😎 LifeStyle

The Summer Entertainment City, a family favourite event returns this summer with more fun!

 الحدث العائلي المفضّل يعود هذا الصيف مع المزيد من المرح!

Exclusive this year: Summer Shopping Souq, Biggest Virtual Reality Setup and a massive Football Fan zone.

Doha, Qatar – The Summer Entertainment City 2018 (SEC) – the biggest entertainment event in Qatar – will open its doors first day of Eid at 2:00 pm, at the Doha Exhibition and Convention Center (DECC).

All family members are invited to attend, from toddlers, kids to teenagers and adults , everyone is welcome to take advantage of more than 75 fun filled activities within the air conditioning comfort of the magnificent DECC.

Organized by QSports, this year’s event promises to be the biggest indoor entertainment facility in Qatar , in addition to the different gaming options, organizers announced today that this year’s Entertainment City will offer a Summer Shopping Souq a premium shopping experience bringing more than 140 retail shops. For those who fancy good food, their taste buds will be catered with more than 40 culinary outlets onboard.

Football fans will be able to keep up with World Cup Excitement at the SEC Fanzone which will occupy 1000 m2 of space and will feature the robot goalie for the first time in Qatar. The fan zone will offer food and beverages and other exciting sport based activities.

“The Summer Entertainment City is a major family friendly, business and touristic event that brings together many locals and expats in a cool indoor area amid hot summer weathers. We are very proud to kick off the 5th version this year, and we are proud to take part in the Summer Festival, our goal is to organize and create upscale events that meet international standards, said Ghanim Al Mohannadi, Deputy Chairman of QSports.

Spread out over 29,000 m2 of the spacious ground floor of the DECC, the City’s key features include the world’s largest bouncy castle, synthetic ice skating rink, bungee trampoline, 12 skill games, biggest virtual reality setup, exciting rides, video games, live entertainment shows and many more. Individual game prices range from QR10 to QR35. Other options are also available for unlimited gaming experience.

The Summer Entertainment City is one of the biggest events lined up for the 5th Edition of the Summer Festival organized by Qatar Tourism Authority. Held under the theme “Colour Your Summer” this year’s festival will kick off on June 15th 2018 and will continue till August 31st 2018.

For More information please visit : www.summerentcity.qa

To purchase tickets online, please visit: www.q-tickets.com

حصريًا لهذا العام في المدينة الترفيهية الصيفية : سوق التسوّق الصيفيّ، أكبر إعداد للواقع الافتراضي ومنطقة كبيرة لمشجّعي كرة القدم

الدوحة، قطر – ستفتح المدينة الترفيهيّة الصيفيّة (2018) – وهي الحدث الترفيهي الأكبر في قطر – أبوابها في اليوم الأوّل من العيد بتمام السّاعة الثانية من بعد الظهر و حتى الساعة الحادية عشر مساء في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات.

أفراد الأسرة جميعهم مدعوون لحضور هذا الحدث ، من أطفال إلى أولاد ومراهقين وراشدين، حيث يُرحّب بالجميع للاستفادة من أكثر من 75 نشاط مليء بالمتعة والمرح في صالةٍ مكيّفةٍ توفّر الراحة في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات.

تَعِد نسخة هذا العام، التي تجري بتنظيم من كيو سبورتس (Qsports)، بأن تكون بمثابة المنشأة الترفيهيّة الداخلية الأكبر في قطر. بالإضافة إلى خيارات الألعاب المتنوّعة، أعلن المنظّمون اليوم أن المدينة الترفيهية ستقدّم هذا العام سوقًا للتسوّق الصيفيّ حيث ستتاح للزوّار تجربة تسوّق ممتازة مع أكثر من 140 متجر للبيع بالتجزئة. أمّا بالنسبة للذين يبحثون عن تذوّق أطباق شهيّة، فسيلبّي هذا الحدث مختلف الأذواق مع أكثر من 40 مطعم.

ومن جانبٍ آخر، سيتسنّى لعشّاق ومشجّعي كرة القدم فرصة مواكبة أجواء كأس العالم الحماسيّة في منطقة المشجّعين (Fanzone) في المدينة الترفيهيّة الصيفيّة التي تغطّي مساحة 1000 متر مربّع وستضمّ روبوت حارس مرمى للمرة الأولى في قطر. هذا وستقدّم منطقة المشجّعين الطعام والمشروبات، بالإضافة إلى أنشطة رياضية أخرى مثيرة للاهتمام.

وعلق السيد غانم المهندي، نائب رئيس مجلس إدارة كيو سبورتس قائلاً: “تُعدّ المدينة الترفيهيّة الصيفيّة حدثًا ضخمًا مصمّمًا للعائلات والأصدقاء والأعمال والسياحة، وهو يجمع عددًا كبيرًا من المواطنين المحليين والمغتربين في مساحةٍ داخليّةٍ مكيّفةٍ في أجواء الصيف الحارّ. نحن نفتخر بإطلاق نسخة مستحدثة من هذا الحدث البارز لهذا العام، ويسرّنا أن نشارك في مهرجان صيف قطر بنسخته الخانسة. هدفنا هو تنظيم وتصميم أحداث راقية ترتقي إلى المعايير الدوليّة.

وتشمل مميّزات هذه المدينة، التي تمتدّ على أكثر من 29000 متر مربّع على أرض مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات الشاسعة، النطاطية الأكبر في العالم، حلبة اصطناعية للتزلّج على الجليد، ترامبولين ضخمة، ألعاب “الطيور الغاضبة” (Angry Birds)، أكبر إعداد للواقع الافتراضي، أفضل تجربة للأطفال لركوب عربات الحيوانات المفضّلة، ألعاب فيديو، وعروض ترفيهية حيّة والمزيد بعد. وتتراوح أسعار الألعاب الفردية بين 10 ر.ق و35 ر.ق. وتتوفّر خيارات أخرى بعد لتجربة ألعاب لا حدود لها.

وأخيرًا، تعتبر المدينة الترفيهيّة الصيفيّة أحد الأحداث الأكبر على الإطلاق التي يتم تصميمها بمناسبة النسخة الخامسة من مهرجان صيف قطر من تنظيم هيئة قطر للسياحة. وتجدر الإشارة إلى أنّ نسخة هذا العام من المهرجان ستنطلق بعنوان “لوّن صيفك” بتاريخ 14 يونيو 2018 وستستمرّ لغاية 31 أغسطس 2018.

للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.summerentcity.qa لشراء البطاقات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.q-tickets.com

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format