🚘 Cars

Cars make a beeline at Fahes centres before fee hike

السيارات تزدحم امام مراكز فاحص قبل رفع الرسوم

DOHA: Hundreds of cars queued yesterday at a number of Fahes centres for annual technical inspection to avoid paying the increase in inspection fee imposed by Woqod, which will come into effect from today.

Technical inspection fee for a private passenger car at the Fahes centre will be doubled from QR75 to QR150 from today (July 1).

The fee for motorcycle inspection will be QR100, which was earlier QR50. Many motorists considered the increase surprising and did not find time to get the inspection done, which resulted in the rush at Fahes centres yesterday.

“We were daily inspecting around 600 vehicles and today expecting the number to be doubled as only in the first few hours of the morning hundreds of vehicles have already lined up in the queue for check up,” said a supervisor at Fahes centre in Al Wakra.

To a question regarding centre’s capacity to inspect such a big number of vehicles, he replied that the centre had a capacity to inspect 1,000 vehicles daily, but the problem was that people come only by the last minute and we have to close it by 4.30pm.

“I don’t expect to extend working hours for technical inspection because the centre’s team has to shift to another area,” he replied to another question whether there was any possibility to extend working hours to entertain all motorists.

By Sidi Mohamed / The Peninsula

الدوحة: صعدت المئات من السيارات أمس في عدد من مراكز الفحيص للتفتيش الفني السنوي لتجنب دفع الزيادة في رسوم التفتيش التي تفرضها شركة “وقود” والتي ستدخل حيز التنفيذ اعتباراً من اليوم.

سيتم مضاعفة رسوم الفحص الفني لسيارة ركاب خاصة في مركز الفحيص من 75 ريال إلى 150 ريال قطري اعتبارا من اليوم (1 يوليو).

رسوم فحص دراجة نارية ستكون 100 ريال قطري ، والتي كانت في وقت سابق 50 ريال قطري. واعتبر العديد من السائقين هذه الزيادة مفاجئة ولم يجدوا الوقت الكافي لإجراء التفتيش ، مما أدى إلى الاندفاع في مراكز Fahes أمس.

“كنا نتفقد يومياً حوالي 600 سيارة ونتوقع اليوم أن يتضاعف هذا العدد في الساعات الأولى من الصباح فقط ، وقد اصطف مئات المركبات بالفعل في الطابور لفحصها” ، قال مشرف في مركز “الفحيص” بالوكرة. .

إلى سؤال حول قدرة المركز على فحص مثل هذا العدد الكبير من المركبات ، أجاب بأن المركز لديه القدرة على فحص 1000 سيارة يوميا ، لكن المشكلة هي أن الناس لا يأتون إلا في اللحظة الأخيرة ويجب علينا إغلاقه قبل الساعة 4.30 بعد الظهر. .

“لا أتوقع تمديد ساعات العمل للتفتيش الفني لأن فريق المركز يجب أن ينتقل إلى منطقة أخرى” ، أجاب على سؤال آخر عما إذا كان هناك أي إمكانية لتمديد ساعات العمل للترفيه عن جميع سائقي السيارات.

Cars make a beeline at Fahes centres before fee hike

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X