🇶🇦 DOHA

QIC Group sponsors MoQ’s broadcast of 2018 World Cup

«قطر للتأمين» توقّع اتفاقية رعاية مشتركة مع «قطر مول»

DOHA: Qatar Insurance Group, Qatar’s flagship insurance powerhouse, has signed a partnership agreement with the Mall of Qatar (MoQ).

The signing ceremony, which was held yesterday at the QIC Headquarters in West Bay, was attended by Deputy Group President & CEO QIC MENA region, Salem Al Mannai, CEO of the Mall of Qatar, Stuart Elder, and other QIC officials.

Through this strategic partnership, QIC Group will promote the World Cup FIFA 2018, which will be broadcasted across the World Cup Fan Zone located at the Oasis in the Ground Floor of the Mall of Qatar.

As the flagship insurer in Qatar and in the MENA region, QIC Group takes pride in providing support to all sporting activities. Owing to its repute of being the most popular sport worldwide, the FIFA serves as an excellent platform for demonstrating true sportsmanship to a global audience.

Echoing the same philosophy, QIC believes that sports can bring people together and create social and cultural platforms, which is a precursor for building a sustainable nation.

Speaking on this important partnership, Salem Al Mannai, Deputy Group President and CEO QIC MENA stated, “As a strong supporter of the FIFA World Cup, this partnership with MoQ is yet another demonstration of QIC Group’s ongoing commitment to sporting events. It also underpins our involvement and effective support in realising the four pillars of Qatar National Vision 2030.”

He further added, “Capitalising on this partnership, we would also like to cast a spotlight on QIC Group’s growth trajectory and expanding global footprint through a corporate video that will be played at the Mega Screens in the MOQ ahead of the matches.”

Stuart Elder, CEO of Mall of Qatar stated, “We are delighted to sign this strategic partnership agreement with QIC Group. As a leading national mall, MoQ is constantly committed to developing partnerships with major entities in Qatar to ensure that the World Cup FIFA 2018 serves as an effective platform to bring people together and share good times.”

وقّعت مجموعة قطر للتأمين اتفاقية شراكة مع قطر مول، وذلك تزامناً مع انطلاق كأس العالم في روسيا 2018 والتي تهدف إلى تعزيز جهود الشركة الرامية إلى توسيع نطاق أعمالها وتنويع وترسيخ مكانتها باعتبارها لاعباً رئيسي في قطاع التأمين في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

حضر حفل توقيع الاتفاقية، الذي أقيم في المقر الرئيسي للشركة، السيد سالم خلف المناعي نائب رئيس المجموعة والرئيس التنفيذي لمجموعة قطر للتأمين، وستوارت الدر الرئيس التنفيذي لقطر مول، وعدد من المسؤولين في الشركة.

وتتيح هذه الاتفاقية لشركة قطر للتأمين أن تكون الراعي الفضي، حيث تأتي هذه الشراكة مع قطر مول باعتباره أكبر وأحدث مجمع تجاري في قطر، والتي تمنح المجموعة إظهار شعارها في جميع أنحاء قطر مول وفي الحملات الإعلامية والترويجية، واستخدام العلامة التجارية لقطر للتأمين في شاشات العرض الموجودة في ساحة المطاعم في قطر مول، والتي تعرض من خلالها فيديو خاص لنبذة عامة عن المجموعة التي تهدف من خلاله «قطر للتأمين» إيصال رسالة رئيسية مفادها التوسع الاستراتيجي والتنوع وتزايد بصماتها ومكانتها العالمية، وذلك عند عرض مباريات وأخبار كأس العالم.

وقال السيد سالم خلف المناعي: «إن هذه الاتفاقية تعزز من مكانة الشركة والتي تأتي هذه الخطوة استكمالاً لجهودنا المستمرة للمساهمة في النمو الاقتصادي للدولة، سواء كان ذلك من خلال المجال الرياضي أو غيره من المجالات وهو المقصد الذي يتماشى مع رؤية قطر الوطنية، كما من الواضح أن يكون هناك مزيد من الدعم في الفترة المقبلة، خاصة في ظل توجه البلاد لاستضافة كأس العالم في قطر 2022».

وأكد المناعي بالقول: «إن حرصنا على هذه الشراكة مع قطر مول ينبع من إيماننا الراسخ بأن كاس العالم لكرة القدم أصبح جزء من الثقافة المرتبطة في قطر للمواطنين والمقيمين وتعبر عن شغفنا للاستضافة مونديال 2022.»

وقال السيد ستوارت الدر: «سعداء بتوقيع هذه الاتفاقية المشتركة مع قطر للتأمين باعتبارها كواحدة من أفضل خمسين شركة تأمين في العالم والتي نلتزم في قطر مول باستمرار على تطوير الشراكات مع الشركات الرئيسية في قطر».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X