📚Education

Sidra Medicine signs MoU with HBKU on training research students

شراكة بين «سدرة للطب» وجامعة حمد بن خليفة

Doha: Sidra Medicine, member of Qatar Foundation for Education, Science and Community Development, signed a memorandum of understanding (MoU) with Hamad Bin Khalifa University (HBKU) to train research students in the college of science and engineering of the university.

The MoU is the latest partnership signed by Sidra as part of the external training program recently launched by the medical center to provide training opportunities for students of different specialization under the supervision of the education and development team.

The college of science and engineering students at HBKU will gain professional experience from training in the research center at Sidra Medicine.

Sidra Medical Center Chief Executive Officer Peter Morris said promoting the cooperation with HBKU will lead to further enhance research talent, build research capacities in the country, increase the youth’s interest in scientific research and support the future leaders in the science field in Qatar.

Dean of college of science and engineering, Dr. Mounir Hamdi, said the external training program between the university and the medical center will provide the chance to exchange resources and technologies which play a vital role in strengthening the capability of the Qatari community to reach the latest cutting-edge medical solutions.

وقّع مركز سدرة للطب، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، مذكرة تفاهم مع جامعة حمد بن خليفة، لتدريب الطلاب الباحثين في كلية العلوم والهندسة بالجامعة.

وتعد المذكرة أحدث الشراكات التي يوقعها مركز سدرة للطب ضمن برنامج التدريب الخارجي الذي أطلقه المركز مؤخراً بهدف إتاحة الفرص التدريبية للطلاب في تخصصات مختلفة تحت إشراف فريق التعليم والتطوير.

وسيُكسب البرنامج التدريبي طلاب كلية العلوم والهندسة بجامعة حمد بن خليفة خبرات مهنية قيّمة من خلال تدريبهم في قسم البحوث بمركز سدرة للطب.

وقال بيتر موريس، الرئيس التنفيذي لمركز سدرة للطب: «ستعود شراكتنا مع جامعة حمد بن خليفة بفوائد جمة على طلابنا الباحثين ومجتمعنا البحثي بوجه عام. نحن فخورون للغاية بما حققناه من إنجازات حتى الآن وسعداء بنجاح طلابنا. ونرى أن تعزيز علاقاتنا مع جامعة حمد بن خليفة سيؤدي إلى مزيد من الارتقاء بمواهبنا البحثية، وبناء كفاءات بحثية في الدولة، وزيادة اهتمام الشباب بمجال البحوث العلمية، ودعم قادة المستقبل في مجال العلوم بدولة قطر.

وقال الدكتور منير حمدي، عميد كلية العلوم والهندسة في جامعة حمد بن خليفة: «إن برنامج التدريب الخارجي بين جامعة حمد بن خليفة ومركز سدرة للطب سيتيح لنا التعلّم من بعضنا البعض، وسيمكّننا من تبادل الموارد ومشاركة التقنيات التي تلعب دوراً مهماً في سعينا المشترك نحو تعزيز قدرات وصول المجتمع القطري إلى أحدث الحلول الطبية المتطورة».

من جانبها، قالت الدكتورة خلود العبيدلي، الرئيس التنفيذي للتعليم في مركز سدرة للطب: «تشكل البحوث جنباً إلى جنب مع رعاية المريض والتعليم الطبي، الركائز الثلاث لمركز سدرة للطب. ويأتي توقيع مذكرة التفاهم مع جامعة حمد بن خليفة ليقدم شهادة أخرى على كفاءة استثمارنا في تدريب الطلاب لإكسابهم المهارات الوظيفية المناسبة، وتزويدهم بالفرص التي تساعدهم في تطوير مسارهم المهني. فطلاب اليوم سيكون لهم دور رئيسي في قيادة المستقبل وتحقيق إنجازات مهمة على صعيد الأولويات البحثية لقطاع الرعاية الصحية في قطر.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format