💉 Health

QIC Group teaches staff how to stay fit

«قطر للتأمين» تقيم ورشة عمل لموظفيها

DOHA: In celebration of Global Wellness Day, QIC Group, the leading insurance group in the MENA region, hosted a global wellness programme for its employees.

The programme comprised a short presentation on wellness, which provoked thought amongst the attendees about the various wellness practices.

The initiatives discussed during the workshop addressed the various elements of wellness which cater to the needs of today’s generation. Most people think only about a few aspects that come under the banner of wellness such as diet and fitness but the scope of wellness is far wider.

To feel really well, people need to understand how certain changes in their daily lives can affect them and their wellness. This would encourage them to make conscious efforts to manage their day to day lives in a better manner.

Speaking about this activity, Ali Al Fadala (above), Senior Deputy Group President & CEO of QIC Group, stated, “As a leading insurance Group in the MENA region, we consider this initiative as part of our Corporate Social Responsibility (CSR).

“We want to encourage our staff towards healthy living by integrating health and wellness initiatives through similar workshops. We also believe that workplace wellness programmes can play a pivotal role in increasing their efficiency.”

استضافت مجموعة قطر للتأمين برنامجاً عالمياً حول مفهوم أهمية الصحة والعافية لموظفيها. كما تضمن البرنامج عرضاً موجزاً للتركيز على العافية والصحة بشقيها الجسدي والنفسي، مما أثار الفكر والمعرفة بين الحاضرين حول مختلف ممارسات الصحة والعافية بالحياة اليومية.

وتناولت المبادرة التي نوقشت خلال ورشة العمل على مختلف عناصر الصحة والعافية التي تلبي احتياجات جيل اليوم، حيث إن معظم الناس يفكرون فقط حول بعض الجوانب التي تأتي تحت شعار العافية مثل النظام الغذائي واللياقة البدنية ولكن نطاق العافية أوسع وأشمل بكثير، ولكي يشعروا بشكل جيد وراحة تامة يحتاج معظم الأشخاص إلى فهم كيف تؤثر بعض التغييرات في حياتهم اليومية عليهم وعلى صحتهم. وهذا من شأنه تشجيعهم على بذل جهود واعية لإدارة حياتهم اليومية بطريقة أفضل، كما أن رفع مستوى الوعي عند المجتمع حول مفهوم العافية يمكن أن يبنيَ مجتمعاً سريع التجاوب يتفهم أهمية الصحة.

ريادة

وفي معرض حديثه عن هذه الورشة، صرح السيد علي صالح الفضالة، نائب أول رئيس المجموعة والرئيس التنفيذي لقطر للتأمين قائلاً: «باعتبارنا مجموعة تأمين رائدة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، فإننا نعتبر هذه المبادرة جزءاً من مسؤوليتنا الاجتماعية للشركة والتي نطمح من خلالها إلى تشجيع موظفينا على العيش بصحة جيدة، وذلك من خلال دمج مبادرات الصحة والعافية في مثل ورش العمل المماثلة هذه. كما أن عمل هذه البرامج في مكان العمل يمكن أن يلعب دوراً محورياً في زيادة كفاءة الموظفين من خلال وعيهم أكثر حول طريقة ممارسة حياتهم اليومية بشكل جيد».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X