Bin Hamad Al Attiya Arena has become a sporting landmark in Doha. The stadium has been the venue of choice for large numbers of events including badminton, boxing, basketball and others. Its central location, easy access and 3,000 car parking spaces make it an ideal location for the country’s football enthusiasts to visit.

Get social and share key highlights thanks to high-speed connectivity

Vodafone Qatar has partnered with the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), Qatar Tourism Authority and the Ministry of Culture & Sports as the official Telecoms Partner for the ‘Qatar Fan Zone.’ This year, the converged solutions provider is harnessing the power of its world-class mobile and fixed network to power Qatar Fan Zone and ensure high speed connectivity is available to visitors. Fans can share the experience and spread the excitement with ease – Tweeting, Snapping and Posting every kick, corner and goal.

Make the most of a host of entertaining activities

In addition to bringing Russia to Qatar by offering screenings of live matches, a variety of entertainment options is available to all members of the community. Qatar Fan Zone at Ali Bin Hamad Al Aattiyah Arena is part of the Qatar Summer Festival and features a range of activities tailored to suit families and individuals of all ages. From free concerts and performances by artists and entertainers, pop-up activations and a huge range of food and beverage options, there truly is something for everyone.

Get a taste of what’s to come

In four years, Qatar will become the first Middle Eastern country to host the biggest show on earth. Qatar Fan Zone offers football enthusiasts a ‘sneak peek’ of what the experience and atmosphere will be like for fans in Qatar in 2022 – from traditional Arabic hospitality, cutting-edge technology and connectivity in advanced stadiums through to vibrant, colourful and entertaining fan zones.

To find out more about Qatar Fan Zone activities at Ali Bin Hamad Al Aattiyah Arena in Al Sadd, please visit: https://www.facebook.com/VodafoneQatar

منذ أن تم ركل الكرة الأولى في 14 يونيو ، توافد الآلاف من المشجعين على ملعب علي بن حمد العطية في السد لتجربة الحدث الرياضي الأكثر رواجًا في العالم في مكان فريد لا ينسى في “قطر فان زون”.

حتى الآن ، حققت البطولة أكثر من التوقعات. كان هناك الكثير من الأدرينالين والإثارة ، ومباريات قاتلة ، والأهداف ، وبعض الصدمات والمفاجآت على طول الطريق – كل شيء يجعل من “اللعبة الجميلة” واحدة من أكثر الرياضات متابعة على هذا الكوكب.

بفضل أشهر من التخطيط والإعداد الدقيق ، يتمكن المشجعون في قطر من مشاهدة المباريات بأسلوب أنيق ، وتذوق أجواء حيوية وحيوية تشبه المشاهدة من الملاعب في روسيا ، وتذوق ما ستكون عليه تجربة المشجعين خلال البطولة القادمة في 2022.

فيما يلي بعض الأسباب التي تجعل من قطر فان زون في ساحة علي بن حمد العطية هي المكان الأمثل للاستمتاع بأفضل مشهد رياضي في العالم.

احتفل مع عشاق كرة القدم من جميع أنحاء العالم

في عام 2014 ، أظهر بحث أجرته شركة Nielsen Sports أن ما يقرب من نصف الناس في العالم مهتمون بكرة القدم ويشارك خمسهم في هذه الرياضة. تقع في قلب الشرق الأوسط وموطنًا لعشرات الجنسيات ، تعد قطر واحدة من أكثر الدول تنوعًا وعالمية في العالم ، وتحول قطر فان زون إلى مركز ثقافي للتنوع الثقافي. تجمع كرة القدم بين الأشخاص – وليس هناك مكان أفضل لمشاركة شغفك مع المعجبين من جميع أنحاء العالم.

استمتع بهذه المناسبة في معلم رياضي يقع في مكان مناسب

منذ استضافتها بطولة العالم لكرة اليد للرجال عام 2015 ، أصبح ملعب علي بن حمد العطية معلما رياضيا في الدوحة. كان الملعب هو المكان المفضل للأعداد الكبيرة من الأحداث بما في ذلك كرة الريشة ، الملاكمة ، كرة السلة وغيرها. موقعه المركزي ، وسهولة الوصول إليه و 3000 موقف للسيارات يجعله موقعًا مثاليًا لعشاق كرة القدم في البلاد للزيارة.

احصل على ميزات اجتماعية ومشاركتها الرئيسية بفضل الاتصال عالي السرعة

دخلت فودافون قطر في شراكة مع اللجنة العليا للتوصيل والإرث (SC) ، الهيئة القطرية للسياحة ووزارة الثقافة والرياضة كشريك رسمي للاتصالات في “منطقة مروحة قطر”. هذا العام ، يقوم مزود الحلول المتقاربة بتسخير الطاقة من شبكتها المتنقلة والثابتة ذات المستوى العالمي لتزويد قطر بمروحة ، وضمان سرعة اتصال عالية متاحة للزوار. يمكن للمشجعين تبادل الخبرات ونشر الإثارة بكل سهولة – التغريد ، العض والتقاط كل ركلة ، ركن والهدف.

حقق أقصى استفادة من مجموعة من الأنشطة الترفيهية

بالإضافة إلى جلب روسيا إلى قطر من خلال تقديم عروض للمباريات الحية ، تتوفر مجموعة متنوعة من خيارات الترفيه لجميع أفراد المجتمع. منطقة المروحة القطرية في ساحة علي بن حمد العطية هي جزء من مهرجان قطر الصيفي ، وتضم مجموعة من الأنشطة المصممة لتناسب العائلات والأفراد من جميع الأعمار. من الحفلات الموسيقية المجانية والعروض التي يقدمها الفنانين والعاملين في مجال الترفيه ، والنشاط المنبثق ومجموعة كبيرة من خيارات الطعام والمشروبات ، هناك بالفعل شيء للجميع.

احصل على طعم ما سيأتي

في غضون أربع سنوات ، ستصبح قطر أول دولة شرق أوسطية تستضيف أكبر عرض على وجه الأرض. تقدّم “قطر فان زون” لعشاق كرة القدم “نظرة خاطفة سريعة” على ما ستكون عليه التجربة والجو العام للجماهير في قطر عام 2022 – من الضيافة العربية التقليدية والتكنولوجيا المتطورة والاتصال في الملاعب المتقدّمة وصولاً إلى مناطق المشجعين النابضة بالحياة والمفعمة بالألوان. .

لمعرفة المزيد عن أنشطة منطقة المروحة القطرية على ملعب علي بن حمد العطية في السد ، يرجى زيارة الموقع: https://www.facebook.com/VodafoneQatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format